måndag 15 juni 2015

Uteplatsen som börjar bli klar

Sakta men säkert växer den fram
Vår uteplats/pergola där i ena hörnan av vår trädgård.
Fortfarande vill jag ha nytt bord och nya stolar men de vi har får duga så länge, bara vi kan sitta ute och lata oss, äta och bara ha det skönt är jag hur glad som helst.
Igår höll vi nästan på att blåsa bort här på västkusten, så någon kvällsmat ute blev det tyvärr inte.

Är så glad för min nya flaska som faktiskt inte har någon botten. Perfekt att sätta ett ljus i (om du har ett ribbord så inte ljuset kvävs) när det blåser halv storm ute eller varför inte en blomma i.
Hittade den hos RUTHiga EMMA liksom alla kuddar ni ser där i bakgrunden. Kuddarna köpte jag slut på (oppps), behövde ett gäng som ni ser, men flaskan vet jag att hon har kvar i butiken.


Här ser ni nästan hela uteplatsen


Vinrankorna trivs och växer som bara den. Tänk om vi får vindruvor i år, hade varit galet roligt.
Ska också sätta upp några fler hattar och andra sommarmåsten där på väggen


Ikeas stol är väl nästan en klassiker nu. Bordet hittade jag i källaren när jag röjde runt, var det är köpt har jag totalt glömt bort.


Gamla tvättkärl som fanns i vår källare när vi flyttade in har fått blivit en form av pallkragar.


Den rostiga plåten som går kring hela uteplatsen har vi beställt av en lokal firma.


Eldkorgen har fått stå ute året runt bara för att jag vill att den ska bli sådär läckert rostig.


Och på kvällen är det så läcker med ljuset i flaskan, hoppas, hoppas nu på bättre väder så vi verkligen kan sitta länge ute på kvällarna och få mysa på vår uteplats.


Idag blir det en vilodag för imorgon ska jag på äventyr med min brorsdotter.

Ha en bra start på midsommarveckan vänner!

Kramisar
T

13 kommentarer :

  1. Vad mysigt och snyggt ni har där i hörnan! Har också haft min eldkorg ute så den blivit så där snyggt rostig! Ha en fin start på veckan du också!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Jättefint !!....längtar till jag får börja sätt ut blommor och möbler på torpet.....vi har inte hunnit flyttt ut ännu....och vädret har inte varit det bästa heller....det blir nog inte förrän efter midsommar...
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Men jäklar vad fint!! Me lika a lot! Annorlunda, coolt och bara så sjukt fint.
    Ang. shoppingtips i Götet så har jag dålig koll numera, har liksom fastnat här ute i Torslanda och inte uppdaterat mig så mycket på den fronten de senaste åren ;) Det blir liksom nätet, klick klick ;)
    Fika/matställen likaså.. Men tycker nog det mesta finns kring Fredsgatan, Kungsgatan och tvätgatorna däremellan. Le pan Francais på Vallgatan är ok fik, annars kring Avalon Hotell och Saluhallen finns en del matställen. Om man vill hålla sig inom ett begränsat centralt område. Da Matteo på Magasinsgatan är mysigt med, annars är väl Haga fikafolkets mecka.

    Hoppas ni får en urmysig dag tillsammans!
    Kramis Catta

    SvaraRadera
  4. Hej raring!
    KOm just på att jag glömt svara på ditt mail...:(
    Ska göra det snart.
    Jäklar i min lilla låda vad snyggt ni har fått till det där...
    Där skulle jag gäran sitta länge en ljummen sommarkväll o mysa med er.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Otroligt vilken fin uteplats ni har gjort. Gillar det rostiga inslagen speciellt. Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Så mysigt! Där kommer ni får många ljumma sommarkvällar. Jag sitter på altanen, men det blåser och koftan får stanna på. Snyggt du gjort med eldkorgen, jag har också en sådan kanske ska plocka fram den ur förrådet:)
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig uteplats ni har. Den där flaskan var ju verkligen toppensmart. jag har ju också en rostig eldkorg, ska genast hämta den och ställa ut. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  8. Åh my gaaad jag svimmar så snyggt.... Hoppas vi kan sitta där någon härligt varm kväll i sommar, mmmmm det vill jag så gärna.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Så fint ni har det, trivsamt!
    Härligt att få sitta där och njuta:)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hoppas vi får några ljumma sköna sommarkvällar så ni får njuta av er fina uteplats. Skapad med fingertoppskänsla. Kram Anita

    SvaraRadera
  11. Så superfint ni har gjort på uteplatsen. Många fina detaljer som tillsammans gör en riktigt läcker helhet! Kram Eva

    SvaraRadera
  12. Ja nu får vi hoppas på varma sommarkvällar där vi aldrig vill slita oss från trädgården för att gå in :-)

    SvaraRadera