söndag 1 november 2015

Jamen ka-ching och grattis till mig

Vi tog en tur till Båstad igår
Vi har ju ganska nära dit och för mig en alldeles lagom utflykt.
Jag fullkomligt älskar att promenera runt i de små gränderna med kullersten där de mest charmigaste små husen står lutande mot varandra. Närheten till havet gör ju också sitt, ni vet det där med att andas havsluft, viktigt för den här damen.....
Efter att vi tagit en stillsam runda och fyllt på med en rejäl dos av frisk luft åkte vi till mitt egentliga mål Design House Stockholm Open.

En butik jag gärna åker till, hur mycket snyggt som helst och japp det är svårt att komma tomhänt därifrån.
Nu hade jag redan en tanke om vad som jag gärna ville få med mig hem, något som stått på önskelistan ett bra tag, men man vet ju aldrig, saker och ting tar ju slut, men den här gången hade jag en våldsam tur, precis det jag sökte fanns och dessutom till halva priset, jamen ka-ching och grattis till mig....he, he...


Alltså den här lampan är så läcker, men nope den fick inte följa med hem....den här gången...


SKAPA STILEN 

Kavaj gammal från HM, liknande hittar du HÄR
Blus Ajlajk hittar du HÄR 
Halsband gammalt, liknande hittar du HÄR 
Byxor från Day hittar du HÄR 
Väska från Mulberry
Stövlar från Dasia hittar du HÄR


Så söta får och ljuvliga kuddar i fårskinn, svåra att motstå.


Galet snygga stolar, som jag stod och funderade ett tag på, men inte den här gången.....


Favoritporslinet Mateus, som ljuvliga smällkarameller i färg och form



Linne detta fantastiska material som jag helt förälskat mig i, som alltid liiite svårt för att bestämma mig...


Ett tillräckligt äventyr för mig sådär en lördag, skönt att få röra på mig en smula och njuta av en fin höstdag, sen att jag gjorde världens fynd satte liksom pricken över det där berömda i:et.....
Ja vad det var får ni allt se en annan dag, så retfull är jag....

Ha en bedårande dag vänner!

Kramisar
T

12 kommentarer :

  1. Määhhh, hur nyfiken blev jag inte nu då?!?!?

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Låter som en mysig dag! Spännande att se vad det blev ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, tokgillar det porslinet. Skulle vilja ha ett stort fat.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Jamen nu blev vi ju inte nyfikna alls ..haha..... Gillar också Båstad skarpt. Vi brukar ka till Hotell Skansen en då och då och jag älskar att strosa omkring där, med vattnet alltid närvarande, och kika i de små affärerna. Känna lugnet som inte finns hemma i Göteborg./ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  5. Du är lika tjusig som alltid! Och din fotograf är en mästare!! De där tallrikarna från Mateus med små kulor runt ser jätteläckra ut. Nu blev jag nyfiken på dem.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  6. Jaha...är du så retfull du, hihi...roligt att få se fyndet senare...
    En härlig dag med andra ord ;).......här var det lugna puckar och likaså idag....det blir en innedag med mycket mys ;))
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken snygg outfit du hade, men har aldrig sett något fult på dig. Kul med en liten tripp och nyfiken blir man vad du handlat.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  8. Super snygg outfit ,du passar ju i allting ! Härligt med en skön och mysig tur till Båstad .Vad spännande att få se vad som fick följa med hem .Ha en go och mysig söndagskväll .Kramar Rita

    SvaraRadera
  9. Det låter som en härlig tripp. Ser fram mot att se vad du fyndade.

    SvaraRadera
  10. Vilka fina bilder! De där fårskinnsdjuren och kuddarna blev jag lite sugen på. Finns de på design house med andra ord?

    SvaraRadera
  11. Härlig trip och du är vacker som alltid på varje bild.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera