måndag 26 maj 2014

Svårt att bestämma mig

De här ljuvliga lupinerna har åkt ut och in hela helgen
Ena sekunden tycker jag de är så vackra att de är värda vad som helst och nästa sekund åker de ut igen för jag tycke de luktar för skarpt och mitt huvud säger ifrån, så efter många turer har jag nu äntligen bestämt mig, de får helt enkelt stanna där på utebordet och så får jag njuta av deras skönhet inifrån istället.
 
Vilken mors dag det blev, helt fantastiskt väder. 
Vi satt ute precis hela dagen och det kan jag tala om att det känns i huden idag. 
Fast jag smorde in mig och hade både hatt och solbrillor på, så tog solen som bara den och idag vaknade jag av att skinnet stramade såpass att jag tror minsann att det blivit en storlek mindre än övriga kroppen, känner ni igen känslan?
Nåja vi boostade d-vitamin och fikade på marängtårtor med len smörkräm, grädde och jordgubbar, återkommer med recept för jag lovar den var gudomligt god och framåt kvällen när ingen av oss ville  gå in och fixa mat så valde vi  helt enkelt den enkla och lata vägen, pizza, förutom jag då som är något mer omständlig när det gäller mat
Men en laxsallad och glas rosé tycker jag var den perfekta avslutningen på den här helgen och en bra uppladdning för en superrolig vecka, jisses det är så många kuligheter på gång som jag under inga omständigheter vill missa så nu håller jag alla tummar och tår att jag håller mig på benen och inte får något bakslag.


Doftljus och snäckboll hittar du hos RUTHiga EMMA

Ha en härlig start på veckan vänner!
Kramisar
T

25 kommentarer :

  1. Ljuvliga lupiner... men mina brukar också få stanna ute för de skräpar så mycket!

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra foton du alltid bjuder på! Lupiner brukar jag aldrig plocka, men igår hade dottern en stor vacker bukett på sitt bord och det var så vackert!
    Önskar Dig en härlig vecka!
    kram och nospuss från oss!

    SvaraRadera
  3. Hej raring <3
    Spännande med en rolig vecka framför dig :)
    Älskar lupiner, har dom i trädgården men brukar plocka in med när dom blommar.
    Hoppas du får en fin start på veckan, stor kram

    SvaraRadera
  4. Så härliga, somriga bilder! Hoppas veckan blir precis så kul som du har tänkt dig!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra lupiner! Men jag håller med dig, de passar nog bäst utomhus. Håller tummarna för att du får må bra hela veckan så att du inte missar något.
    Kram
    Rebecca
    http://femme.se/piccolecose/

    SvaraRadera
  6. Lupiner är så vackra & sååå gottit med Laxsallad & ett glas rosé :)
    /Kram & ha en alldeles underbar dag!

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder! Lupiner är så vackra, jag brukar plocka och njuta av dem på min balkong. Hoppas du får må bra så du får vara med på roligheter!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  8. Älskar lupiner! Vilken fin morsdag du haft. Kram Stina

    SvaraRadera
  9. Så ljuvliga lupiner. Visste inte att de doftade så mycket. Jag ser dem mest i vägrenarna. Kanske ska plocka hem en bukett.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  10. Hej raring!
    nej nu håller du dig på benen..baa saat du veet!!

    Lupiner är ju så fina och de verkligen andas sommar o skolavslutning ju.. jag ska nog stanna bilen o plocka ett gäng jag med..;)
    En sån där kork ska jag minsann ta o skaffa för hos oss är det mest jag som vill ha och en hel flaska själv innan maten kan ju bli liiiite mycket...;)
    Ha en underbar eftermiddag!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  11. Hoppas du kan göra allt som du planerat!

    SvaraRadera
  12. Ja vilken härlig dag det blev efter allt regn i lördags! Älskar lupiner! Så mycket sommarfeeleng! Ha en toppen vecka fina du! Ser framemot lite Studenfest tips! Vi har väl student både du o jag att se fram emot väl?Kramar Petra

    SvaraRadera
  13. Smart lösning att ha den på utebordet. De är verkligen vackra lupinerna. Jag har nog aldrig haft dem inne för jag kan inte minnas att jag tänkt på deras doft. Ljuvliga bilder som vanligt. Duktiga du!! Ha en fin dag. Kram Annika

    SvaraRadera
  14. En alldeles fantastisk morsdag måste jag hålla med om! Själv tillbringade jag den med att hjälpa min bror att ta sitt pick och pack och flytta in till stan. Inte det roligaste en vacker dag men skönt att han är på plats :) Så nu kommer vi hänga inne i stan när vi är i Halmstad =mycket lättare att få till en dejt med dig. I sommar skall vi få till det, så är det bara :) Kramkram Anna

    SvaraRadera
  15. Ja visst har det varit alldeles fantastiska dagar ett tag nu! Idag kom kylan dock till oss.
    Så kul med en massa roligheter på gång! Håller tummen för att du håller dig på benen :)
    Kram vännen!
    /Maria

    SvaraRadera
  16. Det låter som en härlig dag. Varför bestämma sig när det är så kul att förändra haha. Jag känner igen det där med dofter, inget mitt huvud heller gillar. Kram Anette

    SvaraRadera
  17. Brukar också vara känslig mot när doften blir för stark. Vackra.

    Kram N

    SvaraRadera
  18. Ser fram emot recept! Var nu rädd om dig så du inte blir sängliggande och inte klarar av allt roligt, du behöver roligheterna!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  19. Smarrigt med gofika, och älskade och ljuvliga lupiner. Gammelmormors blommor för mig... Champagnekorken var intressant!
    Var rädd om Dig, vännen!
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  20. Det hoppas jag också du gör! Och jag är också superkänslig för blommor som doftar starkt. Säg gärna till igen om du inte kan se mina bilder, tråkigt ;-/ Kram!

    SvaraRadera
  21. Dom är jättefina!! Härlig färgklick!!
    Ha en fin kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  22. Underbart med lupiner! Funderade på att ha enbart lupiner i dukningen till studenten men får nog bli bara på altanen p g a doften :) Kram Suss

    SvaraRadera
  23. Jag älskar lupiner, ute. Tycker det är så underbart när man är ute och kör och de växer i slänten intill vägen.
    Laxsallad och rosé låter mycket godare än pizza ;-)
    Kram J

    SvaraRadera
  24. Ohh lupiner är så fint, så fina bilder också
    kramar

    SvaraRadera