måndag 1 september 2014

Ny skön poncho att mysa i

Jisses så slö jag var igår
Förutom att jag bakade några förskräckligt goda kokostoppar med en touch av lakrits blev det inte många knop gjorda. 
Jag mös mest omkring insvept i min nya poncho från Gina Tricot som är perfekt nu när man börjar småfrysa och behöver någon extratröja, dessutom är den skön och riktigt snygg.

Satte mig också ner med en kopp kaffe och läste i Sköna Hem som kom gud vet när, men det var först igår jag kikade igenom den. 
Får nog säga upp den där prenumerationen, tar mig aldrig tiden att titta i den och varför då ha ett magasin som ändå bara hamna i tidningshögen, onödigt på något sätt.
Men inspiration det får jag, när jag väl läser den.

Med andra ord en lugn och inte så händelserik söndag, men en sådan dag behövde jag mer än väl och nu känner jag mig laddad för en ny vecka.
Skärbräda hittar ni HÄR



Kokostoppar med smak av lakrits LCHF
Ingredienser
  200 g kokosflingor
2 ägg
50 g smör
1 msk lakritspulver
1 1/2 msk honung
Mörk choklad 
Så här gör jag
Sätt ugnen på 175 grader
Smält smöret
Blanda smöret med kokosflingor, honung och lakritspulver
Vispa upp äggen
Blanda med resten av ingredienserna
Klicka ut ca 15 st på en plåt med bakplåtspapper och forma dem till toppar
Gräddas i ca 8-10 minuter till de är gyllenbruna
Låt svalna
Smält den mörka chokladen
Doppa topparna i chokladen och låt dem stelna i kylen


Nu mot jobbet och en ny vecka.

Ha en bra start på måndagen vänner!

Kramisar
T

22 kommentarer :

  1. Vilken underbart mysig poncho! Och de där kokostopparna, yummie!! Ha en fin start på veckan!
    Kram
    Rebecca
    http://femme.se/piccolecose/

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig outfit, ponchon är jättesnygg. Kokostopparna ser farligt smaskiga ut:)
    Skönt med en slapp söndag, det behövs. Själv har jag varit så trött i helgen, kroppen är nog inte riktigt inställd på att jobba:).
    Ha en bra vecka
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jag gillar när det är en gråtrist dag, precis som vi hade igår. Det är då jag läser tidningar, pular lite hemma och bara tar det lugnt. Jag tror att man så väl behöver det ibland.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  4. Den ponchon, vill ha..nu blir det nog en tur till Gina T :)
    Att få lov att bara skrota omkring och göra nästan ingenting, kan nog behövs lite då och då

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  5. Här blev det ganska många knop gjorda, började med lite fönstertvätt och höststädning. Himmel vad flugorna kan kladda ner i fönstren...
    Den ponchon kände jag och klämde på, men hängde tillbaka den.... Hur tänkte jag där? Nu när jag ser den på, ändrar jag mig...
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  6. Så mysig poncho! Får nog ta en till tur till Gina Tricot! Var där igår och köpte ett pat tröjor. De har mycket fint där nu. Jag brukar annars aldrig handla där ;)
    Så gott det ser ut med dina kokostoppar. Fast lakrits är förstås ingen favorit, men jag kan äta en bit saltlakrits då och då, vilket jag inte gjort förr. Kanske smaken ändras med åldern? Mognar liksom? ;)
    Kram på dig och ha en ny fin vecka!
    /Maria

    SvaraRadera
  7. Den ponchon har jag också köpt! :-) Tyckte den var så nätt och skulle passa perfekt att ha på jobbet, då jag är så frusen av mig. Kramizz och ha en bra måndag/Laila

    SvaraRadera
  8. Ny vecka, nya projekt, ny poncho...och hos mig var´e ny blogg! Eller ny och ny... Är tillbaks lite försiktigt på min gamla igen!
    Hope to see you!
    Kraaam!
    Judita

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig poncho! Den ska jag nog spana in, jag är ju så frusen av mig och nu någon gång börjar jag frysa och sen håller jag på till maj! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Så mysigt med poncho.
    Samma här, prenumererar på tidningen Skriva, men hinner varken läsa den eller skriva... Kram.

    SvaraRadera
  11. Hej snygging! Likadan poncho hade stina i söder på sig på eventet, fast rosa, så jag hade kollat nötet igår och såg att de var slut. N var och kollade i stan, slut där med. Fick dock tag i en svart på nätet. Mmm så goda chokladtoppar, men jag gissar att det mesta är gott som du gör. Det klart vi måste höras. Jag är på jobbet onsd fred fm. Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Vilken snygg poncho, den måste jag titta efter.
    Så mysigt ni hade det i Norge, har själv en dotter i Oslo sedan 7 (!?) år tillbaka. Riktigt mysigt att åka till henne.
    Ha en skön kväll o kram

    SvaraRadera
  13. Så fin du är Tina! Ser att även du äger ett par supersköna byxor:)
    Så söta muggar!!

    Kramar

    SvaraRadera
  14. Så fin! Jag har en likadan fast rosa. Jätteskön!!! Synd att du inte var på eventet, hade varit kul att ses. Kram

    SvaraRadera
  15. Så skön den såg ut. Får nog gå förbi Gina i morgon och kolla.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  16. Vilka fin poncho..... Kram Anette

    SvaraRadera
  17. Den ponchon var riktigt inpå dig, och vilket pris sen då :) Har hittat en hel del godbitar på Gina i sommar så det är nog dags för en ny tur dit!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  18. Det är skönt med lata dagar oxå. O du som behövde lyssna på kroppen skall ju njuta lite extra. Själv hade vi en hemsk grå och blöt söndag. Vem skall man fråga om inte självaste LCHF gurun när det gäller just LCHF? Om en butik säljer en frukostfralla som LCHF-fralla, vad skall jag hålla koll på för att inte bli lurad? Har du lust o tid att förklara, ja om du vet? Tack.

    SvaraRadera
  19. Så ser så härligt ut med din poncho. Ursnyggt och skönt. Och de där kokostopparna….mums! Precis vad jag behöver nu.

    Vad roligt att ni har gjort samma California-rutt….jag är redan sugen på mer ;)

    KRAM!

    SvaraRadera
  20. tack för receptet! kanongoda kokostoppar, så gott med lakrits i!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå vad glad jag blir att du tyckte om dem. Själv är jag lite smått beroende av dem. Kramisar Tina

      Radera