onsdag 17 juni 2015

Perfekt till fördrinken, ostbrickan, sillen eller nattamaten

Världsgott
Jag är ju en ostfantast av stora mått och äter ostbricka minst en gång i veckan.
Ibland blir det innan maten och ibland om jag har ätit en bastant lunch blir det som en del av en hel hög av småplock istället för kvällsmat.
Jag älskar mest hårdostar, men en krämig brie eller en stinkande grönmögelost är också ett måste på ostbrickan.
Men ser ni nu har jag fått en annan favorit, eller rättare sagt jag har fått dille på den här färskosten.
Det var ju svägerskan som serverade den till drinken för någon veckan sedan (det kan du läsa om HÄR) och jag blev helt in love, så sedan dess har jag nog klämt en si sådär tre burkar.

Alltså halvera svenska jordgubbar och sen smeta på den här osten, jamen det är så gott så jag vet inte vad.
Så ett hett tips såhär inför midsommar är den här färskosten med valnötssmak som kommer passar perfekt till fördrinken, eller på ostbrickan till sillen eller på kexet till nattamaten.

Prova vetja du kommer nog inte bli besviken.

(jag köpte min ost på Ica Maxi)



Idag ska jag försöka hitta ett riktigt smarrig recept på midsommartårtan, har fått lite tårttorka och behöver hitta något nytt och fräscht, hm får väl se om jag hittar något, men först ska jag iväg och bli lite ompysslad.

Ha en kalasdag vänner!

Kramisar
T

9 kommentarer :

  1. Toppen , tack för det tipset !!....jag gillar enkla tips...krångligt är inget för mej ;).Det där ska jag pröva i helgen...älskar ju jordgubbar också ;)
    Solen skiner idag och blåsten har lagt sej lite...äntligen !
    Kramis bia

    SvaraRadera
  2. Hallå där snyggingen!
    ost på jordgubbe...det lät ju hur got som helst...måste testas...fast jag tar en utan valnötter..;)
    Å vilken underbar shoppingdag ni hade du och T...Mysigt att få låna varandra en dag sådär..
    Kram gumman o ha en fin dag!
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset, jag är så dålig på att komma på olika snacks man kan bjuda på.
    Så fina härliga bilder som alltid hos dig.
    Och nu kom regnet, så himla trist.
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Å så gott. Älskar också ost. Tack för tipset. Vi ska stå för det kalla på midsommarbordet :) Kram.

    SvaraRadera
  5. Oj det var en ny kombination jag aldrig provat. Måste testas! :)

    Hoppas du haft en fin onsdag! Kram

    SvaraRadera
  6. Tack för tips! Kanske ska köpa hem ett par burkar!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  7. Tack för tipset! Verkar jättespännande kombo :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Ja. JA. Den osten ja! Måste testa den. Hört om den förut. Jag skickade maken att köpa den härom dagen, men då var det slut. Vi får väl se hur det går under morgondagens handling…

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Tyvärr delar jag inte din passion för just den osten, det var något med konsistensen, men det finns ju så många andra goda ostar och vad vore livet utan ost!!! Och ost och jordgubbar passar så fint ihop.

    Nu regnar det igen här och jag kurar ihop mig i soffan och försöker bota en dunderförkylning som jag helst inte vill ha kvar i midsommar:( Men det får i värsta fall bli tjockaste tröjan och annat imorgon, vi ska sitta i tält ... hittar nog något i garderoben som kan hålla kylan borta till vad som ser ut att bli den kallaste midsommar på år och dar!

    Ha en fin midsommar, oavsett väder!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera