torsdag 23 juli 2015

Att vara ungdomsförälder

Det här är lyx för mig
När hela familjen är samlad vid matbordet och ingen har bråttom därifrån.
För det vet ni, som har ungdomar, de har alltid eld i baken och alltid något som ska göras pronto, att sitta ner, äta i lugn och ro och babbla med sina föräldrar har definitivt ingen större prioritet.

Men så plötsligt händer det, killarna har tid för oss, vi käkar plockmat, skrattar åt gamla minnen, pratar länge om framtiden och mål, vad som händer i deras liv och har det bara sådär galet mysigt.
Det här är värdefull tid för mig, ett ögonblick som lägger sig som varm bomull runt hjärtat och gör att jag går och småler flera dar framöver.

Det är lustigt det där, som småbarnsförälder var det en lyx när jag fick en stund av egentid och nu som ungdomsförälder blir jag fullständigt överlycklig när jag får familjetid.

Livet rusar på i tvåhundranittio, alla är så upptagna med sitt så de där stunderna vi får tillsammans, vid matbordet, i lugn och ro är verkligen lyx, de luxe och som jag, som mamma lever länge på.




Räkor som Mr C har rökt, såååå vansinnigt gott.
Recept hittar du HÄR


Jag blir fullkomligt överväldigad och så otroligt glad för den respons jag fått på min bild "Fritt fall".
5 stycken räckte inte utan nu har jag lagt en maxgräns på 25 exemplar, fler än så kommer inte att tryckas. Så är du intresserad av den  HÄR bilden maila mig för mer info home2tiny@gmail.com

Nu ska jag åka och bli lite ompysslad, så dags att pipa iväg.

Ha en fantastisk dag vänner!

Kramisar


13 kommentarer :

  1. Åh, så mysigt med de där stunderna med ungarna! Love it!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Å du raring..det där stämde ju på pricken..prixis så är det!
    Ser underbart gott ut där på ert bord.
    Å vilken bild du tryckt upp! Sååå snygg..
    Kraaaam vännen!
    ska nog maila dig nu..;)

    SvaraRadera
  3. Älskar när hela familjen är samlad.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Känner helt igen det du skriver. Såå glad när jag får ha min killar samlade. Igår besökte vi äldste sonen, så mysigt att få vara med honom lite igen. Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Min dotter är 20 år och bor hemma just nu...så vi får ju träffas mycket, men nu bor hon mest i stan (för hon jobbar just nu)...kommer hit till torpet ibland...men nu börjar jag längta efter henne ;))....det är tomt utan ungdomarna eller hur?....jaa det är mysigt när familjen är samlad...och jag ser framemot när vi skall resa i aug. för då får vi rå om henne en hel vecka, hihi!!!...ha en fin kväll!!
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Verkligen igenkännande. :-) Gäller att ta till var på de stunder man får med dem....det är ju såå mysigt. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  7. Varje ålder och fas i barnens liv har sin charm och även hos oss där bland allt det. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Varje ålder och fas i barnens liv har sin charm och även hos oss där bland allt det. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Åh, jag förstår precis vad du menar!!!! Var sak har ju sin tid, här i livet....
    Så snygg bild du ,eller kanske snarare Mr C, har hängt upp på väggen! Var stolt över den! =)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  10. Jag träffade ett par häromdagen som klagade över att deras fem söner sällan var närvarande vid måltiderna och att de gemensamma stunderna var ytterst få, men jag tröstade dem med att de kommer tillbaka… En dag sitter man där med alla runt bordet, plus deras respektive och barn och pratar barndomsminnen igen och inser att de där åren då de knappt hade tid att sätta ner baken vid middagsbordet, inte blev så väldigt lång och man blev inte så övergiven som man befarade!
    Fast visst ska man njuta av varje stund!
    En fin helg till dig och de dina!
    Kram och nospussar från oss!

    SvaraRadera
  11. Vet precis vad du menar. Min dotter är så sällan hemma vid måltiderna numera så jag slår små glädjeskutt varje gång det händer.
    Förstår vad glad du måste ha varit vid er stund tillsammans.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  12. Det där kan jag verkligen skriva under på - perfekt beskrivning! Vi har haft tre ljuvliga veckor i Florida bara vi 4. Så värdefullt. Nu hemma och 190 sätter igång....Kram Mia
    http://happyvardag.se/2015/07/24/att-vara-fullstandigt-vimmelkantig/

    SvaraRadera