söndag 1 februari 2015

Reajeans, tjejmatte och stilschizofreni

Ett litet äventyr blev det igår, men mer om det senare
Först idag vill jag tipsa er om ett av plaggen som låg i det där paketet jag fick hem i fredags.
Ni vet det som gjorde mig sådär barnsligt glad, för det måste jag erkänna att jag blir när jag får hem kläder som passar, är snygga och dessutom hutlöst billiga.
För om jag har tjänat pengar på några kläder, då kan jag med gott samvete lägga till lite mer på ett annat plagg som är något dyrare. 
Då går det liksom på ett ut, plus minus noll enligt mina beräkningar, tjejmatte alltså, älskar det......

I alla fall vill du bli med ett par riktigt sköna och så-snygga-i-färgen-jeans, japp då måste du klicka hem de här jag har på mig från HM.
Boyfriendjeans som är härligt baggy och sitter inte åt någonstans, love it.
De är något stora i storleken så jag skulle lätt kunna ha en storlek mindre, men eftersom jag gillar "häng" så får de stanna ändå. (Jag är 1,69 och har 27/32 i jeansen om du vill ha ett hum om storleken)
Och det bästa av allt de kostar 150 kronor, de ni.

Idag matchar jag jeansen med en grå Odd Mollyblus och min sjal från Knit-Knit som jag numera bor i. Värd varenda krona för något varmare och gosigare har jag aldrig ägt.
Så här klär jag mig ofta och gärna, lager på lager, avslappnat och bekvämt, min stil helt enkelt, eller i alla fall en av dem.
 För när det gäller kläder är jag ju drabbad av stilschizofreni, ja alltså jag har fasligt många stilar  och det är alltid lika spännande, för jag vet liksom aldrig vilken som dyker upp för dagen......

Boyfriendjeansen från HM hittar du HÄR
Sjalen från Knit-Knit hittar du hos Cloud No9 Style och den finns i olika färger



Idag blir det en lugn innedag, lite tråkgöra står på listan, men också roliga saker som att redigera bilder och fika såklart.

Ha en skön dag vänner!

Kramisar
T

20 kommentarer :

  1. Hihihi, Tjejmatte det var ett bra ord. Tjejmatte brukar jag oxå ägna mig åt ;)

    SvaraRadera
  2. Älskar shopping och tjejmatte. Bästa!
    Och så snygga brallor. Kram.

    SvaraRadera
  3. Ibland måste man ju ta tag i tråksakerna också. Skönt när det är avklarat.

    Men precis, jag har också galet spretig stil. Så jobbigt. Det är ju liksom lättare om man har en eller möjligen två stilar. Som det är nu så känns det som att inget passar med nåt när man tittar in i klädkammaren!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Så snygg du är. Vet ju inte vad du jobbar med men skulle jag våga mig på en gissning skulle jag absolut gissa på modell. Du verkar vara som gjord för det.Ha en härlig inomhusdag i värsta snöyran. Kram Inger

    SvaraRadera
  5. Fina kläder och underbar miljö ! Var är du någonstans ? Hemma ??

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  6. Älskar boyfriendsjeans och dessa var ett superpris på.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  7. Godkväll fina!
    Så härlig färg på byxor och poncho :). Jättefint på dig!
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Så fint! Har ett par liknande byxor från Gina. Visst är det bra med fynd. Kram

    SvaraRadera
  9. Snygga byxor och en riktig "Annika" färg! Tack för tipset!
    Kram
    A

    SvaraRadera
  10. Så fin sjal!!;)
    Då är vi lika långa, hihi.

    Ha en fin kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Bra pris på byxorna. Fast jag vill att mina ska sitta åt. :)
    Sjalen ser himla skön ut!

    Här har vi ingen barmark längre utan blask. Snöar lite då och då och bygger på blasket ännu mer.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Så snyggt! Tänk att min nyinköpta stövletter skulle passa perfekt till detta! <3 Kram o ha en fin söndagkväll!

    SvaraRadera
  13. Sååå snyggt! Tror banne mig du passar i allt :) älskar oxå tjejmatte!!

    SvaraRadera
  14. Snygga jeans! Jag gillar också häng och andra dagen kan dom tighta åka på!
    Jodå vi fick en hel del snö och här har snöar lite idag med!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  15. Men wooow så snygga å vilken läcker färg.
    Fast på mig sitter inget baggy...har för feta lår för det..;)
    Å en varm gosig sjal är ju aldrig fel.
    Å vilket läckert ställe du är på....var är du?
    Önskar dig en ny fin vecka vännen
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  16. Jättesnygga jeans! Dottern kom hem med ett par häromdagen och jag är allt lite sugen jag med:) Men det får vänta tills efter semestern, om det finns några småpengar över :)

    Önskar dig en fin måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Snyggt. Måste nog kolla in reasidorna på nätet ikväll.
    Tack för fina tips och fina foton.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  18. Snygg som alltid trist att det blev så när ni var i skåneland hoppas maken är bättre kram på dig

    SvaraRadera
  19. Vad vacker du var i sjalen :) hoppas ni har det varmare än här i frostskadade Göteborg vill ha sol & VÅÅÅÅRRR

    ha en kanondag söt

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera