onsdag 19 november 2014

Årets adventsljusstake

Mycket inredning och jul just nu här inne
och min adventsljusstake för i år har fått sin plats på skänken i köket.
Jag fick idén när jag hittade tokgamla, men ändå snygga hyacintvaser i källaren.
Hm varför inte sätta några ljus i dem och knyta stilrena siffror runt vaserna?
Ja varför inte, sagt och gjort och där står den nu min enkla adventsljusstake, utan några krusiduller, helt i min stil och verkar trivas väldigt bra här i svarta huset.

Snart kommer också hela huset fyllas med saffransdoft, för en deg står på jäsning
Gissar att lille F blir väldigt nöjd när han kommer hem från skolan och får nybakade lussekatter till fikat.

Så jag fortsätter här i min lilla jul och inredningsbubbla, myser och vilar framför brasan lite då och då.
Japp här i svarta huset är det julfeeling på högsta nivå.






Ha en härlig dag vänner!

Kramisar
T

25 kommentarer :

  1. Mmmmm så gott med saffransbullar!
    Det får det bli här nästa vecka, har kört igång projekt målning av snäckans rum idag ;-)
    O så fin adventsljusstake. Jag har med min klar, fast bara i huvudet än ;-)
    Men det är ett DIY-projekt och en rak kopia av något jag sett för på tok för mycket pengar ;)
    Ha en fin onsdag vännen!
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  2. Så himla snygg din adventsljusstake blev! Vad kul med något eget, som ingen annan har, och du behöver inte vara orolig att mossan tar eld.
    Kramis Helena N

    SvaraRadera
  3. Så fint ni har det!!!
    Ha en skön dag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Snyggt! vilken smart idé. Och jag har inget emot att se mycket inredning. Ska testa dina saffransbullar men de som är enligt lchf. Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Vad snyggt! Man har ju många gamla saker överallt och det gäller ju att hitta nya användningsområden för dem. Hmmm, önskar jag hade din kreativa förmåga. Men jag får ju kika här och bli inspirerad.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  6. Riktigt snyggt & sååå gottit med Saffransbullar :)

    /Kram

    SvaraRadera
  7. Såå fin!!
    Ser supermysigt ut, jag läängtar efter julen när jag ser dina vackra bilder!

    Fin onsdag till dig
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Hejsan raring!
    Men åå så fint! Jag har inte alls funderat på hur vår ska se ut än...men det börjar ju bli dags nu.
    Å saffransdoft...hääärligt!
    Kram fina bönan!
    Katarina

    SvaraRadera
  9. Så bra att kunna rota i källaren... blev supersnyggt! Nu börjar julen allt kännas för mig med... Advent är startskottet ;-)

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  10. Så enkelt och snyggt... gillar!
    Och här måste vi snart börja också, men livet är fullt av adventskonsertövningar och affisher och allt kring det. Kanske hinner jag med mitt hem i helgen, det hade ju varit trevligt!

    SvaraRadera
  11. oj, oj har du redan satt igång, härligt. Och doften är så hemtrevlig!!

    Ska börja nästa vecka, då är det dags för den årliga bubbel och bak kvällen inför glöggfesten...som man längtar till båda två. Då ska hemmet lukta nybaktat och småjuligt

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  12. ...kan nästan känna doften av saffran,mmmm lyllo sonen :) Så fiffigt och snyggt det blev med ljusen, det måste bubbla av kreativitet i ditt vackra huvud , skulle behöva "låna" lite av den biten nu ♥ Men jag kunde inte låta bli att smyga igång med lite jul,min jullista på spoty har börjat gå nu ,kram I

    SvaraRadera
  13. Helt klart jätteläcker Adventsljusstake:)

    SvaraRadera
  14. Fint och mysigt! :-) Kramis N

    SvaraRadera
  15. Vilken bra idè och fint blev det :-)

    SvaraRadera
  16. Vad du fixar och grejar hela tiden. Saffransbröd verkar vara många som håller på med i dag.
    Kan säga att jag fick inget gjort med lille Milian här, var tvungen att sove en sväng när han åkt. Vilken toppen ide att ha hyacintvaserna till adventsljusstake. Kramiz
    Helena

    SvaraRadera
  17. Spännande idé vännen. Jag har inte bestämt mig helt. Förra året körde bruna medicinflaskor med ljus i......
    Kram Mia
    http://happyvardag.se/2014/11/19/vurpad-och-klar/

    SvaraRadera
  18. Så fint och enkelt vitt. Jättetjusigt. <3
    Jag har skämtsamt tänkt att jag ska återanvända förra årets ljus som bara brunnit ner till hälften men det känns nästan som att häda. :)
    kramkram

    SvaraRadera
  19. Jättesnyggt i sin enkelhet,

    Kram Eva

    SvaraRadera
  20. Härlig julinspiration! Tackar tackar!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  21. Men så fint det blev! Och lussebullar...åhh....så gott! Ja, nu börjar vi bli sugna på julen minsann.
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  22. Mysig inspo, du gör så fint och guuud vad gott med lussebullar!
    Ska bli en sorts saffranskaka här nästa vecka med till mitt glöggmingel;)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  23. God morgon :) Vilken fin advents ljusstake. Riktigt snygg tycker jag,
    Ja här har jag fixat massor igår för att få det lite julmysigt. Tycker inte man behöver vänta längre, vill jag göra ju ja då gör jag jul *haha*
    Kram fina du och ha en toppen dag

    SvaraRadera
  24. Så himla mysigt ni har hunnit få det. Jag som inte ens börjat tänka advent än men jag måste nog ta tag i detta rätt så omgående. Ha en mysig dag! Kram

    SvaraRadera
  25. Åh så fina ljusstakar!!!
    De kommer att lysa finfint i advent :).
    KRAM

    SvaraRadera