tisdag 5 augusti 2014

Smycken för både vardag och fest

Idag skulle jag ha packat!
För planen var att vi skulle ge oss iväg imorgon på en liten Sverigeturné i vår husbil.
Men tyvärr blir det inte riktigt som vi tänkt oss.
Killarna har varit hängiga i helgen och vi har inte fått gjort allt det som skulle göras inför resan.
Så vi får helt enkelt avvakta några dagar, ta det lite lugnt här hemma och försöka komma ikapp.
Förhoppningsvis blir det en tripp lite senare under semestern och då styr vi kosan först mot Öland, där vi faktiskt inte har varit på över 19 år.
Därför skulle vi behöva tips.
Vilka ställen, upplevelser eller måsten får vi inte missa?
Vet att ni är många som varit på Öland i sommar och har säkert många toppentips att dela med er av.

Jag ska också dela med mig av ett riktigt kanontips.
Kika in till Malin med bloggen The place to be om du gillar mitt halsband och mina armband.
Hon säljer de här smyckena och kommer inom kort öppna en ny webbutik.
Smycken för både vardag och fest, det gillas.

Nattlinnet från Beach house hittar du här


Ha en bra start på veckan vänner!

Pssst!!! Glöm inte att tävla om sommarens snyggaste top. Tävlingen hittar du HÄR

Kramisar
T

30 kommentarer :

  1. härligt fina smycken... och vackra bilder!
    Vi semestrar på norra öland varje år... och där får man inte missa ölands raukar, som ligger nedanför byxelkrok. Eller stenstranden, som vi kallar den, som ligger en mil söder ut. Perfekt för grillning i solnedgången!
    Sen har ju södra öland massor av vackert att erbjuda, vi är bara så dåliga på att besöka den delen av ön!

    SvaraRadera
  2. Så vackra smycken & passar perfekt till din solbränna ...
    Öland ja,det var ett tag sedan men några tips
    •Fyren Långe Erik
    •Byxelkrok
    •Ön Blå Jungfrun (om båt går nu)
    •Skäftekärr, norra Öland
    eller du...Hittade denna sidan :)
    * http://www.olanningen.com/oland/sevardheter.htm

    /Kram go´ du!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att ni kommer iväg på en härlig resa !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  4. Det blir inte alltid som tänkt med hoppas det blir hur bra som helst i slutändan. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Det blir bra. Ni är lediga och ser ut att ha det riktigt gott tillsammans. Jättefina smycken, ska genast titta in och så ska jag tävla, tack för att du påminde =) Kram!

    SvaraRadera
  6. Åh, Öland som är så mysigt - har ni inte varit där på 19 år så är det dags nu :-) Jag gillar Borgholm och Böda Sand bäst, men ni hittar säkert många andra smultronställen också!

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Gillar smyckena så jag kommer att gå in på webshoppen och kika. Åtminstone så småningom när jag hinner.

    Vi var ju en vecka på Öland. Jag minns inte hur mycket du läst (kommenterat) hos mig så jag skriver lite här så kan du ju läsa på under kategori Resor för mera detaljer, ifall du vill.

    Började med södra delarna och fattade ingenting av vad folk snackade om. Var är det vackra?! Typ. När vi sen avverkade norra udden så fattade vi grejen. Trollskogen "måste" ni besöka, ni som verkar gilla att vara ute i naturen vid havet. Och Byxelkrok. För att inte tala om Café Haget några km söder om Byxelkrok. Vilket ställe! Vi hann med mycket mera, men det här är mina guldkorn. Och så klart vad VI gillar, alla tycker olika.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Jättefina smycket som Malin gör! Halsbandet finns här hos mig också nu :-) Like a lot! Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Härligt att ha en semestertripp att se fram emot! Öland är fint men jag gillar även Skåne (förutom språket ;)) Hoppas ni kommer iväg snart, kram Suss

    SvaraRadera
  10. I Gällby, Löttorp, på norra Öland finns en gårdsbutik med helt underbara smidesprodukter som är så speciella för de behandlas och rostar och blir superläckra! De är så fina att ha i trädgården:) Butiken heter I & I. Där finns så mycket annat fint också, tex betongljusstakar och tovade produkter. Hit åker jag alltid när jag är på Öland! Skäftekärr på norra Öland med trädparken är ljuvligt, ett glas vitt och en räksmörgås i trädgården bakom det vackra gamla huset är så underbart.

    SvaraRadera
  11. Så fin du är! Och vilka snygga smycken :)
    Hoppas att ni kommer iväg till Öland!
    Stor kram

    SvaraRadera
  12. Ölands choklad är ju ett måste =)

    SvaraRadera
  13. Seasalt kitchen för lite mat. Kram Stina

    SvaraRadera
  14. Ajdå - vilken tur att nu kan åka lite senare på semestern! Ni har ju rätt sen semester, märks verkligen nu att många börjat jobba! Underbara smycken! Funderar på flera av dem o ser fram mot webvshopen! Kram

    SvaraRadera
  15. Åh, du har äntligen semester nu! Njut kära du! Jag har pinsamt nog aldrig varit på Öland (eller Gotland!) men hoppas få komma dit någon gång!
    Tävling? Måste jag ju kolla in!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  16. Så bra att du tittade in hos mig igår då! Det var mitt bästa Ölandstips! Men också Ölands choklad i Färjestadens hamn, underbar italiensk glass och perfekta espressos till! Gillar du att rota runt på loppisar så hittar du många! Vi var där en jättekort sväng, men där är så mysigt att bara åka runt så hittar man massvis av mysiga stopp!

