tisdag 12 maj 2015

Att ha en fullbokad dag

Idag är det verkligen full rulle som gäller
Har av någon anledning lyckats planera in precis allting på samma dag, kan i och för sig bero på att jag något vimsigare än mitt vanliga jag och gör de mest konstiga saker.
Nåja jag ska nog få ihop det men det lär inte bli många minuter över för en kafferast och njuta av den goda banankaka jag bakade igår.
 Lovar att ni ska få receptet, en superenkel och väldans saftig kaka, utan varken socker eller vitt mjöl, inte klokt vad man kan baka godsaker på några bananer som legat för länge.


Ser ni hur mina pioner har slagit ut, de är så vackra att man dör en smula och doften, denna ljuvliga doft som jag önskar att jag kunde samla i en flaska och öppna upp när vintern står och knackar på dörren.
Men nu är det vår och jag längtar efter att mina egna pioner ska vakna till liv och blomma ut med full kraft, så jag kan gå där i trädgården och bara förföras av de underbara färgerna och de magiska dofterna som den här blomman sprider.
Lääängtar!

Tick, tack, klockan rusar iväg så dags för mig att susa iväg och bli lite ompysslad.

Ha en härlig dag vänner!

Kramisar
T

5 kommentarer :

  1. Hej fina du!
    Ha nu en härlig dag trots att det är fullbokad.

    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Kul med grejor att åka iväg på... : )

    SvaraRadera
  3. Älskar pioner! Ångrar mig fasansfullt mycket att jag för flera år sedan gjorde mig ev med vår stor pion vi hade i trädgården - hur tänkte jag där???

    Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  4. Ljuvliga foton ♡ ...
    Ha det riktigt gott finaste/Kram

    SvaraRadera
  5. Ja men vissa dagar går i ett :-). Fina pioner!

    Sv. Ang besök i Båstad så ses jag gärna nästa gång, var där på begravning, så det fanns inte riktigt tid för besök.
    Kram fina du!
    Malin

    SvaraRadera