torsdag 4 september 2014

Lite lyx mitt i veckan (och en sneakpeak på julen)

Igår var det en sådan där toppendag
Ni vet när det känns som om hjärtat sjunger av glädje och kroppen känns fjäderlätt.
Under förmiddagen blev jag ompysslad på bästa sätt. 
Först fick jag en välbehövlig nagelfix och sen fick min ömma kropp en rejäl massage, något den var i stort behov av, aj, aj vad ont det gjorde, men efteråt var jag så avslappnad att jag stapplade ut som en mjuk trasdocka.
Hemma damp jag ner i en solstol och njöt av den härliga sensommarvärme som så snällt hälsar på hos oss, tog en kopp kaffe och en kokostopp och lät för en stund all stress, funderingar och planeringar rinna av mig och tillät mig att bara vara.
Något som jag egentligen har väldigt svårt för, men som jag ständigt jobba på, att vara här och nu, och inte hela tiden där framme.
Framåt kvällen korkade vi upp den näst sista flaskan Amarone som fick följa med hem från Italien förra sommaren, plockade fram några ostar, kex och sylt
Lite lyx mitt i veckan är ett måste tycker jag, man ska njuta av livets goda när man känner för det och inte vänta, ni vet här och nu tänket.... 

Ring hittar du hos Elena Stockholm
Vinglas en gammal historia
Sylt och rund skärbräda hittar du hos RUTHiga EMMA 
Liten skål från Ikea


Och sen blev det minsann lite julstämning här hemma under gårdagen.
Något crazy när det är full sommar ute att börja piffa lärkträd med julsaker inne.
Men jag gick såklart bananas när jag dök ner i den där jullådan jag fått hem för att fota och japp jag tror minsann jag behåller allt själv, så mycket fint.
En liten sneakpeak ska ni få på julens godingar, den här fjäderprydda kulan och hjärtat är helt ljuvliga och kommer definitivt hänga här hemma till julen.
Håll utkik hos RUTHiga EMMA där de inom kort kommer att dyka upp i webbutiken.

Så idag fortsätter julen här hemma, jag ska redigera bilder och vi ska ut och fota ett annat uppdrag. Full rulle med andra ord.

Ha en glimrande dag vänner!

Kramisar

18 kommentarer :

  1. Så gott med vin och ost, och såklart man
    ska unna sig lite mitt i veckan, eller när man
    känner för det. Jättefint med fjäderprydda
    julsaker, det var något nytt jag inte sett förut.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Klart man ska lyxa lite mitt i veckan ibland.
    De där julkulorna är inte så juliga, nästan så man kan ha dem framme året om. Riktigt fina! Ser fram emot fler bilder sen när du får avslöja.
    Du, jag har en undran. Vad har du för objektiv? Jag fullkomligt ÄLSKAR dina bilder där du har väldigt kort skärpedjup. Jag försökte få till det igår, men det gick inte med mitt objektiv.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Att lyxa till det i vardagen är ju bara nödvändigt för att må bra tycker jag. :-) Gillar verkligen julkulorna ...ska bli kul att få se lite mer. :-) Älskar ju Julen! Kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Snart jul helt klart. Tiden bara rinner iväg och vips är vi där. Fina grejer du fått hem och kul att ni får lite fotouppdrag.
    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga vinglas, så vackert med det gröna. Att få massage är ett måste för min rygg och hur ont det än gör på bänken så mår man så bra efteråt.

    Gillar Julen jag med trotts att det är soligt och varmt ute så jag ser fram emot dina bilder sen :)

    Hoppas du har en bra torsdag

    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Så himla härligt med julen. Själv har jag idag beställt julskinkan så man får den bästa skinkan på julbordet. Fast nu njuter vi av detta underbara vädret. Kram & ha en fin dag//Carola

    SvaraRadera
  7. Vardagslyx när den är dom bäst. Jag hoppas jag och D kan ha lite mysigt i kväll, han har jobbat över flera kvällar nu, lite trist.
    Så fint julpyntet ser ut, vill gärna se mer:)
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Men åhh vad spännande! Hoppas på fler bilder, jag kikar gärna på julsaker redan ;)
    Underbara bilder på fina dig i förra inlägget, kram Suss

    SvaraRadera
  9. Vilka vackra bilder! Och bra där, att du lyckades bara vara ett tag! Det behöver man det med.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Jaa och sedan pratade ju du och jag också som gladde mig mycket. Vilka fina fjäderkulor. Väldans fina bilder i vanlig ordning.
    Kramelikram Helena

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder... tror nog att dina julsaksbilder är helt underbara.
    Här planerar vi julkonsert, hade första träffen med alla involverade igår och jag kan säga att iallafall jag är i julmood...!

    SvaraRadera
  12. Härligt med lite lyx mitt i veckan.
    Så fina bilder. Gick i butik i dag där de redan plockat fram julsaker för försäljning. En aning tidigt tycker jag som har haft flera varma sommardagar på rad. Känns malplacerat. Kram.

    SvaraRadera
  13. Så spännande med dina uppdrag. Härligt med en sådan känsla. Kram anette

    SvaraRadera
  14. Jag njöt ut till fingerspetsarna av min lediga onsdag igår :-) men jag är nog lite som dig, Hjärnkontoret kan gå på högvarv...
    Tänk att det snart är jul.. Fina julkulor

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  15. Det gjorde ni rätt i. Livet är till för att njutas av. Här blev det pytt i panna och en iskall Heiniken innna. M umsigt det med. Kram mia
    http://happyvardag.se/2014/09/04/dag-och-tidstjuven/

    SvaraRadera
  16. Så trist att sonen blev bestulen på skolan. Man blir så arg när folk inte kan skilja på ditt och mitt. Hoppas ni får en fin fredag. Kram

    SvaraRadera
  17. Kul med jul! Gillar den skarpt... mindre kul att det blir kallt bara :-)

    SvaraRadera