söndag 26 juli 2015

Att förändra ett rum med enkla medel

Rummet på ovanvåningen
Som är en kombo av tv och arbetsrum är på väg att få sig en rejäl renovering, nya fönster ska på plats, golvet ska bytas, det ska målas och en hel annat ska fixas, därför har det fått vara lite villervalla över det hela, jag liksom inte haft lusten att ta tag i det.

Men nu får vi efterlängtat besök i nästa vecka och då vill jag inte att det ska se ut som "rummet som home2tiny glömde" utan igår tog jag tag i det och med enkla medel försökte jag få rummet lite mer mysigt och lite mindre kaotiskt.

Skinnsoffan som jag helst skulle velat ha slängt ut förgår.....fick ett överdrag i form av en pläd som jag har fyndat på Åhléns, en gammal förvaringslåda kånkades upp från källaren och får agera soffbord, ny läcker växt (Corokia heter den visst) i en sliten kruka, många ljuslyktor, kuddar och Andy Warhol i fönstret, jamen sedär inte en wowkänsla men bra mycket bättre än innan.
Och så få det vara tills vidare, men ni kan tro att jag längtar efter när all renovering är klar och jag får börja med projekt ovanvåning.









Nu ska jag fixa lite mer här hemma för hujedamej vad det blåser ute, stormbyar, inget väder för uteaktiviteter.

Ha en skön dag vänner!

Kramisar
T

20 kommentarer :

  1. Fint det blev... Jag behöver också ta tag i vårt tv-rum som har flyttat upp och är grymt omysigt. Gillar den där lampan i fönstret, varifrån?
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Det blev snyggt som bara den. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Följer din blogg dagligen och kikar ibland in flera gånger för att få inspiration och braiga tips man kan leta efter:) och jag säger bara, så superfint det blev i ert tv-rum, wow!!! Gillar bordet, gillar soffan massor.....(bodde vi närmre hade jag nästan kunnat komma förbi och köpa den av dig;) fint med filten på, ombonad och fint på alla sätt! Ha en fin dag, här kom det blå himmel och sol i Sthlm precis! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå tack snälla Lena och vad glad jag blir att du kikar in hos mig och får inspiration. Ja du hade gärna fått den där soffan, ska bara hitta något annat istället, men först ska renoveringen bli klar. Här har det varit stormbyar precis hela dagen så jag har varit inne och pysslat. Kram Tina

      Radera
  4. Så snyggt och fräscht!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  5. Så fint du fixat och donat! Snygga detaljer gör mycket för helheten.
    Ha en skön söndag i regnet
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Det blev ju jättefint. Fräscht och snyggt. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Jaa du Tina min vän!! Förväntningarna höjs, nu skall vi leta dammråttor för någon liten skall vi väl hitta va.... Skojade bara. Så fint det blev, ska bli superkul att träffas snart igen. Kram du underbara qwinna. Vi åker imorgon bitti.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Så fint du gör, stiligt! Usch mitt hus ska fotas på onsdag, har kramp i kroppen! Vet inte hur jag ska få ordning på det, har verkligen panik! Inget funkar vi är trött och irriterad på varandra här hemma. Som plåster på såren, då backade grannen på min 🚗. Det är tredje bilen, den här gången erkände han direkt.
    göra

    SvaraRadera
  11. Du är minsann en mästare på att rodda iordning saker på ett mysigt sätt. Jag får alltid så många idéer när jag tittar in här. Kram och tack förstås....
    http://happyvardag.se/2015/07/26/det-dar-med-att-ateracklimatisera-sig/

    SvaraRadera
  12. Så fint du piffat till det. Hoppas ni får det mysigt med ert härliga besök. Kramis Suss

    SvaraRadera
  13. Gillar förnyelser med enkla medel. Man ska ta tillvara på det man har. Det är alldeles för mycket slit och släng här i världen...
    Önskar Dig en ny finfin vecka, kram Kate

    SvaraRadera
  14. Jag tyckte att det blev väldigt fint och inbjudande!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  15. Riktigt mysigt ♡ ...
    /Kram finaste!

    SvaraRadera