fredag 10 april 2015

Utesaker i veckans godispåse

Fredag tjohooo och de har lovats riktigt kanonväder i helgen
Tänk att vi snart är där då vi spenderar mer tid ute än inne (förhoppningsvis i alla fall) och får njuta av livets goda i form av mycket frisk luft, varma solstrålar och ljumna vindar.

Visst är det väl då en utmärkt ide att jag idag bjuder på härliga utegodsaker ur min godispåse?

Som till exempel nätet Solig som vi köpte förra året på Ikea.
Mr C hängde upp det i björken och jag fyllde det med kuddar och massor av ljus och det var så himla mysigt att ligga där på kvällarna och prata med ett glas vin och ändå slippa att bli myggäten.
Såklart kommer det att sättas upp även i år.

HÄR hittar du nätet Solig

Bild från Ellos

Men så har jag även kikat på den här hängstolen.
Visst verkar den hur skön som helst.
Tänk att ligga där med en förfärligt många kuddar och en riktigt spännande bok och bara ha det sådär vilsamt skönt en het sommardag.

HÄR hittar du hängstolen Garden


Bilder från Åhlens
Linne är ju ett otroligt skönt material och få svepa in sig i någon av de här plädarna skulle jag gärna göra framåt kvällen när det börjar bli lite kyligare

HÄR hittar du pläden Linn i blått och HÄR i grått

Bild från Åhlens

Plastglas är kanske inte de roligaste men väldigt praktiskt när man ska duka i trädgården. Det här skulle jag kunna tänka mig att dricka en iskall lemonade ur.

HÄR hittar du glaset
Bild från Jysk

Eller skall jag satsa på en hängmatta i år. Den här är riktigt snygg till ett riktigt vrakpris.

HÄR hittar du hängmattan Bergfink

Bild lånad av Hemlängtan

Och den där lemonaden måste jag såklart servera ur något och den här glasburken med kran är ju väldans snygg och häller jag dessutom i en herrans massa is så ska nog fyra liter dricka hålla sig kallt ett tag + att lata jag slipper springa in i huset varenda gång jag behöver fylla på glaset.

HÄR hittar du glasburken med kran

Hoppas du hittade något som föll dig i smaken, nu ska jag baka något smarrigt till fredagsfikan.

Ha en kalasbra fredag vänner!

Kramisar
T

21 kommentarer :

  1. Oj vad många snygga saker du hittat! Men plastglasen var nog de jag fastnade för. Läckra och annorlunda!
    Tack för att du tagit dig tid och gjort en godispåse åt oss. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. MEN! Nät-tältet är ju ett måste med småbarn! Underbart pris med, får nog bryta bojkotten av blågula affären... : )

    SvaraRadera
  3. Precis det där längtar vi efter! Snart så...

    Kramar till dig Tina! Anna

    SvaraRadera
  4. Härligt med efterlängtat utevistelse! Långfrukost på altanen eller kvällar då vi bara inte vill gå in för det är helt ljuvligt ute, mmm...... Ett tips vad gäller hängmatta, finns ingen som slår en brasiliansk hängmatta! En bred variant där du kan sitta eller ligga på längden eller tvären, en eller två! ;) Finns i massa härliga färger, men själv har jag valt en vit romantisk med spets, typ denna http://www.hangmattor.se/hangmatta-espirito-santo Ha en underbar fredag o helg! Kramisar från Ann-Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, ska genast kika in på den. Ha en härlig fredag. Kramisar Tina

      Radera
  5. Åh vad mycket härlig sommarinspo! Snart är vi där. Utan att vi vet ordet av!

    Ha en fin fredag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Så mycket härlig inspiration du bjuder på idag denna härliga Fredag, ja man ser verkligen framemot helgen och det väder de lovat, så nu håller vi tummarna att det blir en ljuvlig och ljummen helg. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt,underbart & ljuvligt ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  8. Så härliga bilder, tack för inspirationen.
    Finaste helgen till dig vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Jag investerade en stor glasburk med kran förra året, men jag hann aldrig börja använda den men i sommar kommer den användas flitigt =)

    Ha en jätte härlig helg!

    SvaraRadera
  10. Oh, så mycket fint du tipsar om :).
    Nu inväntar vi bara värmen!

    Trevlig helg!
    Kram Ulrica

    SvaraRadera
  11. Mitt myggnät från Ikea blåste sönder...vi satte upp det under ett äppelträd på landet, jag har en till som jag har haft ouppackad i ett par år...är nog på tiden att jag packar upp den, eller hur ?, hihi.....så mysigt det ser ut där inne...är det du som sitter där och myser ? ;)...och hängmattan från Jysk har jag också tittat på, men vi har dåligt med träd att sätta upp den på...så jag får väl fortsätta titta på den bara, hihi...snygg iaf och till bra pris ;)......önskar dej en toppen helg...hoppas det blir varmt nu...här har vi haft 15 grader idag men blåsigt...
    Kram bia

    SvaraRadera
  12. Men vilka underbara saker lemonadförvaringen var helt underbar den ska jag genast titta på
    Önskar dig en underbar kväll finaste
    KRAM Sanna

    SvaraRadera
  13. Så mysig den första bilden tycker jag, har funderat på den där Solig och tror bestämt den får flytta hit och bo i äppleträdet i sommar :)

    Hoppas på kanonväder i helgen!
    Kram kram fina du,
    Catta

    SvaraRadera
  14. Precis så där har jag tänkt mig när jag sett nätet på IKEA! Så härligt det måste ha varit att ligga där med ett vinglas!
    Och just en sådan lemonadburk tittade jag på igår i Göteborg!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Åh som jag längtar till utomhuslivet.....Kram Mia
    http://happyvardag.se/2015/04/10/att-antligen-fa-ta-bladet-fran-munnen/

    SvaraRadera
  16. En himla massa sommarlängtan fick man nu vännen!
    Ha en fin helg!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  17. Vilken härlig inspiration du bjuder på! Man börjar ju drömma och längta till varma tider:)
    Kram

    SvaraRadera
  18. Så mysigt att hänga en Solig i trädet. Underbart! Så där vill jag också göra. Ska bara plantera ett träd först på tomten. Och låta det växa upp :-)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  19. Så himla mysigt med nätet. En hängstol har jag haft men den tog sonen när han flyttade så skön att sitta i.

    SvaraRadera
  20. Vilka bra tips. Nätet föll jag mest för. Vet inte var jag skulle hänga det bara om jag skulle köpa hem ett....

    SvaraRadera