tisdag 29 september 2015

Det här är stort vill jag lova

Tänk att jag har lyckats med detta
Kolla vänner vad som växer där, ett livs levande fikon, jamen det är ju bara inte klokt.
Jag som ALDRIG lyckas få någon växt att överleva mer än någon vecka här hemma, men ta mig tusan att det där fikonträdet verkar trivas.
Ja ingen är lyckligare än jag, för första gången i mitt liv kan jag liksom se en skymt av ett grönt finger och det är stort vill jag lova.
Nu ska jag bara få den här sötnosen att överleva vintern och det ska bli ett sant nöje att se om jag klarar av ett sådant mission, tar tacksamt emot tips hur jag nu ska lyckas med detta.




Kakan som fick slinka ner till kaffet är en syndigt god historia och är helt enligt lchf. Du hittar receptet HÄR om du vill baka den.


Ha en alldeles förträfflig kväll vänner!

Kramisar
T

10 kommentarer :

  1. Vad roligt! Härlig känsla gissar jag. Vårt fikonträd ser åtminstone ut att trivas, men inte en enda frukt! Surt! Så grattis till dig!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Vad häftigt....du är så bra! Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken söt liten frukt! Bra jobbat! Kram

    SvaraRadera
  4. Så härligt... Jag har liksom funderat på att köpa ett fikonträd, men bara trott att det skulle dö fortare än kvickt, men kanske, kanske skulle jag kunna lyckas?!?
    Ser fram emot att se hur det går för dej, du kan väl dela med dej av alla dina gröna-fingrar-tips sen!😃

    SvaraRadera
  5. Va kul, hoppas du får det att mogna nu.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  6. Så kul!! Grattis! Fikon är inte bara fina de är goda också.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Och jag har ett citronträd som förhoppningsvis ska överleva vintern, dock saknar jag gröna fingrar :)

    SvaraRadera
  8. Grattis till ditt fikonträd, mitt träd är inne på sjunde året, vintertid ställer jag det i garaget där det är svalare, har en blomsterlampa tänd några timmar om dagen, vattnar sparsamt och så tycks det trivas för för när det flyttar ut på vårkanten kommer det massor av frukt. Lycka till. Kram Åse

    SvaraRadera