torsdag 3 september 2015

Dagens skörd

Mmmmm blåbär
Och faktiskt mina egna som jag plockade i morse i trädgården, kan nog inte bli bättre.
Bäst är det såklart att plocka dem direkt från busken och hysta in i munnen, men vi får mycket bär i år så det räcker minsann till annat också
Som till ett lagom mellanmål sådär några timmar efter lunch och innan kvällsmaten, yoghurt, valnötter och blåbär, försvinnande smarrigt och supernyttigt.
I morgon hoppas jag på att jag kan bjuda killarna på en syndigt god blåbärspaj, skulle sitta fint till fredagsfikan.




Ha en fin kväll vänner!

Kramisar
T

8 kommentarer :

  1. Så gottigt. Underbara bilder, som tagna från en fin kommande kokbok:) Jag får inte ett enda blåbär på mina buskar i år, måste flytta dem till en soligare plats.
    Hoppas det gick bra hos läkaren.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vackert och gott... Och här blir det också gott om bär, fint det!

    SvaraRadera
  3. Fantastiska bilder! Njuter av dem på riktigt och skrollar upp och ner!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Älskar blåbär så gott! Ära dem som de är eller som sylt, saft eller paj! Bästa bäret!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Åååå både nyttigt och så gott.....Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Vi har inte fått många blåbär på våra buskar i år. Men jag älskar blåbär i både frukost och fikabröd.
    kram mamma C

    SvaraRadera
  7. Så gott! Toppen att ha i trädgården och lätt kunna plocka. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Så gottit & vilka fantastiska bilder ♡ ...
    /Kram finis!

    SvaraRadera