onsdag 5 augusti 2015

Att åka på en shoppingtur

Några av mina smultronställen
ville jag såklart visa Helena när hon var här och semestrade.
Vi är ju båda två inredningsgalna och klädtokiga så det var kanske inte helt överraskande att det var precis sådana butiker vi besökte.

Vi startade den här turen hos RUTHiga EMMA
Hos bästa Karin som driver både frisörsalong, inrednings och webbutik hemma hos sig på en idyllisk gård ute på sädesfälten.
Tror minsann att jag aldrig åkt härifrån utan att något har fått följa med hem, sen om det beror på att Karin har de finaste sakerna eller att hennes försäljningstaktik är att charma alla kunder med sitt fantastiska leende.... det vet i tusan.
Japp, både jag och Helena fick med oss varsin kasse härifrån.....såklart.....


De alldeles bedårande vaserna hittar du till ett riktigt pangpris HÄR


Tror minsann att det läckra vindspelet fick följa Helena med hem.


Resan gick vidare till Strömma Farmlodge den här unika och fängslande platsen där en lantlig och rofylld stämning sitter i varenda bräda och spik.
Jag måste snart ha fotat varenda vrå på det här stället men jag blir ändå lika fascinerad av miljön varje gång jag är här.

Fullkomligt älskar de här emaljmuggarna.

 


Tryggt och säkert uppe på pappas axlar


Man kan både sitta ute eller inne i den gamla kvarnen och fika.
Hur fräcka är inte de här pallarna



Fast det nästan är att häda att hoppa över fikat på Strömma så gjorde vi faktiskt det och styrde kosan in mot Varberg.
Café Mignon och deras fisksoppa får man bara inte missa om man har vägarna förbi och där hamnade vi för att äta lunch.
Att vi inte blåste bort är ett mirakel, för himmel och pannkaka vilka friska vindar Varberg bjöd på.
Vi fick hålla i både mat och annat löst medan vi njöt av maten.


Vi kikade in i några butiker i Varberg, bland annat hos favoriten Wonder som också hade rea och visst fick något följa med hem, men inte något plagg utan något helt annat som jag letat efter, ni ska få se en annan dag.
Vi skulle egentligen åkt förbi både L:A Bruket och Dommo outlet men vi var helt slut efter dagens strapatser så med händerna fulla av kassar och något vindrufsiga styrde vi kosan tillbaka mot Haverdal och väldans nöjda med våra köp.


Har varit uppe med tuppen för idag stickar jag och Mr C på nya äventyr, ska bli en riktig mysdag.

Ha en strålande dag vänner!

10 kommentarer :

  1. Härlig shoppingrunda med fina vännen. Förstår att du gillar de där emaljmuggarna, så läckra. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig dag. Oj, vad jag blev sugen på fisksoppa nu.
    Ha en underbar dag.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  3. En dag då den är som bäst :) härligt Tina o tack för dina vackra bilder :) hoppas du o maken får det super fint kramen

    SvaraRadera
  4. Wooo,vilken härligt shoppingrunda & ljuvliga saker/foton ♡ ...
    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder, och vilka härliga butiker!!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej! Har läst din blogg länge och inspireras av dina inlägg.Bra blandning av inspiration och även mer personligt.Tack för att du "släpper in "oss i din vardag!Jag bor i Uppland och på landet så det är långt till butiker som har vackra saker.Men då måste jag bara rekommendera en superfin webb butik som en ung tjej startat.Hur mycket fint som helst! Kanonbra att kunna sitta hemma och kolla och beställa.http://interiorforyou.se/.Du blir inte besviken kan jag lova! Hälsningar Annette!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annette och tack snälla för dina ord och att du kikar in till mig. Alltid lika roligt med nya tips på webbutiker så jag ska genast klicka mig in på sidan. Kram Tina

      Radera
  7. Så kul med en sådan shoppingrunda!

    SvaraRadera
  8. Så trevligt. Jag är så shoppingsugen...... Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Ser ut som toppenställen, ni besökt!
    Hoppas ni haft en riktigt härlig på-tu-man-hand-dag idag!
    Kram/maria

    SvaraRadera