fredag 9 januari 2015

Årets första.....

Ja jag vet, det skulle vara slut med godsaker...
men det är ju fredag och jag ville skämma bort mina killar. Så årets första semla, som inte alls var lika god som min enligt lille F, hepp, slank ner till fikat. Ja inte för mig då som inte äter "vanlig" semla och orken till att baka en lchf-semla fanns inte riktigt, men mörk choklad och en kopp kaffe är inte fy skam det heller.

Besöket hos neurologen gick hur bra som helst och jag kände mig lättad när jag gick därifrån. Vi har en plan som vi ska jobba efter, det kan ta tid att hitta en lösning för mig, men jag har min läkares fulla stöd och det om något är hoppfullt.

Nog om detta trista, nu är det helg och den tycker jag vi ska strössla med mycket skratt, bus och kärlek sen toppar vi det hela med god mat och dryck
 Själva ska vi hem till goda vänner imorgon på en bit mat och det ser jag väldigt mycket fram emot.
Vad ska du hitta på?

Ja just det, höll på att glömma......jag har klickat hem en soffa, tjooohoooo!





Ha nu ett riktigt härligt fredagsmys vänner!

Kramisar
T

12 kommentarer :

  1. Åhhh nu blev jag också sugen på semlor ;-) Att du vågar nätshoppa soffa :o
    Ha de gott. Kram, Cat

    SvaraRadera
  2. Gottegrisar! Härligt med en förstående läkare. Så superspännande, väntar med spänning till du visar titt klick!!

    SvaraRadera
  3. Åhh vad skönt! Måste höra mer, men jag är glad att det kändes bra för dig. Kul att du klickade hem soffan, kommer bli superbra. Tänk det är redan dags för semlor, jag som var och tränade idag, hur ska detta gå. Vi hörs snart.
    kram Helena

    SvaraRadera
  4. Semlor är inte min grej, gillar inte grädde eller mandelmassa så det blir inte så mycket kvar :) Mörk choklad säger jag inte nej till,
    Kramkram

    SvaraRadera
  5. Vad gott med semla! I helgen blir det massa firande. Alex fyller år på söndag så imorgon har vi kalas med kompisarna och på söndag med familjen.

    SvaraRadera
  6. Semlor...mmmmm, det är ju så himla gott!!
    Hoppas du får en supermysig helg,
    kram Jennica

    SvaraRadera
  7. I går pratade de om saffranssemlor på jobbet, jag tycker det låter skumt, men de tyckte det var jättegott. Mandelmassa o saffran är ju en god kombo så jag får nog prova ändå.
    I kväll blir det sjuårskalas för vår del, min underbara brorsdotter håller på att bli stor!
    Kram o ha en härlig helg //J

    SvaraRadera
  8. Skönt att besöket gick bra! Så det blev ett soffklick! Spännande! =) Vi åt semla i tisdags, faktiskt. Men just den var inte den bästa jag ätit. Mandelmassan var så blöt, och grädden för lös. Bättre "lycka" nästa gånge ;)
    Här blir det en lugn lördag, känns som någon förkylning gör intrång :( Fast vi ska iväg på lite "hemma-fix-shoppingrunda" i alla fall :)
    Kram och trevlig helg!
    /Maria

    SvaraRadera
  9. Mm ser gott ut o nog kommer jag att köpa en ja blir en vanlig ;) super fint du har det Tina kram å njut av dagen

    SvaraRadera
  10. Åh så gott och vad sugen jag blev på en semla nu... men det får allt vänta :-)
    Kram.

    SvaraRadera
  11. Jättefina semlor ;)
    Du är så himla omtänksam .
    Lycka till med neurologen hoppas att ni finner något bra som du känner dig trygg i. Dela gärna med dig❤️
    Kram frökenms

    SvaraRadera