tisdag 8 april 2014

Tillbaks till verkligheten

God morgon världen
Dags för mig att masa mig ur sängen, hoppa ur nattlinnet och väcka den här kroppen till liv
Visserligen känns det fortfarande som jag ha någon form av betongkeps, men febern har gett med sig, hostan är så gott som borta och jag börjar få myror i brallan.
Fy bubblan vad jag är trött på att ligga sjuk, har varit lite väl mycket av den varan på den senaste tiden, det är en sak att ligga på soffan och ha det gott om man själv har valt det, men när man är tvingad för att man inte orkar något annat, då är det inte lika roligt längre.
När det dessutom ramlar in  paket stup i kvarten (konstigt nog orkar alltid klickfingret mer än resten av kroppen) fullproppade med så mycket snyggt som jag vill visa er då vill man inte ligga nerbäddad i ett virrvarr av täcke, kuddar och lakan, då vill man bli frisk fortast möjligast.
Så nu är det bestämt, inga mer sjukdagar det här året, jag har liksom inte tid med det.....

Glöm nu inte tävla om det finaste halsbandet från Elena Stockholm.
 Tävlingen hittar du här och alla kan såklart vara med. Har du ingen blogg väljer du bara anonym i kommentarsfältet, plättlätt!

Njut av dagen vänner!

Kramisar
T

35 kommentarer :

  1. God morgon snygging! Hoppas du håller dig frisk nu, det finns trevligare saker att göra än att vara sjuk.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att du känner dej bättre! Usch inga mer sjukdomar nu för nu är det dags för vår och njutning istället :)

    Kram fina, P

    SvaraRadera
  3. Skönt att det är bättre, hoppas det nu håller i sig, så du får njuta ordentligt av den fina våren. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att du är på bättringsvägen! Nej fy för sjukdomar, inte vill vi ha fler sjukdagar inte!
    Hoppas du nu får njuta våren på bästa sätt, den är ju så underbar! Även om det kommit dimma de senaste dagarna så har det ju blivit flera grader varmare, riktigt så att det känns. Härligt!
    Lite nyfiken på allt du klickat hem, ska bli spännande att se:)

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att du är piggare! Hoppas du fortsätter så.
    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Härligt att höra att du är piggare nu, nu har du verkligen haft din beskärda del av sjukdagar.... Ja, klickfingret har man massor av ork och kraft i, den blir liksom aldrig drabbad av sjukdomar ;)
    Tävlingen har jag missat..... kollar in den på en gång!!
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  7. Klickfingret ja, här har det blivit alldeles för mycket hemklickat på morgonkvisten fast jag egentligen ska plugga. Bäst att lägga från sig datorn så jag inte gör fler dumma grejer. Hoppas du får en bra dag.

    SvaraRadera
  8. Härligt vännen att "höra" att du känner dig bättre /Kramen ♡

    SvaraRadera
  9. Hej här också gumman!
    (har just tävlat)
    Skönt att du börjar bli bättre...det är ju inte klokt vilken otur du haft den här våren.
    Hoppas det fortsätter gå åt rätt håll nu.
    Vilka fina bilder du visar.
    Paris...åå där var jag som 17-åring och skulle gärna åka tillbaka.
    Kraaaaaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder. Vilket radarpar ni är ni två, helt underbart. Undrar vart du hittat Eiffeltornet? Kanske kan jag hitta det i Paris, frågan är om det inte är billigare här i Sverige.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Den första bilden är urläcker! Så himla cool. Och mysiga frukostbilder. Även om frukosten såg sååå liiiten ut. Herregud, jag hade hungrat ihjäl efter en kvart, haha.