    Kram jenny

    SvaraRadera
  17. Nu är det säkert någon som har skrivit det i en tidigare kommentar men jag som har varit på Öland massor av gånger säger bara Borgholms slottsruin. Fantastiskt att gå omkring där.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  18. Ska genast kika in och kolla på smyckena:-)

    Har tyvärr inga bra Ölandstips. Länge sedan jag var där och tiden i sommar har inte räckt till även om vi tänkt vi skulle ta båten över från Oskarshamn. Synd att det inte blev tillfälle att ses men det kommer garanterat fler gånger. Skulle tro att det blir repriser på cafevarandet både senare i höst/vinter men även nästa sommar!:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  19. Wow vilka bilder!!! Jag har sagt det förut och jag säger det igen, ni är fantastiska!

    Har tyvärr inga Ölandstips men jag hoppas ni får en härlig resa och att ni kommer iväg!
    Många tacksamma kramar Malin

    SvaraRadera
  20. Jag har tyvärr bara tips när det gäller småbarnsaktiviteter, men ni hittar säkert jättemycket kul att göra! :)

    SvaraRadera
  21. Hoppas ni kryar på er snart så att ni kommer iväg. Öland är vackert, men jag tror att jag var max 9 år när jag var där. Kram.

    SvaraRadera
  22. Jag hoppas ni mår lite bättre snart så ni kan komma iväg på er lilla tripp. Öland har jag inte varit på på många år, så tyvärr har jag inga specifika tips. Men det är ju vackert, helt enkelt.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  23. Helt otroligt vackra bilder på dig! Underbart ljus och din hy strålar som gyllene sammet. Mr C är en proffsfotograf!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  24. Hoppas alla piggar på sig och att ni kommer iväg på en roadtrip.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  25. Hoppas ni snart kommer iväg och får en super mysig trip, kram

    SvaraRadera
  26. Hoppas ni kryar på er fina du kram Diana

    SvaraRadera
  27. Några Ölandstips från en som bor på andra sidan bron " Kalmar".
    Fina ställen att bo med husbil om man vill bort från de stora campingarna är
    Äleklinta, Bjärrby och Bläsinge.
    Gråborg och jordtorpsåsen bjuder på vacker natur. Byrum och raukarna är fint.
    Köpa fisk i hamnarna och grönsaker i byarna är mysigt. Finns många mysiga fik och loppisar längs vägarna.
    Hoppas ni får en lyckad Ölands tripp Kram Kristina

    SvaraRadera
  28. Yvonne Y, (yvonne@yvves.se)6 augusti 2014 07:27

    Åååh då tycker jag ni ska bo på Wikegårds på nordöstra sidan. En camping som ligger helt fantastiskt vid havet med ljuvliga strandängar att promenera på, fin strand och familjär stämning. Mamma Wikegård och sonen Fredrik tar så väl hand om en och det är inga räta linjer med husvagnar/husbilar på upplysta små gator utan mer en naturcamping. Väldigt enkel standard, gratis dusch och disk ute men vi verkligen älskar att vara där. Massor av sånglärkor och andra fåglar och kossor & hästar som ibland går fritt i strandängarna. Om jag kunde skulle jag skicka dig några bilder! Om du vill kan du maila mig så kan jag skicka nån bild. Eller kan man putta in nån här i kommentarerna? Hur som helst så hoppas jag att ni får en ljuvlig vistelse på Öland! :-)

    SvaraRadera
  29. Vad spännande med en resa i er husbil. Kom du ihåg mitt mail och alla 1000 frågor om er husbil?!. Det blev en husvagn istället:) Och vi har varit ute i nästan 3 veckor nu och mer har vi framför oss. Herre vad kul det är att leva tattar liv, hihi. Åka runt i vårt vackra land och bara njuta av fina ställen. Vi har varit i Skåne denna sommaren hittills men nu blir det annat nästa vecka.

    När det kommer till Öland. så har jag vuxit upp där på sommrarna hos min farmor & farfar som bor i Löttorp. Jag minns mest den goda maten. Du måste testa luffsa och kroppkakor. Dom finner du i dom kända kvarnarna runt om på Öland. Men den bästa äter du i den stora kända kvarnen i Löttorp. När du tittar ut ur den kvarnen över gärdet och den lilla flygplatsen, då ser du mina farmors gamla hus.

    Det skall bli kul att följa er!

    kram CC

    roomofkarma.se

    SvaraRadera
  30. Vilka fina bilder det är på dig jämt!!! Snygga armband också!!
    Hoppas ni kryar på er och kommer ut på lite Ölandsäventyr då!
    Kram/Nettan

    SvaraRadera