söndag 14 december 2014

Det där med julbelysning

Tredje advent och full fart mot julafton
Här är läget något mer nedvarvat än det brukar vara och jag har accepterat det där med ett
xmas-misson per dag och det funkar faktiskt.
Gårdagens juluppdrag innan min bror med familj kom var att få upp julgransljusen, det om något är tålamodsprövande för lilla mig och risken är alltid lika stor att jag blir skogstokig på det där ormboet av sladdar som ska trasslas upp.
 Frågan är varför jag aldrig lär mig när eländet ska ner. 
Istället för att veva ner ljusslingorna snyggt och prydligt, öser jag ner dem fortare än kvickt för vem har tid med något sådant finlir när man anser att julen är slut och ska bara ut.....

Men det gick hyfsat, en ljusslinga fick jag upp, utan ett psykbryt och det får väl anses som väl godkänt och sen att Mr C tog hand om resten är en annan historia......


Har du inte hittat dina kläder till julens alla festligheter än?
Då måste jag tipsa dig om att kika in till Miss Everyday som har hur mycket fint som helst att välja på.
Bland annat finns den ljuvliga silkesblusen jag har på mig från ChillNorway på rean till ett riktigt pangpris.



Dagens roliga uppdrag är att klä granen färdig.

Ha en fin tredje advent vänner!

Kramisar
T

19 kommentarer :

  1. Oj vilken vacker Tina!!! Och vilken fin blus och kjol. Tack för sms´et i går och tack för rabattkoden.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. snygging=)
    blir att fixa gran innan jul sen=)trassliga lampor lär jag med ha;)

    SvaraRadera
  3. Åh så tjusig du är Tina! Fina erbjudanden också!

    Ha en skön tredje advent! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Tack för koden! Du är så vacker. Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Vilken snygging! Tackar för koden, här behövs både outfit till julafton och nyår. Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Vilken pingla! Vilken bra rabatt!

    Ert skåp är verkligen så snyggt!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Just de där slingorna får utgör ett hårt prov på vårt äktenskap varje år... men det är ju trevligt när de är uppe!
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  8. Så vacker du är!! Jag vet att jag har skrivit det för men dina bilder alltså, wow! Tack för ett fint och bra inlägg. Miss Everyday och jag tackar så himla mycket. Hoppas ni har en mysig kväll. Kram kram

    SvaraRadera
  9. Jättefint. I år hoppade vi över ljusslingan i granen , eller så får mannen fixa det när han kommer ner. Köpte större bollar och slängde upp i renhornen istället, med belysning. Blev jättefint. Kram Jess

    SvaraRadera
  10. Här läser jag problemet med ljusslingan med att min Mr C får ta hand om både uppsättning och nedplockning! Jag besparar mig ett psykbryt på det viset. Julgranen kommer enligt tradition inte in här förrän dagen före julafton. Nu ska jag ta en titt på kläderna!
    kram M.E

    SvaraRadera
  11. Skratt... Här gör sig maken rolig på min bekostnad att jag lägger ner juleljusen i orginalförpackningen när julen dansas ut... ;) Inte så dumt kanske, trots allt ;)
    Kram Kate

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det fina erbjudandet och rabatten... :)

      Radera
  12. Känner igen det där med ljusen, haha!!! Oj vilket bra erbjudande du kommer med! Man tackar -)

    SvaraRadera
  13. Jag har hittat min jul outfit men lite rabatt på annat snyggt kanske ;-)
    Ljuvliga bilder fina du!
    Hmmm känner igen det där tålamod trasslet

    Kram och fin Kväll
    Sandra

    SvaraRadera
  14. Så fin du är och många fina erbjudanden.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  15. Men de där ljusen...är det inte alltid så? Kram Anette

    SvaraRadera
  16. Vilken snygg outfit. Vill verkligen ha något nytt till julafton. Förra året köpte vi en julgran med en färdigmonterad ljusslinga. Smidigt och bra

    SvaraRadera
  17. Hej snyggaste vännen!
    Men ååå du är ju så galet snygg så hälften vore nog!
    Så skrattar jag åt ormboet..haha känner igen det där..
    Varje år undrar jag VEM som bara slängt ner allt så det blivit en enda ruuul. och varje år kommer jag på att det är ju JAG...haha..
    Å du som lucia..eller tärna...galet snygg ju!!
    Kan tänka mig att det blev en låååång frukost..;)
    Kram finaste!
    <3

    SvaraRadera
  18. Så snygg du är!! Och den outfiten är ju magisk. Känner igen detta med att vilja få ner ljuskedjorn och tomatar efter julen är slut. Fort ska det gå..hihi. Hoppas du fåre n fin måndag. Kram Annika

    SvaraRadera