måndag 3 augusti 2015

Att sommarfrossa på bästa sätt

Vi kavlade upp armarna och sen åt vi....
Ja det är det enda man kan göra när det är räkfrossa och det finns liksom ingen hejd på hur många sådana där små salta godsaker man kan trycka i sig.
Herre jisses så gott det är!

Det var någon kväll i förra veckan, kanske i torsdags, det där med dagar flyter bara ihop till en massa i min semesterhjärna, om det är måndag eller torsdag spelar ingen större roll när jag befinner mig i en härlig semesterdimma, det får vara lördag hela veckan liksom.

Men i alla fall någon kväll fick vi bord nere i källaren i ett knökat Skepparstugan i Steninge.
Nu var det en ruggig kväll så det var riktigt mysigt att tränga ihop oss där nere i undre plan, men visst om vi hade kunnat sitta ute på deras uteservering och njutit av ljumna vindar, havsbrus i bakgrunden och en solnedgång, ja då hade säkert räkorna smakat ännu bättre.

Men det var hur gott som helst ändå, oh my, dippa räkor i en aioli med så mycket vitlök att smaklökarna ställer sig i givakt får vem som helst att bli lycklig.
Mätta? Bara förnamnet, det här är att sommarfrossa på bästa sätt, älskar det!


Första omgången räkor....




Bilar är bra mycket bättre än räkor....




Skulle gärna fått följa med hem, ja hornet då inte bardisken....


En jukebox kan vara väldigt spännande


En av oss hade som alltid plats för dessert...... gissa vem?


Goda kaffedrinkar fanns det såklart, men den allra bästa gör man......


.... själv hemma, så en mysig kväll avslutade vi hos oss med en romersk båge som jag säger och kaffe Karlsson som andra säger, ljuvligt gott.


Tror knappt det är sant, men här vaknade vi till en morgon med sol och klarblå himmel, kan det möjligen vara så att den kommer nu, sommaren, hoppas, hoppas!

Ha en strålande dag vänner!

Kramisar
T

5 kommentarer :

  1. Åhh vilka härliga bilder från vår kväll. Tur att det inte är många dagar kvar tills vi ses igen.
    Här skiner solen också, men jag tycker det är Augusti i luften här hemma.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Solen strålar här också och jag jobbarmin första dag efter semestern. Men vad gör det när det är sooooool. Underbara foton och jag blir så sugen på räkor och aioli och allt smarrigt man kan äta till.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  3. Åh vad underbart det låter, du beskriver allt så att snålvattnet rinner här :) Önskar så att jag kunde äta räkor men jag har blivit skaldjursallergiker på "äldre" dar. Här skiner solen också, hoppas du får en underbar dag.. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Åh så mysigt !!....älskar skaldjur ;))
    Jaa kan det vara sommaren som knackar på ;)?....sol men "bara" 20 grader knappt har vi här uppe, men i morgon skulle vi få varmare...så ska vi ut och äta med ett annat par ;))...uteservering förstås, hihi...
    Kramis bia

    SvaraRadera
  5. Åh vad mysigt ni haft det! Jättefina bilder! Kram Pernilla

    SvaraRadera