tisdag 28 oktober 2014

När man är en riktig mjukis

Innan jag drog på spa i helgen köpte jag några nya myskläder.
Det var liksom dags, för många eller egentligen de flesta av mina myspyskläder börjar bli riktigt slitna.
De blir ju det när man i princip använder dem dagligen. 
Lika mycket som jag älskar att ta på mig något snyggt till jobbet eller till festen, lika skönt tycker jag det är på kvällen när jag får slänga av mig jobbstassen.
Ja det är både smycken, kläder och smink som åker av i en rasande fart, på åker istället den gosiga mjukisdressen och sen är jag redo för kvällen, vilket oftast innebär att jag bara sjunker ner i soffan som en pösmunk eller häckar framför datorn.  
Ja något modelejon är jag ju inte precis när jag skrota omkring här hemma i mina sweatshirtbyxor med häng, men fy tusan så mjuka och sköna de är, så sköna att jag nog inte kan vara utan dem när de åker in i tvättmaskinen, så jag tror minsann det får bli ett par gråa också.

Skrotar du också mest omkring i mjukiskläder hemma?

Sweatshirtbyxorna hittar du hos HM
Top från Ajlajk hittar du HÄR 




Nu mot jobbet, jobbdressad och inte i mjukiskläder.......

Ha en en finemang dag vänner!

Kramisar
T

33 kommentarer :

  1. Så söt du är!
    Njae, jag är nog ingen riktig mysdress-människa, faktiskt. här åker min älskade morgonrock från Bondelid på efter att jag duschat på kvällarna. Vilket sker lite senare. Ofta håller jag på med saker även hemma efter jobbet, så tiden rinner iväg liksom ;) Men på helgerna då kan den där morgonrocken sitta kvar fram till lunch ;)
    Ha en fin tisdag!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Jag byter inte om när jag kommer hem. Jag vet att många gör det, men jag trivs bra i mina kläder jag har till jobbet. Kanske beror det på att jag inte klär upp mig till tusan då. Jag har mina jeans och en snygg topp. Men på helgen kan jag ha myskläder om vi inte ska någonstans. Fast jag känner mig nästan lite sjuk då för det är nästan bara när jag är sjuk som jag har på mig mysbrallor och myströja.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Det där såg riktigt skönt ut!!!!
    Och snyggt dessutom ;)
    Skulle verkligen oxå behöva lite nya mjukisar.
    Just nu skulle jag knappt kunna öppna dörren om det ringde på så illa är det...ha ha
    Kanske får skriva till Tomten ;)))

    Kram Thess

    SvaraRadera
  4. Vilka fina mjukiskläder, dom såg sköna ut. Jag är likadan och byter också om så fort jag kommer hem, bästa som finns ju.

    Jag gillar verkligen er arbetshörna, det är så himla snyggt med stringhyllorna.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  5. Jag är en riktig mjukis. Första jag gör när jag kommer hem ör att kasta av mig jobbestassen för att hoppa i mjukiskläderna men inte är jag så snygg i mina gamla.........

    SvaraRadera
  6. Fin du är i myskläder också! :-) Här kör jag samma race, updressad på dagtid på jobbet och hinner inte mer än hem, så åker Allt av, både kläder och smycken, och mysdressen på. Brukar få kommentarer fr sambon " att kvällen har inte börjat ännu" :-)...men för mig räcker det att komma hem, så är det mys!! :-) Kramizz och ha en jättebra Tisdag/Laila

    SvaraRadera
  7. Är verkligen i behov av nya myskläder och gärna lite snyggare... Det är lätt att jag drar på mej några gamla urtvättade mysbyxor men bara för att man vill vara lite "slapp" så behöver det ju inte vara gammalt och fult!
    Kanske tomten kan komma med ett mjukt paket... ;)

    Kram P

    SvaraRadera
  8. Så mysigt & jag blir riktigt avvis när du "säger" du ska till jobbet - Min kropp klarar ju inte jobb :(
    Njae...Mjukiskläder har aldrig vart nå't för mig om inte tights & mjukiskjolar snygg gi tisha hör dit hihi

    Ha en underbar dag vännen/Kram

    SvaraRadera
  9. Skönt att skrota runt i mjukiskläder. Kram.

