måndag 30 juni 2014

Semestertips på ett läckert smultronställe

Jag blir alltid lika glad när vi hittar nya, läckra små smultronställen
 Igår på vårt lilla äventyr hamnade vi av en händelse här på Nivå 125 som ligger i Båstad 125 meter över havet på Hallandsås sluttningar, med en helt fantastisk utsikt som tar fullständigt andan ur en
Här kan man sitta och ta en fika och njuta av miljön och landskapet, tyvärr hann vi inte det denna gången, men nästa gång....
Istället tog vi oss tid att gå inne i de mysiga lokalerna som ägarna har förvandlat med stil och känsla från en lantgård med foderbänkar, mjölkrum och en mängd hö till ett modernt och fräckt designgalleri.
Wow säger jag bara, sådan här miljö faller jag pladask för och hade det inte varit för vi hade siktet inställt på annat håll hade jag kunnat gå här hur länge som helst och njutit av atmosfären.

Ett tips är att ladda plånboken när du ska hit, för du vill med all säkerhet ha precis allt. Här hittar du all svensk design som är hett och inne just nu inom inredningsvärlden och jag stod och fingrade på många av mina favoriter.

Japp, mitt semestertips till er som är ute och kör, missa inte denna lilla pärla som bjuder på en bedårande utsikt, inspirerande miljö, rolig shopping och en suveränt trevlig personal, jag kommer i alla fall att återkomma flera gånger.



Utsikten är bedårande och här kan man sitta i timmar och bara vara, njuta av en kopp kaffe och kaka och känna semesterlugnet.

Tack snälla för alla gratulationer på vår bröllopsdag.
Vi hade en fantastiskt mysig dag i ett lugnt och skönt tempo, med andra ord gjorde vi inte så mycket mer än åt och drack gott och njöt av att få vara tillsammans, ibland behövs inte mycket mer än så.

Idag ska jag baka, det går åt en herrans mycket fika när killarna är hemma och just nu gapar frysen tom....igen, så dags att sätta bulldeg.

Ha en bra start på veckan vänner!

Kramisar
T

21 kommentarer :

  1. Ja...Båstad är mysigt ett tag sen vi var där hihi Kanske skulle ta oss en tripp :)
    Ha det så gott/Kram

    SvaraRadera
  2. Så mysigt ställe. Bakade en sats bullar i morse. Lilla Måns var uppe vid 6.00, då jag passade på att ta tillvara på tiden. Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Socker, vanilj och en skvätt grädde30 juni 2014 13:15

    Grattis på bröllopsdagen i efterskott.

    Så många mysiga ställen de finns runtom. De är tur att våran lilla bloggvärld finns så vi får en massa tips. Runt Båstad finns det mycket att de och uppleva.

    Må så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mysigt ställe! Det ska vi besöka om det blir en tur till västkusten, kram Suss

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset, vi skall faktiskt till Båstad om 14dgr och besöka några vänner där över helgen, om allt går som det ska, så då kanske man skulle besöka detta mysiga ställe. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  6. Oj vilket läckert ställe det där ser ut att vara! Härligt att ni hade det bra.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Men åh vilket ställe, ser alldeles ljuvligt ut, spar länken för framtida utflykter. Kram fina du.

    SvaraRadera
  8. Tack för tipset! Kanske man åker dit någon gång.

    SvaraRadera
  9. Vilket ställe! Det ska jag verkligen lägga på minnet.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  10. Ser verkligen mysigt ut! Kanske åker inom nästa vecka när jag åker med dottern mot Malmö.

    Sv: Visst var det väldigt skönt med fuskfransar, men för att det ska se snyggt ut på mig så måste jag fylla på inom 3 veckor, helst 2½ och det blir för ofta. Plus att jag redan är lite irriterad i ögonen pga linserna, nu med fuskisar så känns det varje morgon som jag har en grym inflammation. Och nu när jag bestämt mig för att sluta så har ju mina egna slitits och är grymt korta och glesa... mkt sämre än innan :-(
    Men jag har en arbetskamrat som haft sina i snart sju veckor och de sitter som berget fortfarande, så det är väldigt olika. Vi är väl varsin ytterlighet!!
    Kramar J

    SvaraRadera
  11. Ser superhärligt ut... funderar på att hyra ut barnen några dagar på semestern och ta med mannen på nån liten tripp, detta kanske vore ett passande utflyktsmål...?!

    SvaraRadera
  12. Det lät som ett riktigt bra semestertips och även butiken ni besökte såg farlig ut! Förstår att plånboken behöver vara fylld ;-)

    Hoppas du får en fin vecka.

    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  13. Åh dina bilder, kanonvackra. Svensk sommar:-)
    Kram Jess
    Läs på bloggen om tömning av analsäck…….

    SvaraRadera
  14. Åh, jag älskar sådana där tips! Och den typen av ställen. Härligt!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  15. Själv är det ju gasen i botten upp för Hallandsåsen ;-) kul att veta att det finns ett smultronställe där, får
    Nog sakta ner nästa gång ;-)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  16. Jag gillar sommartips. Det ser ut som ett mysigt ställe och va snygg klänning du har på dig. Kram Anette

    SvaraRadera
  17. men hallå, snygg klänning! Love it!!! och det där stället bara mååååste jag besöka :) Tusen tack för tipset!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  18. Grattis lite sent på er bröllopsdag vännen och så fint att läsa din beskrivning av era år tillsammans! Och vilket smultronställe ni hittade - härliga bilder! Kram Sara

    SvaraRadera
  19. Väldigt snygg klänning sötnos....Kram Mia
    http://happyvardag.se/2014/06/30/beachdudes-and-some-surfdudes-too/

    SvaraRadera
  20. Va fin du var i din klänning och det fina stället brukar jag också besöka när jag och familjen är i Skåne. Tack för fina bilder som inspirerar!!
    KRAM!!

    SvaraRadera