torsdag 19 november 2015

Före och efterbilder i matrummet

Nu är det klart
Det där lilla projektet som Mr C började med i lördags.
Den där lilla detaljen som jag har gått omkring och stört mig på bra länge men liksom inte fått tummen ur att ta tag i.
Men nu så har äntligen det blåa fönstret mellan matplats och kök blivit vitt, inte helt otippat kanske och som jag alltid säger -Oj vad lite färg kan göra.

Nu körde vi den enkla vägen och målade över mosaiken, att slita ner den och sätta något nytt hade varit ett bra mycket större projekt och inte helt enkelt enligt Mr C.
Och jag vet inte om det hade blivit så mycket bättre att sätta något nytt, för jag är verkligen supernöjd med det målade, det viktigaste är att det har blivit vitt och det är så fint så

Låt oss kika på hur det såg ut innan vi målade över mosaiken.
Inte fel det häller i och för sig, men njaaa, jag har aldrig liksom kommit riktigt överens med det blåa


Och så här blev det....



Före och efter.....


Nu till sjukhuset.....

Kramisar
T

14 kommentarer :

  1. Nu så blev det ju kanonfint... Lycka till idag.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Det blev ju toksnyggt 😀
    Själv så målade jag om kaklet i köket, vitt, för ett år sedan och det håller sej fortfarande jättefint.
    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  3. Hallå fianste!
    Men wooow så snyggt! Nu smälter det ju liksom in i stället för att sticka ut...
    Snyggt både och men jag hade också valt vitt..;)
    Hoppas du får bukt med tanden i dag!
    Kraaam Katarina

    SvaraRadera
  4. Jättefint blev de!. Tror jag ska övertala mannen att måla över våra bruna plattor i vår stenvägg här hemma:)
    Tack för en massa härlig inspiration, som alltid!
    Kram Martina

    SvaraRadera
  5. Tycker också det blev fint ;)...vitt kan ju liksom aldrig bli fel...sen ser man också hur mycket Amaryllisen har vuxit, mellan före och efter bilderna, hihi...
    Ha en fin kväll!!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  6. Så fint!!!

    I helgen så flyttar lite amaryllis in här också - nu kan jag inte hålla mig längre!

    SvaraRadera
  7. Blev jättefint med det vita.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  8. Men det där blev ju hur snyggt som helst... funderade på om ni skulle göra det svart eller vitt, och det där blev ju kanon. Var det blått när ni flyttade in, eller har ni valt det?
    Ha en finfin kväll!

    SvaraRadera
  9. Jättesnyggt. Det blev en fin helhet.
    Hoppas sjukhusbesöket gick bra.
    Ha en mysig kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Fint! Behövs inte ta bort mosaiken.
    Lite färg kan förändra mycket!
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Nice.. lite färg och rummet får en annan känsla! Jag har målat vårat mosaik i köket, det var svart innan, det var inte helt ok, kändes för mörkt så jag målade över till vitt.. Mannen blev så orolig när jag drog igång och "hängde" i köksluckorna.. men ett bra val sa han!

    Hoppas det gick bra på sjukhuset
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  12. Vad fint det blev. Jag kan också störa mig på vissa detaljer... Hoppas det gick bra med ditt sjukhusbesök, kram

    SvaraRadera