onsdag 15 april 2015

Enkelt men kul sätt att servera maten på

Kikar in en snabbis för att ge ett litet tips
Sådana här korgar har jag letat länge efter och så för någon dag sedan när jag var på Maxi för att handla såg jag dem i ögonvrån och högg dem som en kobra.
Tycker de är superfräcka att servera hamburgare och pommes i, eller fish and chips, tacos eller som jag gör idag en liten sådär-innan-maten med fräscha grönsaker och egengjord dippsås.

Grönsakerna har jag ställt i helt vanliga konservburkar, tror att det var majs i de här innan, som jag gnuggat bort etiketten på.
Ett enkelt men kul sätt att servera maten på.

Å just det hela typ tio kronor styck kostade korgarna, med andra ord ett riktigt fynd.






Nu är jag proppmätt och ska lägga mig på soffan och försöka hitta inspiration till kakor och tårtor, det ska kalasas i helgen nämligen.

Ha en fortsatt mysig lillördag vänner!

Kramisar
T

16 kommentarer :

  1. Mmm det ser verkligen gott ut. Inbjudande servering! Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Perfekt till all kommande sommarmat ju, med grill och kladdiga såser. Bara att kast pappret och spola av korgarna med trädgårdsslangen sen ;) Nä men typ iallafall, supersmidiga!

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Så tjusigt! Med enkla medel kan man åstadkomma mycket fint:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Verkligen ett fynd Tina! Grattis! Kan tala om att jag gav 2,5 ggr så mycket för mina hos Leilas ;) Alltså 25 kronor styck! Jag gillar dem jättemycket, men mannen han vill ha tallrik så han kan skära sin höga burgare ;) För det är vad jag brukar använda mina till. Köpte matfickor också, men de gillas inte heller haha ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  5. Vilket trevligt sätt att servera maten på. Ha en fin kväll! Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Verkligen en riktig aptitretare.Jag kan tipsa om ett riktigt bra ställe som heter Garage bar i Höganäs. Bara interiören är värd resan dit,ett riktigt bra matställe.Man blir inte besviken,om man gillar den amerikanska stilen.Trevlig kväll.

    SvaraRadera
  7. Åh, så mycket inspiration och vad påhittig du är. Lagar massor av det du v isar och bakar. Kram Inger

    SvaraRadera
  8. Toppenbra idé och snyggt och kul att servera maten i.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  9. superläckert! har haft små korgar som jag serverat burgare m.m. i ett tag fast i rotting. Plåtburkar är alltid lite läckert vad man än har i dem. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  11. Det där gillade jag verkligen! Superenkelt och fint.

    SvaraRadera
  12. Jättebra tips! Måste ila till Maxi😜

    SvaraRadera
  13. Så himla mysigt... Okej maxi imorgon då...!
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  14. Hur mysig och gott ser inte det där ut! Seller i dippsås är en favorit!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  15. Ja de är verkligen jättecoola att servera maten i och ungarna älskar dem!
    Det finns att köpa sådana på Clas Ohlson också; 4-pack för 49 kr! Billigt & bra :)

    Ha det gott! / Jonna

    SvaraRadera
  16. Mysigt & vackert ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera