onsdag 17 december 2014

Men jag är inte bitter......

Mycket ljus och mycket värme
Ja så ser det ut hemma hos mig just nu. Jag fyller huset med alla former av ljus, allt för att lätta upp det mörker som ständigt omger oss och kan få vem som helst att deppa ihop en smula. 
Lite snö hade inte skadat, men eftersom det är plusgrader ute så är väl chansen att det ska singla något vitt från himlen lika stor som att skrapa fram en miljon på en trisslott. 
Men jag är inte bitter....... inte ett dugg...så istället för att muttra om ett jädrans tråkväder, tänder jag alla ljusslingor, julstjärnor, adventsljusstakar och levande ljus och brassa på i kaminerna så hela svarta huset glöder av värme.
Toppar det hela med julmusik, varm glögg och julgodis och då är det helt ok att julstämningen lyser med sin frånvaro utomhus (och där där kom spöregnet som ett brev på posten) för jag har världens julfeeling inomhus och det är ju huvudsaken.





En liten påminnelse om julens bästa erbjudande.
Du får 40 % (japp du läste rätt 40%, helt galet bra) på alla ordinarie priser (ej rea) inne hos Miss Everyday uppge bara koden Tina40 i kassan.

Bland annat finns den ljuvliga silkesblusen jag har på mig från ChillNorway på rean till ett riktigt pangpris.

Erbjudandet gäller fram till den 19 december.


Dagens juluppdrag är att ge sig ut och fixa de sista julklapparna, har inte varit utanför dörren på över en vecka så jag behöver komma ut och andas lite frisk luft.

Ha den bästa onsdagen vänner!

Kramisar
T

17 kommentarer :

  1. Jag gör som du & känner verkligen igen i ♡-at ....
    /Varma små svaga Kramar finaste & ta hand om dig!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder och sund inställning tycker jag! Vi tar vara på det som är bra, även om jag också kan sakna det där vita..

    Må gott och lycka till med julklapparna!

    SvaraRadera
  3. Här är det mycket ljus i huset också, hade varit skönt med lite snö men i huvudstaden är det dimma och ca +1 grad ute, tråkigt så det förslår, tur man kan ha julstämning inne istället.

    Hoppas du hittar det du ska köpa och att du får en bra onsdag.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Så fint du har det och jag blir alldeles lycklig av alla ljusbubblor och måste ta fram kameran och en ljusslinga här hemma. :)
    Visst är det en speciell tid nu. Mörk och ändå ljus samtidigt. Hoppas du får lite energi och syre av att komma ut. Och sen är det så skönt att landa hemma igen.
    <3
    kramar L

    SvaraRadera
  5. Hej hej smulan!
    Ååå bilderna tar liksom andan ur mig och jag hör julmusik i öronen och känner doften av dina killars måste-ha-kakor..;)
    Du gör så fint Tina och din Mr C är väl för rar.. ♥
    Skönt att klicka hem julklappar och hoppas det går bra att ge dig ut i dag. Var försiktig bara.
    Jag är fortfarande trött efter gårdagen känner jag men nu ska vi snart till revisorn så jag ska nog ladda kaffepannan så jag piggnar till lite.
    Kram fina fina Tina!

    SvaraRadera
  6. Så mysiga bilder Tiny och hoppas du hittar dina klappar :)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  7. Ja, ljus är vi svältfödda på för tillfället.. men här har det vräkt ner snö idag så det är så himla vackert utanför dörren just nu.. men risken är att det smälter bort över natten...

    Hoppas det går bra med julklappsinköpen.
    Kram Ulrica

    SvaraRadera
  8. Japp, hellre julfeeling inne och tråkväder inne. Än julväder ute och tråkfeeling inne...!
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  9. En bra inställning och dina bilder är så fina.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  10. Ingen snö "uppåt" här heller...
    Men precis som hos dig sprakar kaminen, tända ljus och idag doftar här pepparkakor, så jul inne iaf!

    Må så gott och hoppas du hittade de där sista klapparna
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Bara feelingen är där så kvittar det var haha. Njut på inomhus efter du fått frisk luft om näsan. Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Jaa det har du ! Julfeeling i hela huset och den där kjolen är så läcker så du glittrar i kapp med alla fina ljuspunkter på dina läckra bilder ! Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Hel läcker bild på dig med slingan i högsta hugg.
    Kul att få se.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  14. Det finns ingen julstämning här heller. Men i helgen ska vi fixa och pyssla. Hoppas den kommer då. :-)

    SvaraRadera
  15. God morgon :) Liiite snö har det kommit men inga mängder. Däremot har det blivit isgata så det är svårt att gå. Härligt att göra så mysigt man bara kan inne, för det är rackarns mörkt ute nu. Kram och ha det fint <3

    SvaraRadera
  16. God morgon Tina....hoppas du hittade klapparna här är det i full gång ta hand om dig kram

    Evas blogg

    SvaraRadera
  17. Ingen idé att deppa ihop. Vädret kan vi inte göra något åt i alla fall. Vi får försöka sprida så mycket ljus och värme vi kan ändå. Jag hoppas julklappsköpandet gick bra.
    Kram Helén

    SvaraRadera