söndag 18 januari 2015

Inspirerad av Coco Chanel och Paris

Ibland hittar man kläder som känns mer än rätt
Så var det när jag fick hem de här byxorna från Cloud No9 Style.

När jag fick på mig dem fick jag genast en känsla av Coco Chanel, ett äldre vårligt Paris, basker, hängslen, höga klackar som smattrar mot trottoaren, ett fullsmockat inrökt café, läckra bakverk och ett försök att fånga en taxi på Paris myllrande gator.

Det här är kläder som jag älskar att ha på mig, en något maskulin stil med en kvinnlig touch, elegant och stiligt men ändå fräckt och den absoluta pricken över i:et är baskern.
Leta långt in i dina garderober, har du en basker eller hatt som ligger glömd och gömd, ta fram den, använd den, det är både snyggt och läckert nu till våren.
Och framför allt kan den rädda dig från en riktig "bad hair day"

Och fast jag befinner mig långt ifrån ett vårligt Paris med mysiga uteserveringar, så kändes det nästan som det när vi klev in till det här pittoreska caféet som vi aldrig besökt tidigare, Signes konditori i Båstad.
Så himla charmigt, tiden har på något sätt stått stilla och du möts av äldre möbler i olika stilar, sådant som får mitt caféhjärta att smälta. 
Säga vad man vill om alla nya moderna caféer, men de har inte den värmen och själen som man möts av när man kommer till ett sådant här ställe.
För att plussa på Signes än mer så var personalen supertrevlig, kaffet utsökt och bakverken himmelska så japp hit kommer vi att återvända mååånga gånger.
Ett nytt smultronställe!
Byxorna Vintage By Fé hittar du på rea hos Cloud No9 Style
Skjorta Ralph Lauren
Herrhängslen från HM
Basker gammal som gatan
Väska Mulberry

Inte lätt att välja bland alla godsaker, för mig en chokladpralin och till Mr C en bakelse.



Inredningen och golvet sååå läckert, love it!





Ännu en dag i soffläge, men det är väl så man ska spendera en söndag.

Ha en fin dag vänner!

Kramisar
T

37 kommentarer :

  1. Lite Annie Hall! Coolt!

    Såg du filmen på TV igår kväll, Coco: Livet innan Chanel! Så bra!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Guuuud jag dööör. Vilka härliga bilder. Såg direkt att det var från Båstad.
    Du byxorna satt 100 ggr snyggare på dig än på mig.
    Kraaam Helena

    SvaraRadera
  3. OMG så fina bilder, otrolig stämning och vacker modell :)
    Önskar dig en skön söndag!
    kram Tini

    SvaraRadera
  4. Men shit vad snyggt! Och vilka bilder! Så klockrent! Gillar också den lite maskulina stilen. Har provat de byxorna, men de satt inte snyggt på mig.

    Såg filmen om Cocco igår kväll. Riktigt bra. En massa saker jag inte visste.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. WOW Tina!!!!
    Så läckra bilder och du ser ju bara så strålande ut!
    Den första bilden skulle jag själv kunna tänka mig att ha som en tavla!! URSNYGG!
    Den tycker jag att ni ska rama in, om jag får ha ett finger med här;-) Så snygg alltså!!!
    Ha en skön söndag nu!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  6. Anar att du såg filmen om Coco igår :-) om inte så gör det!!

    SvaraRadera
  7. Underbart, gillar verkligen bilderna... så coolt =) kram på dig Mia

    SvaraRadera
  8. Väldigt snyggt. Älskar bilderna!

    SvaraRadera
  9. Allvar. Hur snygg får man bli?!!

    SvaraRadera
  10. Åh, vad glad man blev över de bilderna! Underbart! Men skulle det varit jag på fotona så skulle det se urlöjligt ut....
    Inget soffläge här, utan födelsedagsfirande hela dagen! Kram Kate

    SvaraRadera
  11. Du är läcker som en pralin:) underbara bilder! Kram från soffläget här också !

    SvaraRadera
  12. OMG vilken läcker outfit.

    SvaraRadera
  13. Så snygg du är! Ser ut som en chic fransyska. Kram

    SvaraRadera
  14. Woow, vilken bildserie, ni är helt outstanding du och Mr. C med att ta foton.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  15. Bonsoir mon amie! ;-)
    Underbara, vackra bilder på en chic fransyska!
    Kram!
    Judita

    SvaraRadera
  16. Wow, gör en bok och ta med alla dessa fina bilder du delar med dig av.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  17. Åh där har jag och syrran fikat, efter vi hade varit på Hotel Skansen. Ljuvligt, som tiden stått still och alla dessa stammisar;-) Och du, jättevacker! Kram fina

    SvaraRadera
  18. Åh vilka bilder, så läckert! Oh la la så tjusig du är:)
    Kram

    SvaraRadera
  19. Men vilka fantastiska bilder du bjuder på, duktiga du! Supersnygga byxor, älskar de, ja hela outfiten men jag tror att det krävs en kropp som din för att den ska sitta så snyggt, inte lika bra på mig ;) Kram Suss

    SvaraRadera
  20. Vilka fantastiskt fina bilder! Du är en så vacker och cool kvinna :) Tack för all din inspiration, du är bäst!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  21. Älskar basker och bär det vinter, vår och höst - har både svart och benvit. Du passar verkligen i din raring.....Hela outfiten är suverän men själv har jag alldeles för korta och knubbiga ben för det där. Kram Mia
    http://happyvardag.se/2015/01/18/where-have-all-the-highlights-gone/

    SvaraRadera
  22. Vilka helt underbara bilder. Kram Anette

    SvaraRadera
  23. Ursnyggt Tina!!! Fantastiska bilder! Tack för att du delar med dig av så mycket här på din blogg. Det är verkligen inspirerande och roligt att följa dig. Kram!

    SvaraRadera
  24. Så läckra bilder!!! Älskar Chanel och älskar Paris!!

    SvaraRadera
  25. Du är enastående, som du får till dina bilder. Din blogg är som vilket glassigt magasin som helst. Och du upphör aldrig att överraska.
    Kram!

    SvaraRadera
  26. Amen, jag bara undrar, hur orkar du? Du sprudlar hela tiden. Nya idéer för bilder, ännu mer. Tycker du gottar dig i godsaker hela tiden. Och din figur är liksom hela tiden lika smal. Trotts att du har värk och mår tjyvtjockt ofta. Tänk om man haft hälften av den possitiviteten som du sprider här på din blogg, nog något jag måste jobba med. Hoppas du aldrig slutar bjuda på dig själv. O kläderna, inte min still, men ursnyggt på dig och ni fann verkligen den rätta miljön. Ha en bra kommande vecka. Kram mammsen

    SvaraRadera
  27. Fantastiska bilder och jättefin outfit :-)

    SvaraRadera
  28. Vilka härliga bilder ! Och så snygga byxor !!

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  29. Men så läckra bilder och byxorna wow...du är verkligen en fena på att styla snygga outfits. Kram Annika

    SvaraRadera
  30. Så härliga bilder! Ni är så duktiga!

    Ha det gott!
    /Helena

    SvaraRadera
  31. Fantastiska bilder! Säger som de andra, du fortsätter inspirera i världsklass. Riktigt duktiga är ni. Ha en fin dag kram

    SvaraRadera
  32. Oj, hur lyckas du alltid se så tjusig, cool och fin ut jämt?!!!!:)
    Härligt!!!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Nettan dina ord de värmer. Kramisar Tina

      Radera