söndag 2 november 2014

Tunikan till julens alla festligheter

Tråkväder förvandlades till kanonväder igår
och vi stängde målarburkarna och drog igen dörren till ett litet renoveringskaos för att åka och fota några goda vänner i skogen.
På vägen dit fick Mr C tvärnita och jag själv satt nästan som ett frimärke i framrutan när jag skrek -Stoooop.

Jag är själv väldigt svag för motljusbilder och eftersom jag ville tipsa er om den läckra tunikan från F.A.V som jag är helt tokförälskad i och som jag är övertygad om kommer att vara en hit till julens alla festligheter tyckte jag att det här var den perfekta platsen att fota på.

  Nu tyckte nog Mr C att jag kunde förvarnat honom något tidigare, men när bilden bara fladdrar förbi i huvudet på mig sådär på en sekund är jag kanske inte den mest lugna och timida personen som säger -Älskling kan vi vända, för jag tror det var en väldigt fin plats att fota på.
Utan det blir mer ett panikvrål som om jordens sista stund var kommen.
Stackars Mr C, han har väl fått tinnitus på kuppen av alla mina gallskrik.

Ja det kan vara sådär lite hejkon bejkon när vi är ute och kör, tvärstopp, ramla ur bilen, ställa in kameran, -Titta hit, -Titta dit, klick, klick, -Färdigt, in i bilen och iväg.
Kanske inte de mest genomtänkta och bästa fotograferingarna, men vi har jädrans kul och det är huvudsaken.

I alla fall fick vi en härlig eftermiddag i skogen med våra vänner för platsen vi hittade var som gjord för en fotografering, färgerna var sådär mustigt höstiga och ljuset, ja herre gud ljuset, det var magiskt.
Tyvärr var jag helt slut efter dagens alla aktiviteter så istället för en middag hos våra goda vänner, åkte vi hem och jag bäddade ner mig i soffan och rörde mig inte ur fläcken på hela kvällen.
Kanske inte det roligaste men ändå ett helt ok avslut på en mysig dag.

Tunikan från F.A.V köpte jag hos Wonder i Varberg men du hittar den också HÄR
Svarta byxor från HM
Svart linne från Lindex 
 Boots från Clarks
Fuskpäls från MQ



Nu ska jag städa ur det skåp som har stått i matrummet, det har gjort sitt där inne nu när det stoora skåpet är på G och nu är frågan ska jag sälja det eller placera ut det någon annanstans i det svarta huset, hm vi får väl se.

Njut av söndagen vänner!

Kramisar
T

16 kommentarer :

  1. Hehe, känner igen det där. Tyvärr är det så att jag inte råkar ha kameran med när det där tillfällen och ljuset dyker upp. Ha en fin söndag./Helen

    SvaraRadera
  2. Haha, ja dt där känner jag verkligen igen. Man måste ju liksom passa på när den perfekta förutsättningen. Det kan ju handla om sekunder när det gäller ljuset. Snygga bilder och snygg tunika blev det i alla fall.

    Hoppas du är piggare idag.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Haha, det där känner jag så väl igen :). Dock är inte min sambo lika medgörlig utan kör oftast vidare och tycker att jag är knasig *fniss*.

    Jättefin tunika, och bilderna blev riktigt fina!!!
    Ha en fin söndag.
    Kram Ulrica

    SvaraRadera
  4. Kalasfina bilder! Man måste ju passa på när ljuset och omgivningen inbjuder till så vackra foton :) Kram och ha en mysig söndag.

    SvaraRadera
  5. Åh så fina bilder, magiska! Och du är så vacker!
    Härlig tunika, alltid varit svag för glitterdetaljer, skitsnygg :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Hahahaha klart man måste passa på att stanna... Ljuvliga bilder!
    Hoppas att du känner dig piggare idag, Här "uppe" har varit en riktig skön höstdag

    Kram fina du
    Sandra

    SvaraRadera
  7. Jättefin tunika som du är väldigt vacker i liksom dina bilder! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder... och japp, ljuset är helt perfekt när det är sådär!
    Hoppas du känner dej piggar nu!

    SvaraRadera
  9. Har förstått att du är väldigt här och nu med bilder och så...Känns väldigt konstnärligt måste jag säga. Själv ser jag inga vackra bilder någonstans, hur väl jag än funderar. Har alltså inte blicken jag inte. Hoppas du mår bättre nu....Kram Mia
    http://happyvardag.se/2014/11/02/sondagspillerill/

    SvaraRadera
  10. Vilken snygg en tunika......just nu laddar jag inför måndag och ny vecka. Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Underbart! Och det var ju helt rätt ställe att fota:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Riktigt läcker tunika och läckra motljusbilder! Kram Kate

    SvaraRadera
  13. Jättesnygga bilder! Och snygg tunika:) Kram till dig

    SvaraRadera
  14. Läckra motljusbilder på en vacker kvinna med en snygg tunika.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  15. Älskar också motljusbilder!

    SvaraRadera
  16. Det är ju underbart att ha ett gemensamt intresse som båda älskar lika mycket!! Härliga bilder //Kram J

    SvaraRadera