tisdag 1 september 2015

Favoriter som får följa med in i hösten

Kan det varit sista gången....
.... för den här sommaren som jag doppade tårna i havet?
Den milslånga stranden låg i princip öde på badgäster i söndags, förutom några tappra som antagligen absolut inte ville ge upp hoppet om att sommaren har dragit sin sista suck.
Men trots brist på den där gula saken som envist gömde sig bakom det där fluffet så var det riktigt varmt i vattnet, men att gå så långt som att doppa hela mig, njeee det fick räcka med ett fotbad.

I alla fall var det skönt att få röra på sig lite, känna milda havsvindar och få det där sista av att vara ute utan att behöva dra på sig hela michelinkittet, ni vet mössa, vantar, tjocktröja och gud vet vad jag byltar på mig för att inte frysa häcken av mig när höststormarna drar in.

Men än är vi inte där tack och lov, utan det räcker med en blus, jeans och ballerinaskor för att hålla värmen, favoriter som får följa med in i hösten, ja kanske inte ballerinaskorna då som andas mer sommar, men en cerisefärgad blus livar alltid upp när de mer murriga höstfärgerna tar över i garderoben.
Japp det börjar bli dags att gräva fram de där ulliga och gosiga tröjorna som blivit förpassade längst in i byrålådan under några månader, men inte idag för jag tycker vi suger lite till på den där karamellen av sensommar eller vad tycker du?







Skapa stilen
Rosa blus gammal från Saint Tropez, men liknande hittar du HÄR
Jeans hittar du HÄR 
Ballerinaskor Stylesnob köpte förra året, liknande hittar du HÄR 
Linne från HM hittar du HÄR

Nu måste jag åka och veckohandla, kylen gapar tom och så kan vi ju inte ha det.

Ha en kalasbra dag vänner!

Kramisar
T

7 kommentarer :

  1. Här känns det inte som sensommar idag. Regnet smattrar mot rutan och jag är rätt glad över att jag och min förkylning vilar på soffan en dag till, för som förskollärare är man ute i vilket väder som helst, och jag älskar inte att stå ute när regnet öser ner... så jag hoppas på en fin höst, helst enkelt, som du kanske förstår!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Ingen sensommar här heller utan regnig höstdag. Härlig färgsprakande outfit.
    kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Hej vackra du! Fint med rosa och jeans. Tror faktiskt att det var sista doppet för tårna... här har vi fått höstregn.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så himla vacker :) och alltid lika snyggt klädd älskar din stil och inspiration !!
    Var har du hittat armbanden ??
    Kram från Sanna

    SvaraRadera
  5. Ja, nu börjar det bli dags att plocka fram aningens varmare kläder...igen! Suck, inget sugen på det än! Men söta ballerinaskor och hoppas du får njuta fler dagar av dom i september!
    Tisdagskram Kate

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder! På den stranden har min man utbildat sig som livräddare i SLS andan.

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera