tisdag 5 maj 2015

Sommarfeeling inomhus

Visst längtar man efter att kunna plocka pioner och andra blommor i trädgården
Men än så länge ser mina pioner inte mycket ut för världen, de liksom sträcker ut sig för allt de är värda mot himlen för att få så mycket sol som möjligt på sig.
Jag hoppas att de tar sig och bli lika stora och underbara som förra året, då var de galet vackra och doftade gudomligt. HÄR kan du kika in och se hur de blommade i min trädgård förra året.
Visst är de fantastiska?



Men eftersom jag åtminstone får vänta en månad till innan jag kan tassa ut och plocka mina egna blommor blev jag så himla glad att jag hittade en bukett pioner på Ica Maxi när jag var och handlade.
Det piggar verkligen upp att få in fräscha blommor och jag hoppas att de kommer dofta sådär ljuvligt när de slår ut.


Sen blir jag nästan full i skratt när jag ser att på varje bild jag tagit de senaste dagarna finns det jordgubbar med. 
De har blivit mina ständiga följeslagare, för jag äter dem till precis allt, på omeletten till frukost, i en bärsallad till lunch, i salladen till kvällsmaten och där emellan som godis som jag stoppar i mig när jag blir sugen på något gott.
Och de är faktiskt goda, fast de inte är svenska så är de söta med mycket smak.
Men visst längtar jag efter att få plocka dem själv, för det finns nästan igen godare än att stoppa en solmogen jordgubbe i munnen som är tagen direkt från landet, det om något ger en härlig sommarfeeling.

HÄR hittar du halsbandet från Ajlajk
HÄR hittar du bokstavsmugg
Anteckningsbok från Ikea

Här är vädret grått och kallt, så inget trädgårdspyssel idag utan det får bli att fixa med saker inomhus.

Ha en härlig dag vänner!

Kramisar
T

14 kommentarer :

  1. Det är ju verkligen så gott med jordgubbar. På sommaren skulle jag lätt kunna leva på de bären. Mums!! Ja, nu får det blir lite värme så det blir grönt fint och blommande. Ha en fin tisdag. kram Annika

    SvaraRadera
  2. Din man är en otroligt duktig fotograf! : )

    SvaraRadera
  3. Kikade in på hur det såg ut i er trädgård förra sommaren när pionerna blommade...så vackra! Pioner är underbart vackra...nästan vackrast precis innan de slår ut! Vackert morgonljus och vacker klänning du bär!
    Kram, Gunilla

    SvaraRadera
  4. Så vackra bilder från i fjol !!....och visst är pioner fina ;))....jag har på torpet, men mina är väldigt sena...så jag får allt vänta ;)......här är vädret också trist idag, men jag ska ut och röja i trädgården....hinner inte dom andra dagarna i denna vecka ;))...det är mycket nu, hihi...kram på dej!
    Bia

    SvaraRadera
  5. Pioner är en av mina favoritblommor, så fina. Kram.

    SvaraRadera
  6. Längtar också till en blommande trädgård och hoppas att det blir så snart, här är det också grått och kallt, sitter med elementet igång på jobbet. Hoppas du har en bra tisdag. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Jaaa, nu längtar man till sommaren....och till jordgubbarna! :)
    Fina bilder!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  8. Pioner, som jag längtar efter dessa fantastiska blommor & jordgubbar mmmm sommarfeeling

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  9. Underbart med pioner. jag har knopp i bondpionen. Doftpionen är betydligt senare. Ja jordgubbar kan man äta alltid, sååå gott. Kraaaam pia

    SvaraRadera
  10. Hej Tina. Jag tycker dina pioner ser ut precis som de ska. De kommer säkert bli lika fina i år.
    Härliga bilder som alltid hos dig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Det är verkligen en härlig tid nu och det blir bara bättre ;) Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Snart får vi plocka pioner och lupiner. Önskar att denna vår kunde bli lite varmare.

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  13. Pioner är verkligen en favoritblomma.
    Jag tokgillar halsbandet, har ett också ;) ;)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  14. Så vackert! Härlig sommarfeeling inne, här har vi haft höstrusk ute... Kram Suss

    SvaraRadera