onsdag 25 februari 2015

Inspiration till livets meny

Den här griffeltavlan förföljer mig
Den har egentligen aldrig hittat rätt plats här i svarta huset och jag har alltid haft den där känslan av att den inte riktigt passar in.
Jag har velat länge om den ska få stanna kvar eller om jag ska sälja den men så i helgen när jag satt och funderade på vad jag ska göra med den kom jag på det.
Livets meny
Ja eller för att vara mer tydlig, en slags moodboard över sådant som ger mig energi, kraft och glädje.
Sådant som får mig att le, sådant som påminner mig om att kämpa även när jag verkligen nått botten.
Så jag började krafsa runt i lådor, tidningar, ja egentligen i alla små gömmor och vrår för att hitta sådant som ger mig styrka
Och så här blev det


Bilder tagna för snart nitton år sen och mitt hjärta svämmar över av kärlek.


Har du kikat i det senaste numret av Damernas Värld?
Jag blev helt betagen i ett av modereportagen, har redan kollat bilderna säkert hundra gånger.
De har allt som tilltalar mig i en bild och sen modellen, hon utstrålar så mycket power att jag ryser.
En av bilderna fick bli grunden på Livets meny, den står för kreativitet, självförtroende och mod.



Sen fyllde jag på
Peacemärkena står för frid och harmoni
Vykortet från Paris står för nyfikenhet och äventyr
En sida från ett emballage från Kosta Boda står för allt det vackra
De två vykorten står för vänskap och den där hjälpande handen.
Störst av allt är kärleken..........
Store F som ger mig hoppet
Lille F som bebis i magen står för framtiden
Essen står för livets höga insatser, som jag aldrig tänker förlora
och fjädern som står för det mjuka och sköna
En sak fattas och det är en matbild, livets goda och njutning som måste upp, men jag hittade inget som kändes rätt så jag får fortsätta leta.


Jag har placerat livets meny strategiskt så jag ser den ofta varje dag och jag måste erkänna att mina ögon dras till den och genast åker mina mungipor upp och jag blir glad.


Tror du griffeltavlan har hittat sin plats här i svarta huset?
Vi får väl se, men en sak är säkert en trerätters på Livets meny är absolut det bästa jag kan få.


Ta hand om varandra vänner!

Kramisar
T

18 kommentarer :

  1. Alltså vännen.....
    !!!!
    Jag skulle bara kika in o säga att jag åkt ifrån min telefon hemma så jag kan inte ringa dig..:(
    Jag ringer dig i morgon i stället. Har lite fullt upp senare i dag.

    Men i alla fall det var det jag skulle säga o nu sitter jag är med tårar som trillar o en tjock klump i halsen för du skriver så vackert...
    å du fotar så vackert och du har så vackra tankar...
    Du är vacker helt enkelt...
    Å bara en sån sak är värd att gråta för..
    Kram så hörs vi i morgon fina du!
    Katarina♥

    SvaraRadera
  2. Griffeltavla är det bästa som finns. Jag älskar min vägg jag gjorde, just för att man kan fylla på med sånt man mår bra av.
    Låt den stanna tycker jag=))
    Snygga bilder!!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Å söta du, det är bara såååå fint och så rätt.
    Filosofiskt och poetisk and I love it!
    Men du... Glöm inte ett glas rött ;-)
    Ha en fin dag söta!
    Kraaaaam Anna

    SvaraRadera
  4. Så... himla.... fint....

    Och om du mot förmodan inte vill ha griffeltavlan längre, så kan jag tänka mig att adoptera den :) .

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  5. Så himla fint! Skön idé! Ibland behöver man förtydliga det goda i livet.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Håller verkligen med "sallys hus". Finns inte mycket mer att tillägga. Ha det underbart fina du. Kram Inger

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt fint! Och en väldigt bra tanke! Vill genast göra samma sak!;)

    SvaraRadera
  8. Men det där blev ju hur snyggt som helst...!
    Och jag tänker att vilken som helst av dina snygga matbilder skulle passa perfekt!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  9. Super fint! Jag har haft samma tanke. Tänkte göra en i form av ett hus.
    Det blev jätte fint.

    Kram Carola

    SvaraRadera
  10. Superfin, allt som gör att man blir glad är fantastiskt.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Alltså..JÄTTEFINT! Verkligen! Sån skulle alla behöva ha!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  12. Så fint du gjort, vilken bra idé.
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Vilken bra och snygg idé. Kram Anette

    SvaraRadera
  14. En Mood board, vilken jättebra idé!

    Ha det gott

    SvaraRadera
  15. En robust tavla. Har oxå en griffeltavla men min är just nu kom-ihåg denna vecka. Inte så stor som din. Det som är bra med griffeltavla är att det är aldrig bestämt, skrivet i sten, vad den skall användas till. Nu har den fått sin NYA viktiga uppgift om en tid får den kanske en annan uppgift. Men det är underbart när man känner att man hitta hem med sakerna.

    SvaraRadera
  16. Tack snälla !!! Du gjorde min dag igår med ditt inlägg. Jag kände hopp och kreativitet. Jag vill börja på min tavla nu !

    Kramar
    Anci

    SvaraRadera
  17. Underbart, vilken idé! Och så vackert!
    Är själv en bildmänniska som faller för och inspireras av bilder
    hela tiden, skulle själv behöva en sån här tavla för allt.
    /Johanna

    SvaraRadera