söndag 25 januari 2015

Att ta vara på ögonblicket

Men vilken härlig morgon
Snön ligger vit på marken och solen skiner från en blå himmel, det här kommer att bli en riktigt fin vinterdag.
Ska minsann pälsa på mig och ge mig ut och fota lite, det är ju så otroligt vackert när snön ligger som florsocker på träden och gnistrar som diamanter på marken, bäst att ta vara på ögonblicket för snart har snön töat bort eller ligger den kvar som en brun, sorglig sörja på gatorna.

Vet att ni är många som vill se helhetsbilder från mat och vardagsrummet här i svarta huset. 
Har tassat omkring nu på morgonkvisten och tagit lite bilder, inte helt lätt måste jag erkänna, men några ska jag nog kunna bjuda på, så kika gärna in senare i eftermiddag så får du se vad jag har hittat på här hemma.

Igår var killarna sugna på semlor, tyvärr har jag inte haft orken att baka några bullar, men när jag grävde djupt i frysen hittade jag en kvarglömd påse med lussekatter (plötsligt händer det liksom).
Och varför inte göra lussesemlor av lussekatter? 
Sagt och gjort och jag kan lova att de blev väldigt uppskattade, ett tips om du av en händelse skulle hitta några bortglömda lussekatter i frysen.


Nu ut på en promenad.

Ses senare vänner!

Kramisar
T

15 kommentarer :

  1. Smart att göra semlor av lussekatter! Du vet väl att du kan skicka gratis semlogram varje dag vid 9,00 i hela vårt avlånga land. Här blir det lite besök i diverse möbelaffärer utan barn( som får vara hos farmor och farfar ett par timmar)
    Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Hej! Alla sätt kan vara bra på sitt sätt! :)

    SvaraRadera
  3. Var ju ner till stan igår mitt i snöyran...väl framme vid mitt mål, Vasagatan, fann jag en vacker vy mitt i snön...så vackert...sträckte mig efter kameran...attans..den låg hemma.
    Man ska aldrig gå ut utan kamera...har jag alltid sagt ;)

    Trevlig söndag på dig :)

    SvaraRadera
  4. Åhhh vad smarrig dom ser ut!!

    Kram CC

    SvaraRadera
  5. Du är allt bra påhittig du! Jaa klart du ska ut och fota i det vackra vädret. Här är det mulet men snön gör att det är så ljust och fint ändå. Jag vill också se hela ert rum.
    Kram helena

    SvaraRadera
  6. Åh vad gott det ser ut som gluten intolerant, är goda semlor svårt att få.

    SvaraRadera
  7. Mmm...Lussesemlor låter gottit ♡ ....
    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  8. De där ser ju jättegoda ut... ser fram emot dina bilder, kan tänka mej att det har blivit galet fint!
    Ha en fin söndag, hade gärna gett mej ut och fotat lite i snön jag med, vi får se hur långt vi kommer här i sjukstugan!

    SvaraRadera
  9. Haha, det var ju ett fiffigt sätt att snabbt fixa semlor. En typ av återvinning nästan.

    Jag hittade nyss en kommentar från dig, som jag godkänt. Nu får vi hoppas att det funkar framöver! Jag ska hålla koll.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Smart att göra såna semlor :). MUMS!
    Njut i det vackra vintervädret, vi är också på väg ut strax.

    KRAM

    SvaraRadera
  11. Låter gott och lyxigt. Härligt med sol. Kram.

    SvaraRadera
  12. Så gott! Jag såg mini semlor på ett bageri häromdagen, såg lagom "stora" ut :-)
    Ja det är ju så
    Vackert ute nu... Man får njuta innan regnet kommer sidleds igen;-)
    Japp det är ett par MK skor du såg ;-), så
    Sköna och jag fyndade dom i NY i höstas

    Ha en fin söndag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  13. Man tager vad man haver, och ibland kan det bli riktigt gott.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  14. Jag har letat efter saffranssemlor här i ett par veckor nu för det ska tydligen vara jättegott, men inte hittat några. Och inga lussekatter har jag kvar heller, attans också!
    Kram J

    SvaraRadera
  15. Jag försökte skriva här igår men det gick inte. Jag försöker igen:)
    Dina saffranssemlor ser ljuvliga ut!!!!!!!!!!
    Kram Carola

    SvaraRadera