onsdag 29 juli 2015

En festkväll i svarta huset

Så blev det fullt hus här i går kväll
Hela underbara gänget kom på middag och svarta huset fylldes med klingande skratt, ett fasligt tjattrande och en hel del klickande, ja förutom att jag själv fotade en del så tror jag minsann att Helena var i varje skrymsle och vrå och tog bilder....undra så om hon hann fånga (damm) råttorna under sängen, ha, ha.......

Jag får ofta nypa mig i armen för att fatta att det verkligen är sant, att vi har fått förmånen att lära känna Helena och hennes fina familj, tänk att vi aldrig hade träffats om vi inte hade bloggat, hua hemska tanke.

Så den här veckan kommer jag att njuta varje sekund av, för även om vi ofta hörs av under veckorna är ändå det bästa att få träffas, hitta på saker och umgås.
Japp det här är en vecka jag kommer leva länge på och den kommer att ligga som ett varmt och härligt minne när hösten bankar på dörren.


Det skulle såklart dukas och nej jag har inte matchat klädsel efter dukningen, ha, ha....


En Odd Mollyklänning som jag fyndade på Free port tidigare i våras.
Speciellt läcker är den i ryggen.


Uppladdning pågår.. eller nåt.....


Vi bjöd på Mimosa till fördrink, supergod enligt mig, fräsch och inte så söt, dessutom väldig enkel att blanda till, bara mousserande vin och apelsinjuice 


Helenas fina döttrar O och N


Far och son i trappan, japp den där trappan var väldigt intressant för en av dem....


Till förrätt bjöd vi på Halländska tapas, i stort sett allt på tallriken är närproducerat.


Och så fick jag hjälp i köket av min vapendragare Helena.


Till varmrätt serverades varmrökt lax med diverse såser, potatis, ägg och sallad, enkel och god sommarmat

Desserten glömde jag att fota, men det var en vitchokladmousse med passionsfrukt och jordgubbar, blev väldigt uppskattad för att den inte var så söt, trots den vita chokladen.


Har ni sett vilka godsaker för alla sinnen jag fick, sådant som jag bara älskar, tror att Helena känner mig rätt så väl vid det här laget.


Nä nu måste jag sätta fart , för snart väntar nya äventyr.

Ha den bästa dagen vänner!

Kramisar
T

19 kommentarer :

  1. Kul att få nya vänner genom bloggen som man klickar med. Så mycket gott du/ni bjöd på och vad fin present du fick.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Så härligt i glada vänners lag! : )

    SvaraRadera
  3. Å allt ser så gott och mysigt ut, önskar jag hade varit med!=)
    Ingen ny bloggträff på G som du vet om?:)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  4. Ni ser verkligen ut att ha haft en trevlig kväll! Och vad fint ni ordnat!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Såååå underbart!
    Vi hade ju Sofi med familj här sö-ti och jag grät när de åkte igår... Vi har kommit varann så nära och de är så härliga!! Men sen blev jag glad så jag grät igen när hon sms:ade att de kommer ner en helg i oktober igen:)))

    Å, såååå himla fint du har fixat och grejjat! Va mysigt att få vara tillsammans, äta gott, babbla o bubbla om allt o inget :) Å så hoppas jag du fick min kram via Helena sen <3
    Gulliga Helena som verkligen är så mån om andra och vill alla så väl.
    Som du min vän.
    Ja du Tina, nu blir jag så där rörd igen och tänker på hur tacksam JAG är för bloggandet och ni fina människor som jag lärt känna via bloggeriet <3

    Massa kramar Anna

    SvaraRadera
  6. Åhh det andas glädje och kärlek i bilderna. Så himla trevligt! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Finns inget som går upp mot goa vänners och en familjs gemenskap, så njut av den!
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  8. Så himla fin klänning du har på dej....och är det din man som fotar så bra ???
    Tittade idag efter en lång klänning och hittade en på Kapp Ahl som var så fin på mej, trodde den var på rea...men när jag skulle betala var den ganska dyr....så det blev ingen...ska kolla om någon vecka...då kanske de har satt ner den, för det var ju en sommarklänning, hihi...ni verkar ha trevligt...härligt !!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Härligt med kalas, gillar klänning intensivt, såååå himla snygg.
    Kramen

    SvaraRadera
  10. Så snygg klänning på lika snygg tjej. Ni är så snygga både du och helena. Var rädda om varandra. Inte så lätt att få nya fina och pålitliga vänner idag. Ha det bäst. Kram Inger

    SvaraRadera
  11. Vilken mysig kväll ni haft! Så roligt att ni blivit de bästa vänner.
    Jättesnygg klänning.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Så mysig träff ni haft! Du var strålande snygg i din klänning! Kramis Pernilla

    SvaraRadera
  13. Så himla härligt, och visst är det mysigt när bloggande kan ge vänner för livet :).
    KRAM

    SvaraRadera
  14. Så mysigt att få träffas igen, snygg du är i klänningen och vilken middag ni bjöd på. Kram Suss

    SvaraRadera
  15. Åh så vacker du är i din klänning! Och vilken härlig kväll ni såg ut att ha!:)
    Kram

    SvaraRadera
  16. Den klänningen var verkligen urtjusig!!

    SvaraRadera
  17. Så underbart & klänningen är ljuvlig ♡ ...
    /Kram finaate!

    SvaraRadera
  18. Oj, vilken vacker klänning.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  19. Så vacker klänning! Och takkronan :) Kram

    SvaraRadera