    Hoppas att du snart är helt hundra!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  12. Gott att du är på bättringsvägen, ta det varsamt så du blir RIKTIGT frisk!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  13. Krya på dig söta du! Mitt "klickfinger" har semestrat alldeles för länge. Det blev lite för dyra felköp, så jag får vänta tills vi flyttar hem istället:)
    Kram
    Rebecca
    http://femme.se/piccolecose/

    SvaraRadera
  14. Håller tummarna för att det är slut på sjukdagar nu! Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  15. Visst är det så att man ibland önskade att få stanna kvar i sängen men inte kul när man är sjuk! Hoppas nu att du får var frisk framåt!! Fina bilder som alltid, kram Suss

    SvaraRadera
  16. Det är ju så supertrist att vara sjuk! Det tog lång tid innan det släppte för mig så jag vet hur du känner det. Håller tummar och tår för att du blir bättre och bättre och att kroppen är snäll mot dig.
    Superfina foton som vanligt och ja men ja självklart måste jag tävla om det fina halsbandet!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Härligt att du är på bättringsvägen .Var nu rädd om dej vännen .Kramar Rita

    SvaraRadera
  18. Usch sjuk är inget kul alls, så det är skönt att du är uppe på benen igen.

    ha en fin dag & inga flera sjukdagar. Tummen upp för det!!

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  19. Nej, fy fablans för att vara sjuk. Inte kul alls, så vad skönt att du är på bättringsvägen. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  20. Galet snyggt nattlinne och god frukostbricka!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  21. Så skönt att du är på benen igen. Vilken god frukost, ser nyttigt ut.
    Ha en skön kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  22. Jag hoppas verkligen att du lyckades skrämma iväg sjukdagarna långt bort nu. Kram

    SvaraRadera
  23. Älskar den översta bilden - så vackert ljus!

    Hoppas att du har haft en bra tisdag, och att du känner dig piggelin igen :-)

    Kram N

    SvaraRadera
  24. Det är så lätt att klicka. Ibland har jag lite svårt att hålla reda på var jag beställt...inte bra! Kram Anette

    SvaraRadera
  25. haha nä det där pekfingret är tydligen aldrig sjukt! märkligt!!!
    Hoppas att du har haft en bra dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  26. Sååå fina bilder! Underbar inredning.
    Vart har du hittat Eiffeltornet?? Så snyggt ju.
    Kram fina!

    SvaraRadera
  27. Faktisk har jag varit duktig med att inte klicka hem så mycket nu. Men det är svårt ibland att låta bli. Skönt att du känner dig lite bättre i alla fall.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  28. Ååå ljuvliga du, många krya på dig kramar... inte kul att vara sjuk =/ Mia

    SvaraRadera
  29. Skönt då!! Du är på G igen!! Kram Sara

    SvaraRadera
  30. hej Tina!

    det är så svårt att förstå att du är så pass dålig när man ser dina bilder.. jätte jobbigt och .trist !! du har verkligen ett foto fejs och bilderna på dig är såå vackra, undrar vem som tar dom, är det mannen i ditt liv kanske eller har du alltid ett stativ med dig ??

    I helgen skall jag baka lite och här hos dig finns det ju en hel uppsjö av smarriga recept att välja mellan, tack för det!

    Du borde verkligen få trycka en bok snart med alla dina mumsiga recept! den skulle bli en vältummad vän i köket ;-)

    Ha det bäst och ta hand om dig nu/ kram

    SvaraRadera
  31. Krya på dej och god natt;))
    Ha det bra!
    Kram bia

    SvaraRadera
  32. Härligt att du mår bättre! Serierna på TV tröttnar man ju snabbt på... klicka är mycket roligare :-) Kul att se att du också gillar Eiffeltorn! Ha det gott!

    SvaraRadera
  33. Skönt att du är friskare nu! Man kan inte använda vårens spriande första dagar till att ligga inne i sängen. Även om jag ser att du försett dig med både padda, braiga tidningar och gott att äta :)

    SvaraRadera
  34. Skönt att du mår bättre! Härliga bilder som vanligt! Älskar ditt sätt att fota/redigera. Snygga trätofflor du visar!
    Ser fram emot att få se dig modells i alla nya hemklickade kläder =)
    Tack söta du för fina varma ord hos mig! De gläder och värmer!
    Tidningen kommer ut i butik den 10:e står det i det tidigare numret.
    Ha en fin onsdag!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  35. Fy vad det är tråkigt att vara sjuk...
    Hoppas du känner dig riktigt bra nu :)
    Kram

    SvaraRadera