söndag 20 juli 2014

När man shoppar både höst och sommarkläder

Vilken sommar, vilket väder!
Jag vill knappt gå in på kvällarna, utan vi sitter ute och myser länge, vill liksom ta vara på de här underbara sommarkvällarna som vi annars inte är så bortskämda med.
Jag sippar rosé, surfar inspiration och shoppar kläder på nätet, lite sommarkläder har jag hittat på rea och så har jag även börjat köpa sådant som jag även kan använda sen, till hösten, knappt jag vill skriva det, men den kommer förr eller senare och då vill jag gärna vara förberedd.

Annars är det nedräkning som gäller nu.
Två dagar kvar sen så får även jag smaka på det där ordet semester och ni kan tro att jag längtar.
Vi har så mycket roligt på g, både att göra små resor med husbilen, dagsutflykter och sen några projekt här hemma.
Bland annat kläckte Mr C en strålande idé om vad vi ska göra med vårt ena garage (vi har dubbelgarage), som kommer bli så jädrans bra.
Jag vet, jag avskyr själv när folk säger A men inte B men vi ska bara suga på den här karamellen ett tag till sen ska ni givetvis får se vad vi tänker göra.
Men två jobbdagar kvar, sen så.............

Byxor Circle Of Trust hittar du hos CloudNo9style
Topp från Ajlajk hittar du hos Rosencranz 
Stövlar gamla från Scorette
Solglasögon Gucci


Till byxorna följer det med både ett skärp och ett flerfärgat snöre. Snöret tog jag bort från byxorna och virade det istället runt handleden och bara sådär fick jag ett läckert armband som matchar perfekt till outfiten.

Nu måste jag sätta fart för snart ska jag möta upp två härliga tjejer i Torekov och äta lunch.

Ha den bästa söndagen vänner och njuuuut!

Kramisar
T

20 kommentarer :

  1. Åh, så spännande och härligt med semester snart. Ibland måste liksom A bubbla upp även om B inte kan följa direkt efter. Kram.

    SvaraRadera
  2. Hallå snygging! Skönt med semester snart! Den är du väl värd!
    Får man gissa på en fotostudio, när det gäller garaget? ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Jag längtar nästan lite efter höstshopping:) Såg att det kommit in en del redan innan vi åkte hit ner, och jag kan tänka mig att det blir en tur på stan när vi kommer hem. Men just nu vill jag njuta på vår terass:)
    Snygg outfit, gillar färgerna så mjuka och sköna som passar dig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Åh vad spännande! Vet du, mitt i vår hysteriska värmebölja i Florida (98F i luften, sol och 94F i Gulfen) så har jag mest shoppat höstgrejor - Ralp Lauren jeans, övertröjor och till och med en höstjacka. Galet va?
    Kram Mia
    http://happyvardag.se/2014/07/19/har-ar-dar-man-ar/

    SvaraRadera
  5. Ha en härlig söndag... ser fram emot det där projektet! :-)

    SvaraRadera
  6. "UNICEF har bekräftat att minst 35 barn i Gaza har dödats i luftanfall, och minst 269 har skadats. Det har också rapporterats att flera israeliska barn skadats på grund av raketattacker. 25 000 barn är i akut behov av psykosocialt stöd i Gaza." Unicef, Sverige.
    Det här var några dagar sen, situationen är ännu värre nu då man säger att det är runt 200 döda. Det här är inte ett krig. Hade det varit ett krig hade det varit två arméer mot varandra. Det här är en militärmakt (Israel) mot ett folk som inte har en chans att försvara sig - palestinierna.
    Det kanske kan kännas som att det inte finns någonting vi kan göra åt det, men det är fel. Vi kan använda våra röster för att få till en förändring, men det krävs att vi hjälps åt.
    Min vän har formulerat ett mail som hon har skickat till de olika riksdagspartierna + regeringen. Ett mail som uppmanar till bojkott av israeliska varor. Vill du hjälpa till? Gå in på min blogg och följ instruktionerna.
    Tack!
    http://miramalin.wordpress.com/2014/07/18/palestina-3/

    SvaraRadera
  7. Såå snyggt! Det här gillar jag verkligen! Och så var det ju det där med hatt... såååå fint! Vill ha, men kan bara inte förstå när. Det är varmt och ...äh, bara en massa ursäkter. Skärpning Malin, Kan Tina så kan du *haha*

    kram till dig vännen. Idag finns du med på min blogg :)

    SvaraRadera
  8. Snygg som alltid! Du klär i det mesta du.
    En riktig inspirationskälla!

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Du är så snygg och din outfit lika så. Så skönt med semester, här är det bara 14 dagar kvar tills en annan får börja sin semester.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  10. Så skönt med bara två dagar kvar :-)
    Jag tror också något i studio anda ;-) ska bli spännande att se

    Kram på dig
    Sandra

    SvaraRadera
  11. Så skönt! Själv har jag redan haft mina fyra veckors semester och börjar jobba imorgon. Men vi har haft det överjordiskt bra så det känns helt okej. Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  12. Så fin du är! Spännande och se vart ert projekt är, men jag gissar oxå fotostudio. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  13. Hallå där!
    Såååå fina bilder..du passar verkligen i allt du lilla vän!
    Va spännande...jag gissar på relaxrum...eller ett gästrum där alla bloggvänner som inte kan få nog av dig får bo...hmm...eller kanske en fotostudio för porträttbilder..;)
    Kraaaaaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  14. Vad fin du är. Ska bli kul att höra om garageplanerna.

    SvaraRadera
  15. Nu blev jag nyfiken ju på vad ni tänker göra.....Kram Anette

    SvaraRadera
  16. Å vad härligt med ett litet projekt !!!
    Ska bli spännande att få följa ;)
    Å vad glad jag blir att det var ett positivt besked ni fick där hemma.
    Känns som om du har så att det räcker ändå ;)
    Nu hoppas jag att du får njuta ordentligt av din välförtjänta semester.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  17. Tyvärr verkar inte den här typen av kommentarsfält fungera för min del ikväll, blogger vill att jag ska logga in trots att jag redan är inloggad ... men ett försök till!

    Har varken shoppat rea eller höst, har ju varit en del annat i hjärnkontoret och inte funnit lusten alls. Men nu är jag tillbaka i blogglandia i varje fall!

    Ha en underbar semester fina du!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  18. Så coolt! Älskar bilden där du sitter på timret!

    Jag har nog mina aningar om vad garageplanerna innehåller ;-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  19. Snygga kläder som alltid! Inte mycket shopping här, förutom småsaker i Turkiet. Längtar lite efter höstshoppingen nu :)
    Underbara bilder på mannen och dig! Kram Suss

    SvaraRadera
  20. Du är vrålsnygg!!:-) Visst är det härligt med sommar och ljumma kvällar!
    Skrev ett svar inne hos mig angående cafetider och dylikt:-) Ni är så välkomna om ni har vägarna förbi!!
    Fortsätt njut av sol och sommar!

    Kram Cecce

    SvaraRadera