fredag 25 juli 2014

Som ur "Tusen och en natt"

Här trivs jag!
Som en prinsessa ligger jag här på kvällarna och myser bland kuddar, ljus, filtar, choklad och kaffe, nästan som om jag befinner mig mitt i en saga ur "Tusen och en natt".
Älskar det här nätet som jag hittade på Ikea, som skapar en härlig stämning i trädgården och dessutom stänger ute oinbjudna gäster som kryper, klia och suger blod.
Egentligen är jag på jakt efter en "dagbädd" som jag kan ligga och vila i på dagarna när det blir alltför hett, men nu vet jag inte.....
Det är rätt skönt att bulla upp med kuddar också, jag får fundera lite.
Det är ju såklart, hittar jag den där dagbädden med stort D på Blocket så är det ingen tvekan, då hugger jag som en kobra, men fram tills dess får mina kuddar duga och jag fortsätter att njuta av ytterligare ett "rum" i min trädgård.

HÄR  hittar du myggnätet
 
(Jag lämnar såklart inte ljusen så länge de är tända, har dem ständigt under uppsikt och har dem en bra bit från nätet)

 

Ha en härlig fredag vänner!

Kramisar
T

23 kommentarer :

  1. Vilken fantastiskt oas du skapat, så enkelt men så mysigt.
    Förstår att du tillbringar mycket tid där.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Ser jättemysigt ut. Hoppas du har en underbar fredag.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig oas du gjort där, påhittiga du. Skulle gärna vilja ha en dagräd i trädgården, men tror inte jag har någon bra plats. Får spinna vidare på det när vi kommer hem:) Tack för fina inspirerande tips:)
    Ha sköna sommardagar
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vi har gjort något liknande med ett sånt myggnät :-) Så himla skönt att stänga ut de elaka små myggen som annars lätt förstör en fin kväll :-)

    Jättemysigt ser du ut å ha det!!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Gud så mysigt! Du är så pysslig och påhittig. Så inspirerande.
    Ha en fin helg vännen.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Himla mysigt! Perfekt att stänga ute mygg-terroristerna :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Så himla mysigt! Dagbädd i all ära, men det här kändes mycket mysigare. Och sen är det lättare att stuva undan på vintern också... (tänker praktikern ;-) ).
    Kram Helén

    SvaraRadera
  8. Läser din blogg varje dag, har aldrig kommenterat men detta var ju så oootroligt fint att jag måste säga det! Du har väldigt bra smak i allt, du är en stor inspirationskälla :)

    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena o tack snälla för dina ord, de värmer o jag blir glad ända in i hjärteroten. Ha en fortsatt skön sommar o tack för att du kikar in till mig. Kramisar Tina

      Radera
  9. Mycket finare :-))) Köper en ny sån på jobbet varje år för de brukar bli rätt slitna av väder och vind . Har årets oanvänd i garaget då mannen sågade ner det perfekta trädet .
    dags att leta ny plats åt den och ta ut en massa ljuslyktor inser jag efter ditt stämningsfulla inlägg.
    Ha en skön helg . Kram B

    SvaraRadera
  10. Underbart nästan som tusen och en natt och som någon nämnt innan du slipper de förbenade myggen :) Fick så mycket inspiration av dina bilder.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  11. Vad mysigt du har det! Härligt ställe att koppla av på. Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Magiskt! Åh, vad jag skulle vilja ha. Inser att jag har tråkigaste trädgården ever. Kram Mia
    http://happyvardag.se/2014/07/25/no-more-heta-sahara-nights/

    SvaraRadera
  13. Åh så mysigt!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  14. Vilken skön mysplats på härliga sommarkvällar utan de små törstiga, surrande djuren som halft ätit upp en. Både, mysig, snygg och praktisk

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  15. Hur mysigt som helst! Och som håller alla insekter borta!
    Ha skön helg, kram Jenny

    SvaraRadera
  16. ser helt underbart mysigt ut... det enda som hindrar mej från att göra nåt liknande är ju sniglarna. Tar du in sakerna på kvällen eller har du kanske inga sniglar på tomten?!

    SvaraRadera
  17. Men åh så mysigt och vilka underbara bilder förstår att du trivs där. Kram Åse

    SvaraRadera
  18. Är du inte rädd att det ska ta eld?

    SvaraRadera
  19. God morgon fina Tina...så ljuvligt mysigt där hade jag oxå trivts :) fortsätt så och jag önskar dig en skön lördag kramar

    SvaraRadera
  20. Ååh så fint! Har något liknande för mina ögon i min framtids trädgård :-)

    SvaraRadera
  21. Ser helt fantastiskt ut! Där skulle jag inte ha något emot att ligga och äta praliner och dricka kaffe :-).

    Kram Malin

    SvaraRadera