    SvaraRadera
  10. Här åker både linser, smycken och kläder i en rasande fart när jag kommer hem och på med myskläderna (om jag inte ska iväg på något såklart). Finns inget bättre än att bara gå hemma och skrota i mjukiskläder :) Skulle också behöva köpa lite nytt.
    Ha en bra dag !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Direkt jag kommer innanför dörren åker arbetskläderna av, trots att jag jobbar på ett ställe där jag i princip kan ha vad som helst på mig. På med mysisar, ett skönt linne och håret upp i tofs.
    Du kan då konsten att se snygg och fräsch ut även i dina myskläder.
    En underbar tisdag till dig fina!
    Kramis Helena N

    SvaraRadera
  12. Älskar mjukiskläder eller slappkläder som jag brukar kalla det.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  13. Å ja, självklart har jag på mej myskläder när jag är hemma =) Men när det är fest här i vårt hus så klär jag självklart upp mej hihi eller om jag ska bort, tillomed om jag ska bara till matbutiken här på vårt området så byter jag iallafall byxorna hihi.
    Ha en jätte bra dag! Kram

    SvaraRadera
  14. Å älskar mjukisar, åker på direkt efter jobbet. De där var ju superfina, hur är de i stl?
    Hälsn Marita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marita. Visst är de schyssta mjukisbyxorna, älskar dem.....Eftersom jag vill ha de riktigt lösa o rejält häng.....så tog jag dem i storl M, de är normala i storl skulle jag säga. Kramen Tina

      Radera
  15. Egentligen så älskar jag mjukiskläder men använder det faktiskt aldrig. Jag äger inte ens ett par mjukisbyxor. Eftersom jag jobbar hemma så blir det inte riktigt samma sak att komma hem efter jobbet. Här vävs allt samman, jobb, städa, laga mat... ett väldigt speciellt sätt att leva, men i vårt fall har vi inte så mycket att välja på och det funkar faktiskt väldigt bra.
    Tänk, Du är precis lika snygg i mjukiskläder som finkläder, det du, det är väl få förunnat.
    Ha en fin dag!!
    kram lisa

    SvaraRadera
  16. Ja det blir mest sköna träningskläder hemma. Ett par "dansbyxor" ett linne och kanske en hoodie över det. Går man dressad hela dagarna på jobbet så är det SÅ skönt att ta av det när man kommer hem. Och behån, hur skönt är det inte att ta av den och ta på en träningstopp eller något mjukare istället.

    SvaraRadera
  17. Så fin du är - även i mjukiskläderna! Kram och ha det fint Tina.

    SvaraRadera
  18. Ser superskönt ut, och snygga dessutom. Själv är jag dålig på mjukiskläder...
    Kram Kate

    SvaraRadera
  19. Åh ja jag skrotar mer än gärna runt i mjukis kläder hemma om kvällarna, så jäkla skönt.
    Ha en fin kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  20. Det där mjukiskläderna är underbara och de åker alltid på här hemma framåt kvällen. Kram åse

    SvaraRadera
  21. Ibland undrar jag om familjen nånsin ser mig i nåt annat än mjukiskläder... men så skönt det är, men bara hemma ;-)
    Kram J

    SvaraRadera
  22. Så snygga mjukiskläder du hittat och i grått och ljuvligt rosa känner du dig säkert riktigt fin.
    Ha en mysig fortsättning på veckan!
    Kram Ann

    SvaraRadera
  23. Åh jag är en riktig skrotnisse jag. Myskostymen åker på i tid och otid och jag älskar det där. Köpte lite nya plagg i Florida i somras och igår köpte jag ett par mjuka leobrallor. Kanske kan man få något snyggt i julklapp också . Kram Mia
    http://happyvardag.se/2014/10/28/skonaste-bonan-i-stan/

    SvaraRadera
  24. Samma här. Gillar att klä upp mig till jobbet men gillar lika mycket att få ta på myskläder när jag kommer hem. Kram Suss

    SvaraRadera
  25. Jajamen, mjukisarna åker alltid på fortare än kvickt! Så skönt att såsa runt så.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  26. Jag klär inte upp mig för mycket till jobbet men hur som så hoppar jag också i mjukiskläderna direkt efter jobbet, nu lever jag i ett par harem
    Byxor och älskar dom

    Kram
    Och fin kväll
    Sandra

    SvaraRadera
  27. Tjusiga bilder på en tjusig kvinna! Din arbetsplats blev kanon!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  28. Det går visst att bära upp mjukiskläder med stil också ! DU gör det !Kram Anna

    SvaraRadera
  29. Super fint :) som alltid får nog kolla in brallorna oxå :) kram

    SvaraRadera
  30. Myspysigt och jättefint, passar dig så bra :).
    Jag blir allt lite avundsjuk att du har en fotograf som tar så fina bilder på dig.
    Här hemma tror jag nästan att jag skulle få betala för att någon av killarna i familjen skulle ens ta i en kamera...

    Hoppas du hade en bra dag på jobbet :)

    KRAM

    SvaraRadera