lördag 15 augusti 2015

Den obligatoriska fredagslyxen

Heja sommaren!
Jisses vilka dagar och kvällar vi helt plötsligt blir bortskämda med.
Jag njuter kopiöst, tankar D-vitamin för fullt, slöar mest hela dagarna och tar vara på de sista av semestern, tänk av fem veckor bara har sprungit iväg sådär.

Men även om det inte är många timmar jag spenderar inomhus vill jag ändå ha den obligatoriska fredagslyxen, helgbuketten och just nu är det de här ståtliga liljorna som står där på soffbordet, eller rättare sagt har jag faktiskt köpt samma blommor under hela sommaren.

Älskar färgen och doften av dem, de får mig att le när jag ser dem i ögonvrån varje gång jag springer förbi för att hämta solkrämen, sätta på en kopp kaffe, fixa fikan eller att fylla på med iskallt vatten i värmen.

En bukett fräscha blommor gör mycket för humöret och även en strålande sol som jag återigen i morse slog upp mina blå till.
Så det blir en dag med timmar av utehäng och dammråttorna får härja fritt i svarta huset men var gör väl det, svarta huset doftar i alla fall ljuvligt av liljor och det är bra så.




Njut av dagen vänner!

Kramisar
T

8 kommentarer :

  1. Verkligen jättefina men för min del får jag njuta av dem på bild. Får migrän av doften :-( Så tips på vackra doftfria blommor vore nåt :-)
    Ha en underbar dag i solen nu.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Så mysigt ni har hemma.
    Visst är det fantastiska dagar. Så glad att kunna njuta utomhus dessa dagar. Kram.

    SvaraRadera
  3. Den där lampan gillar jag. Ja visst går det fort. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. så vackert... och vem vill inte lyxa med fräscha blommor liksom?!
    Men här försöker jag plocka in buketter från trädgården under sommaren. bra för plånboken liksom :-) Då får det liksom följa sommaren, så nu har vi sensommarblommor på bordet, och just några av dem är mina favoriter. Fint det.
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  5. Otroligt vackert ♡ ...
    /Kram finaste denna magiska sommarkväll!

    SvaraRadera
  6. Tänk vad dom stått sig länge, aha du köper samma varje vecka! Passar så fint hos er
    så det förstår jag att du gör
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Jättefina blommor. Jag tar från trädgården och njuter av dem alla dagar. Blommor får en verkligen att le. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder :).
    Ha en jättemysig söndag, fina du!
    Kram

    SvaraRadera