måndag 16 februari 2015

Världens enklaste DIY-projekt

Fick ett litet pysselryck under eftermiddagen
Vill så gärna ha en eller flera av de där fina papperspåsarna man ser både här och där i olika inredningssammanhang.
Men i vanlig ordning så har jag noll i tålamod och jag vill ju oftast att saker och ting ska hända fortast möjligen och helst igår om det nu hade varit genomförbart.

Därför hade det varit genialiskt om man kunde haft någon form av poströr till varje webbutik, du vet så som man skickade brev mellan våningarna på företag förrr i tiiiden, innan något kom på den briljanta idén med mail. 
Fy tusan så bra det hade varit. Klick på varan, butiken packar, tjong in i röret och voila rakt in i mitt vardagsrum.


Men det blev ingen papperspåse som flög rakt in i mitt vardagsrum utan jag gjorde det väldigt simpelt för mig och tog en papperspåse från vår pappersinsamling.
En vanlig papperskasse som jag fått när jag handlat någonstans, jag tog bort handtagen, vek ner sidorna och puttade in hörnen.
Satte ner vasen med tulpanerna och band ett snöre runt.
Japp, världens enklaste DIY-projekt


Sen gick det av bara farten, det blev både stora och små påsar och jag tror minsann jag ska försöka texta på någon av påsarna också.


Tycker faktiskt det blev riktigt snyggt med de färgsprakande tulpanerna (som jag fått av de snällaste och bästa kollegorna) i en "pappersvas" och det tog mig två minuter att göra.
Perfekt för mitt tålamod.....


Nu ska jag fortsätta att kolla en deckare på Netflix, spännande som tusan och jag måste få veta vem mördaren är.

Ha en mysig kväll!

Kramisar

19 kommentarer :

  1. Vad påhittig du är =) Snyggt blev det också!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kanonidé, den måste jag nog "sno" ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Perfekt finfint snabbpyssel i februarikylan :-) Å du det där med rörpost används i allra högsta grad flitigt än , b l a på ett av Sveriges största företag , den där blåa lådande vet :-) Både till pengar och dokument som kräver påskrifter , det är total katastrof om den ligger nere så mycket som en ynka timme så se du till och fixa en till nån kulig webbutik :-) Ha en go kväll . Kram B

    SvaraRadera
  4. Skratt* Ja, tänk så mycket journaler man skickat via "rörpost" på stadens sjukhus under åren jag jobbade där... Blev en nostalgitripp på Hjärnkontoret nu!!!! Tack för det :)
    Superfina pappersvaser och så enkelt .. Menjag har nog inga otryckta papperspåsar... Får leta efter en med snygga tryck!!
    Wooow, de sängkläderna ser riktigt snygga och sköna ut, verkligen!!
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  5. Det blev huuuur bra som helst Tina!! Wow vad snyggt - galet snyggt!!!! Gillar allt och kanske framför allt - färgerna! Tack för härlig inspo!

    Kramar aka

    SvaraRadera
  6. Tja, man tager vad man haver och snyggt blev det ju också. Finns en chans att jag eventuellt skulle kunna klara av det där, men man vet inte....Kram Mia
    http://happyvardag.se/2015/02/16/missunnsamhet/

    SvaraRadera
  7. Men vilken bra idé. Så snyggt det blev. I bland är de små idéerna de mest storslagna :)
    Det har verkligen blivit fint i ert rum efter renoveringen. Jag har följt allt med spänning även om jag ibland är lite dålig på att kommentera.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Jisses, vilka snygga sängkläder du fick tag på. Och ditt lilla DIY-projekt tackar man för. Jag får förmodligen göra en påse först. För några utan tryck har jag inte. Men det var kanonsnyggt.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  9. Smart, billigt och snyggt, en superbra kombo.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  10. Fiffigt! Och kanonsnyggt blev det ju också. Och billigt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Mycket snyggt! Skulle jag kunna ha på mitt bord när som helst!
    Är ju kär i papperspåsar...hur man nu kan vara det=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  12. Så snyggt... och perfekt med snabba diy, jag har inte heller så mycket tålamod!

    SvaraRadera
  13. Super fint ju ibland är det enkla finast :) så det lyckades du med Tina :) kram & njut av dagen

    SvaraRadera
  14. Men superfint och fiffigt :)!!!
    Och woaw vad jag gillar ert soffbord, lovely!

    Kram P

    SvaraRadera
  15. Det där klara du ju galant!! Fint det blev.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  16. Det blev ju superbra. Så enkelt och så snyggt. Och vilket fynd du gjorde med lakanen. så kul att göra sådana fynd. kram Annika

    SvaraRadera