onsdag 16 april 2014

En försmak av sommartider

 Det är det här man längtar efter
Att få stå med näsan i vädret och lapa sol, i alla fall några minuter innan solhatten åker på och förhoppningsvis skyddar huden mot både det ena och andra.
Igår efter jobbet blev det en snabb tur ner till havet, för att låta de salta vindarna rensa huvudet och fylla lungorna med frisk havsluft, det bästa sättet för mig att fylla på energikontot såpass mycket så jag inte däckar och sitter med gamnacke efter två minuter hemma på soffan.
Än så länge ligger stranden öde i Tylösand, de isande havsvindarna är inte särskilt inbjudande till att gå nere vid strandkanten, därför är det svårt att tänka sig att om mindre än två månader ligger folk som packade sillar här och det är ett jädrans hålligång.
Jag har själv för många herrans år sen legat i den där kokande grytan, då när det inte var noga med varken solskydd eller solhatt, när bikinin var lika liten som en näsduk och när man prick klockan tre satt på after beachen och drack öl som om det vore saft........ fy tusan så kul det var!
Idag när jag skyddar huden som ett ogenomträngligt Fort Knox, bikinibyxorna är lika breda som autobahn och after beachen är lika med att ta ett glas rosé på altanen, då är det roligt när Store F kommer hem solbränd, nickar som hej och har på sig solglasögonen ända in i duschen, då vet jag att det har varit en heldag i Tylösand och de där 25 åren känns inte så långt borta.

Skjorta Ralph Lauren hittar du här
Jeans från Replay gamla
Solglasögon Gucci
Örhänge från Elena Stockholm
Halsband Efva Attling
Bälte Liebeskind Berlin (rea) hittar du här

Njut av dagen vänner!

Kramisar T

26 kommentarer :

  1. Vilka härliga bilder och nu blir sommarlängtan ännu svårare! ;)

    SvaraRadera
  2. Men ååååååååååå...
    Kan jag flytta hem till dig nu?
    Jag vill också rensa skallen i salta havsvindar...det skulle inte ens göra något att de är kalla..
    Å den där lukten...åååå av salt o tång o haaav...
    Underbar beskrivning av hur det var då för 25 år sedan..;)
    Ha en fortsatt härlig dag nu vännen!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Underbar att få en stund vid havet. Jag hade också det suget i går, men vi ska ju till landet i påsk så jag får lugna mig till dess:)
    Ja tänk att det var precis så det var, älskade att ligga där och pressa på stranden. Men nu håller jag mig mest i skuggan under olivträden eller soltaket på båten i Marina:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Hej min vän.
    Underbara bilder som ger en försmak av sommar :)
    Ser ut som att du har härligt Påskväder :)
    Du ser ut som en härlig underbar sommartjej.
    Stooor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder, härliga sol :) Kram.

    SvaraRadera
  6. fnissar och tänker att jo, så var det... fast det är ju rätt skönt att slippa ha en såndär liten bikini nuförtiden! ;-)
    Önskar dej en härlig onsdagseftermiddag!

    SvaraRadera
  7. Uuuunderbart!
    Ja, nu ser vi fram emot myyyycket sol i påsk:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Hahaha, vilken skön liknelse med solbrännan, bikinitrosorna och partajandet! Så underbart skönt att sitta så där i solen!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Underbara foto - sommarfeeling till 100% ..
    /Kram fina du ♡

    SvaraRadera
  10. Så mysigt! Vi ska både till syrran i Billdal i sommar och till Hslmstad på fotbollscup. Härligt med västkusten! Kram Stina

    SvaraRadera
  11. Alltså, skjorta, jeans och ett snygg bälte är ju sååå stilrent!!

    Åh, After Beach på Tylösand är något visst... Kanske ska ta en bloggträff där i sommar :-)

    Kram Nina

    SvaraRadera
  12. Wow snygging! Blogglandias modell nummer 1.. Jag skulle också vilja sitta vid havet och höra allt brus och titta på vågorna och solen som sakta går ner. Ja tänk när man var ung då solade man från tidig morgon till solen blev kall. Hoppas dagen varit kanon för dig!?
    Kramiz Helena

    SvaraRadera
  13. Underbart att vi går mot varmare tider!!! Och härligt med lite nostalgi ....
    Vackra foton som vanligt hos dig! Supersnygg är du!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Mycket sommar i dina bilder och din outfit helt i min smak.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  15. Otroligt vackra bilder! Som alltid. Kan riktigt höra sommarens ljud när jag ser dem.....härligt!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  16. Snygg outfit. Och du är alltid så snygg.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  17. Hallå snygging! Härligt att solen har hittat till västkusten också! Tylösand har jag aldrig varit. Finns så många vackra platser jag vill besöka.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  18. Fina bilder på dig, lika vacker som alltid!!

    Tänk att vi var i Göteborg samtidigt i lördag, så synd att vi inte sprang på varandra och fick hälsat i alla fall :) Det var verkligen snålblåst och allt annat än gott ute då men nu får vi hoppas på att vädergudarna sparat sig till påskhelgen så det blir sol och värme!

    Vill önska dig en riktigt GLAS PÅSK!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  19. Man blir klokare med åren säga det... :)
    Härligt med sol! Det behövs för att fylla kroppen med energi.

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  20. Härlig beskrivning av sommar.
    Snart, snart kommer de där varma vindarna som vi längtar efter.
    Kram

    SvaraRadera
  21. Så härligt att bara lyfta blicken upp mot skyn. Jag njuter. Kram Anette

    SvaraRadera
  22. Vilka härliga bilder med sommarlängtan du visar, jättevacker är du! kram Ulrica

    SvaraRadera
  23. Så fin du är... Och vilka tjusiga bilder.
    Ha en riktigt härlig påsk!
    Kram

    SvaraRadera
  24. Snyggt med vit skjorta. Funkar alltid. Stort gillar!
    Ha det bra
    Eva

    SvaraRadera
  25. Det var en härlig jämförelse då och nu, känner igen båda varianterna. I fortsättningen blir det nog t o m så att bikinin min inte får se solen utan att ha något tyg utanpå pga grymma soleksem. Hejja solhatt! Får lära mig att gilla solhatt och blek hy.. dock klåda-fri ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  26. Så underbart med denna vårvärme och sol! Jag blir helt nipprig :)
    Superfina bilder på dig!
    Kram

    SvaraRadera