söndag 4 januari 2015

Det är nu man ska fynda

Vi kom iväg på äventyr igår
I vår jakt på soffa styrde vi kosan till Skåneland och när vi väl kom över Hallandsåsen var vindarna inte alls lika hårda.
Vi började i Lund hos Miljögården, färden gick vidare till Ilva, Ikea och slutade på Emporia i Malmö. Om vi hittade någon soffa?
Nope och jag börjar nästan ge upp hoppet, både jag och Mr C vet exakt vad det är för soffa vi vill ha, men den kombinationen vi är ute efter verkar stört omöjlig att hitta, men jag letar vidare, någonstans ska jag nog kunna nosa upp den.

Så i stället för att shoppa soffa, fyndade jag en hel del julpynt. 
Men alltså det är nu man ska fynda allt rassel till julen, jisses det är ju så gott som gratis enligt min tjejmatte och igår sparade jag sååå mycket pengar.......
Nämen allvarligt, de fina julgranskulorna med motiv av Elsa Beskow som väcker många barndomsminnen, köpte jag hos Cervera på 70 % rea.

Pom-pom granarna (säger man så) som jag letade mig blå efter innan jul, hade nämligen en tanke om att duka med dem på julafton, hittade jag nu också på Cervera för inga pengar alls.

Walther & Co granarna fann jag på Illums Bolighus för halva priset och den fina lärkkransen (köpte två) som kommer att hängas upp på det svarta skåpets dörrar till nästa jul betalde jag en struntsumma för på Ilva.

Det roligaste av allt är att nu åker allt det här pyntet ner i källaren och till nästa jul har mitt guldfiskminne helt glömt av att jag köpt det, så det kommer bli ett herrans ooo:ande och överraskande läten, när jag packar upp alla julsaker, lite som julafton faktiskt.

Så mitt tips är löp och köp nästa juls pynt redan nu, du kan verkligen fynda och så har du nya roliga julsaker att packa upp när julen står och knackar på dörren om ett år igen......





Nu ska jag ta ett varv med snabeldraken sen ska jag fortsätta kolla på Braveheart som jag började kolla på i natt.

Ha en kalasfin söndag vänner!

Kramisar
T

12 kommentarer :

  1. Wow...Så vackert Julpynt ♡ ...
    Hoppas ni finner er soffa - Själv jagar jag ny Kamera då min sensor i min gått sönder :(

    /Kram finaste

    SvaraRadera
  2. Japp, dom bästa fynden efter jul. Jag brukar köpa på min lite julklappsetiketter efter julhelgen. Dom ser ju likadana ut år från år. Härlig tur ni gjorde i mitt lilla Skåneland. Ha en skön söndag. Kram Anita

    SvaraRadera
  3. Vilka fina julpynt ni hittade. Jag brukar också fynda julpynt efter jul, men i år har jag inte varit ute och fyndat alls.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Jag har gjort så de senaste åren, men i år har jag inte köpt något alls på rean. Lycka till i jakten på den rätta soffan. Vi letade också länge innan vi hittade vår, men så nöjd man blir när man hittar rätt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Känner helt igen mig! Jag brukar också tokfynda lite julpynt efter nyåret! Och precis som du så stoppar jag ju ner det i lådan och sen ååh-ar jag över alla grejer jag glömt att jag köpte ;)
    Många fina fynd du gjort!
    Kram, kram!
    /Maria

    SvaraRadera
  6. Ja det är mycket man kan fynda nu både pynt o kläder.Har bestämt mig att jag inte ska köpa något julpynt nu. Har klarat mig.ännu, men fyndade silverfärgad oappersdu nyss, som jag ska ha på mitt kalas snart!

    SvaraRadera
  7. Jag hade hoppats på att hitta nåt på vår resa, men det fanns typ ingenting. Märkligt nog.

    Fina fynd du gjort i alla fall. Får väl se om jag hinner ta mig iväg till nån butik.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Åh, sådär tänker jag mig. Kikade på en superfin stjärna innan jul men var lite för snål för att köpa den, men nu hittade jag den till halva priset och slog till. Kommer bli härligt att få plocka fram den nästa vinter! Kramkram Anna

    SvaraRadera
  9. Tråkigt att ni inte hittade någon soffan men att fynda julsaker till halva priset är ju inte fy skam ;-)

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Synd att ni inte hittade soffan ni vill ha. Jag vill också ha ny soffa men vet inte riktig vad än... Vilka fina julsaker du fyndade i alla fall. Kramis Suss

    SvaraRadera
  11. Du är en klippa på att fynda. Hoppas ni snart hittar Er soffa. Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Nu har de 50% alla julsaker! Brukar köpa på mig lite. Har köpt tovade hjärtan o stjärnor. Så fina! Elsa Beskows kulor har jag allihopa i granen. Ej köpta på REA!

    Fin trettondagsafton till dig! Kram Anna

    SvaraRadera