tisdag 22 juli 2014

Min favoritoutfit i sommar, maxiklänningen

Idag går jag äntligen på semester
Fyra veckor att spendera precis hur jag vill.
Ta tidiga morgonpromenader, njuta av extra långa frukostar, åka på äventyr, slappa i en solstol, läsa rysliga deckare, fotografera ja jag ska nog kunna fylla tiden med både ett och annat.
Men det första jag ska börja med är att göra absolut ingenting, försöka varva ner och försöka slipa ner den där känslan av att ständigt vara jagad.
Jagad av att inte hinna med, glömma bort och inte räcka till, den känslan som får det att morra i magen och picka i bröstet, den ska bara bort.
Det här ska bli veckor fyllda med saker som jag älskar och längtar efter att få göra, sådant som får mig att går omkring med ett fånigt lite leende på läpparna och sådant som får knopp och kropp att jobba med varandra inte mot varandra.
Idag är det någon som nästan hoppar på små glädjesteg till jobbet, för när jag stänger dörren i eftermiddag, då får jag smaka på ordet semester och herre gud vad skönt det ska bli.....


Min favoritoutfit i sommar är verkligen maxiklänningen, så skönt och svalt att ha på sig och så ger den en känsla av slapp elegans, älskar det.
Den här turkosa smällkaramellen fyndade jag på Yellow ferrys rea, tyvärr verkar den vara slutsåld men där finns andra kap att göra.


Bubblet ligger på kylning och bara väntar på att jag ska komma hem och i kväll ska jag baske mig fira för jag har ju faktiskt semester.

Ha en härlig dag vänner!

Kramisar
T

27 kommentarer :

  1. Äntligen semester, det håller jag med dig om! Önskar dig fyra riktigt sköna veckor, fyllda med roliga och sköna aktiviteter.
    Din klänning ser verkligen skön ut. Det verkar vara ett riktigt klänning-år i år! Har skaffat några nya favoriter...
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  2. Maxiklänning är så skönt!

    Härligt att ha fyra helt orörda veckor framför dig! Hoppas på skönt väder!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Äntligen! Det är du väl värd❤️

    SvaraRadera
  4. hurra för dej som ska gå på semester....! Hoppas dina veckor blir precis sådär härliga som du vill att de ska vara!

    SvaraRadera
  5. Önskar Dig verkligen en riktigt skön semester, med allt du önskar. Här kör vi idag semesterdag nr2, och började dagen med en lång PW....såå skönt, och nu blir det frukost på altanen. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  6. Så härligt mé Fotspår i sanden ...
    Önskar dig en alldeles fantastisk & underbar Semester,vännen/Kram

    Pst...
    Mår inte så ok därav "bara" besök hos bloggvännerna inget bloggande!

    SvaraRadera
  7. Åh vad skönt med semester :) Kram.

    SvaraRadera
  8. Den sköna känslan som infinner sig då man vet att man ska gå på semester är underbar, jag njuter massor av att ha semester då jag förra året fick jobba hela året utan semester alls, men så är det när man kommer ny i en stad och går på timmar då är det bara att kämpa på.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Underbara semesterkänsla! Äntligen!
    Så fin du är i klänningen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. vackra bilder och gott med bubbel;) kram

    SvaraRadera
  11. Klänningen ser urskön ut och jag hoppas du får en urskön semester!!
    Jag jobbar 2 dagar till innan jag får vara ledig igen.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Bubbel är du värd i massor. Ta ett glas för mig med. Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Ha underbara dagar mina har bara rusat iväg

    SvaraRadera
  14. ååå men äääntligen!
    Hoppas du är så där bubbligt fnittrigt avslappnad och lycklig nu vännen.. för visst är det en underbar känsla då man är precis i början av sin semester.
    Den här veckan gör vi också bara det vi har lust med och det är såååå skönt!
    Det kommer en del o hälsar på förstås...;) Så är det då man har pool och det är dövarmt..;) Men det är ju bara roligt.
    Dösnygg är du i båda dina turkosa klänningar.
    Magiska bilder som alltid.
    kraaaaaaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  15. Ååååh, så härligt!! Äntligen är det din tur :) Hoppas du får en riktigt skön och avkopplande ledighet där din kropp får återhämta sig både fysiskt och psykiskt och att du sen får ork att göra allt det du önskar som blir fina minnen att ta med in i vintermörkret!

    Ha det bäst!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  16. Så snygg klänning! Jag gillar också dessa långa klänningar o kjolar på sommarkvällarna.
    Vad härligt att du äntligen får semester! Hoppas du får en riktigt härlig tid, kram Suss

    SvaraRadera
  17. Ha det så jätteskönt nu, jag har bara en vecka till att jobba. Sedan är det min tur.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  18. Så härligt med semester! Njut nu. :-)

    SvaraRadera
  19. Gah va snygg du är alltså! O vilken härlig klänning!
    Hoppas du sussar sött nu med härligt gott bubbel i kroppen:)
    Semester, såååå härligt att din äntligen är här! Njut så mycket du kan nu.
    Sov gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  20. Så ljuvligt! Bästa känslan!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  21. Samma här....äntligen i alla fall 2 v!=) Härlig känsla och man vill den ska vara läääänge;)
    Snygg som alltid är du Tiny!

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  22. Gud vad härligt med semester, bubbel, sköna klänningen och få bara vara och njuta. Och njut i massor för det är du värd
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  23. Jag önskar dig en under, skön och fantastisk semester !!
    Det behöver inte vara resor inplanerade eller massor av saker. Det kan ibland var skönt att bara vara LEDIG.
    Jättesnygg klänning !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  24. Äntligen är det din tur också, visst är det en go känsla den dan man går och har hela långa semestern kvar framför. Det är absolut värt att firas! Kram J

    SvaraRadera
  25. ÄLSKAR DIN BILDER kan inte lägga ord på det :) såå ljuvligt att se o grattis till semestern så skönt för dig njut o ha det gott kramen

    SvaraRadera
  26. Jag hoppas att dagen igår gick försvinnande lätt och att du nu kan njuta en lång sovmorgon och känna känslan att du har en lång härlig semester framför dig. Njut ordentligt nu!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  27. Ser ju bara helt UNDERBART ut och va fin du var:) hoppas att du haft en skön sommar so far.

    Ny post ute...ett härligt beach house ingen får missa :)

    Ha en fin solig helg

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera