onsdag 9 april 2014

Att sätta guldkant på vardagen

Jag älskar att då och då göra det där extra på vardagen
det kan vara allt från att ta ett glas Amaronevin en tisdagskväll, överraska killarna med ett restaurangbesök mitt i veckan eller sätta mig i en stol och låta mina naglar få lite extra omvårdnad och kärlek, inga stora saker, men saker som får mig att njuta av tillvaron, som får mina axlar att sjunka en aning och som får morrandet i magen att övergå till en skön gäspning

Ett annat knep jag brukar ta till för att liva upp veckodagarna är att plocka fram de där kläderna som andas lite mer fest.
Varför ska de hänga där i garderoben och näst intill bli bortglömda i väntan på nästa party.
Självklart ska de användas och nu menar jag inte att man ska sporta runt i paljettklänning och höga pjuks på jobbet en vanlig måndag och få kollegorna att tro att man kommer direkt från festen, men att sätta på sig något som glittrar kan få vilken onsdagsmorgon som helst att kännas lite roligare
Allt handlar ju egentligen om hur man matchar kläderna.
En t-shirt strösslad med guldstenar dressar man upp till fest med vita kostymbyxor, stilettklackar och skinnjacka och till vardags tonar man ner den med slitna boyfriendsjeans och jeanskavaj, ursnyggt vilket som och visst är det roligare när kläderna kommer till användning än de samlar damm i garderoben.
Japp, jag tror på en nypa glitter och glamour i vardagen, livet blir liksom lite roligare då!

T-shirten (rea) från CloudNo9style hittar du här
Boyfriendsjeans från Lindex hittar du här
Jeanskavaj från Bondelid gammal


Ryggen på den här t-shirten är så läcker.

Ha en toppendag vänner!

Kramisar
T

33 kommentarer :

  1. Ja du vännen, du kan verkligen det där med att sätta guldkant på vardagen och dina outfits är ju alltid såååå snygga!
    Du ger mig guldkant genom att kika in här hos dig! Tack för det!
    Kram på dig och hoppas orken återvänder nu <3
    //Anna

    SvaraRadera
  2. Ooooo...Jag håller heeeelt med dig finis hihi...
    Är vi systrar?!! fniss /Kram pårej ♡

    SvaraRadera
  3. Så fint! Visst ska det vara så, kläder är till för att användas! Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Ja varför ska dom bara hänga där till vissa tillfällen.
    man behöver lite guld kant på varje dag. Det ger ett lyft att känna sej fin =)
    Gör snygg topp =)
    Keamiz G

    SvaraRadera
  5. Hej fina Tina.
    Såklart man ska göra som du... lyxa till vardagen lite.. Vem har bestämt att måndag till torsdag ska vara grå o trista.. Nej blanda runt lite och njut och lyxa till det när man kan. Och vist är det väl så att man känner sig piggare och gladare om man känner sig snygg.
    Jättehärlig outfit och ska man på afterwork så kan man ha med sig dom där vita kostymbyxorna och stilettklackarna i väskan :)
    Stor kram till dig o tack för dina alltid så härliga inlägg.
    Jessica

    SvaraRadera
  6. Härligt att sätta lite piff på vardagen. Tack för den iden.... Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Du är så snygg, klok och inspirerande. Klart att man ska piffa till vardagen en smula.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  8. Härligt med lite vardagslyx det behöver vi alla .Snygg outfit .Ha en fin dag underbara du ,Var rädd om dej .Kram Rita

    SvaraRadera
  9. Håller fullständigt med. Ett perfekt sätt att njuta lite mer av vardagen. Trots att jag "bara" jobbar hemma med dagbarn så vill jag ha hyfsade kläder på mig. Jobbar tex aldrig i träningsbyxor... Jo, förresten. En mycket tidig morgon tog jag emot ett av barnen i ett par svarta Adidas träningsbyxor, och mamman utbrast:
    - Men Kate... Jag har aldrig sett Dig i mjukisbyxor...
    Så nog förhöjer det vardagen lite med lite glitter i outfiten!
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  10. Ja, vet du, det är faktiskt de små små sakerna som gör det hela!!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  11. Så fin du är!! :)
    Japp, in med mer glamour i vardagen!

    SvaraRadera
  12. Håller med dig helt och hållet. Jag försöker piffa till det även mitt i veckan. Riktigt snygg tisha.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  13. Klart man ska vara fin när man har möjlighet och känner för det! Lite glitter och glamour är aldrig fel...

    SvaraRadera
  14. Men det hade ju varit vansinnigt kul att se kollegornas miner om man såg ut som om man sovit nån annan stans än man borde, efter en fest. Haha.

    Kanonsnygg topp!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  15. Finkläder mitt i veckan är ju en underbar idé, fast bäst är nog ändå Amarone en tisdag. Här blev det förvisso ingetdera men jag gillar tipsen sötnos....Hoppas du har en finfin lillördag.Kram Mia
    http://happyvardag.se/2014/04/09/and-around-it-goes/

    SvaraRadera
  16. Snygging..
    Härligt med vardagslyx, varför spara godheter till helgen;)
    Kram

    SvaraRadera
  17. Ha, ha så mitt i prick - igår hade jag kollegorna över på lite trevligheter här hemma, sådär en tisdag åt vi gott och tog ett glas vin (och öl till dem som hellre ville det). De fick ju inte något gott när jag hade födelsedag, men uppvaktade mig så fint! Så det var väl klart att jag ville förgylla en vardag för dem:)

    Sen kan vi ju alltid kika in här till dig, för du har en suverän förmåga att förgylla vilken dag som helst!

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  18. så sant, kloka ord. Igår gick jag och lillan spontant på bio kl 16.00 på eftermiddagen. Bara för att vi ville och kunde. Det var hur mysigt som helst !
    kram fina du

    http://www.annorlundaunderbara.com
    När man fortfarande inte är hel

    SvaraRadera
  19. Så snygg outfit!!!
    Jag älskar också vardagslyx. Det behöver man, veckan blir så himla lång och tråkig annars;)
    Kram fina du!

    SvaraRadera
  20. Supernice hörru! ja, guldkant på vardagen är sannerligen da shit! Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  21. Snyggt! Jag såg först inte att den var glittrig, jättefin!
    Vi brukar öppna en flaska vitt på torsdagskvällen efter vi varit och handlat mat. Försöker mysa till det mitt i veckan. Det jag uppskattar mycket är när Daniel kan komma hem i okej tid från jobbet, ett tag körde han mycket till Köpenhamn och det blev sena kvällar.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  22. Kan bara instämma, brukar själv oxå lyxa till till det emellanåt för att förgylla vardagen, stående e Alltid lite mer uppklätt på fredagar på jobbet, lite försmak på fredagkvällen o helgen. :-) Kramizz o tack för härlig inspiration / Laila

    SvaraRadera
  23. Instämmer - lite flärd och vardagslyx och kanske paljetter en vardag piggar upp! Kram Sara

    SvaraRadera
  24. Ja det gäller att kunna kombinera det man har. Jag tror att du är rätt bra på det.

    Kram

    SvaraRadera
  25. Vilken topp!!! ursnygg ju!!!!

    SvaraRadera
  26. Den var jätteläcker den toppen och färgen var snygg med.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  27. Men du är ju för underbar du!
    Jag ser ju att jag verkligen måste börja sätta mer guldkant i min garderob.
    På lördag ska vi till sthlm o hälsa på min bror och maken föreslog just att vi skulle åka förbi Barkabys outlet...;) hihi...hoppas han tar med sin stora plånbok..;) Här ska shoppas blingbling o guldkant..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  28. Du tänker så rätt! Tack för inspirationen!

    Tröjan är verkligen snygg och ser ut att vara användbar till det mesta!
    Gillas!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  29. Jag älskar lite glam i vardagen! Det blir ingen balans annars! Hihi Små medel som får vardagen att bli så härlig! Njut av livet! Vi lever nu! Har precis kommit hem från en riktig energipåfyllning då jag o mamsen hälsat på dottern i New York! Kramar Petra <3

    SvaraRadera
  30. Du är vacker!

    Sen tror jag på att låta vardagen vara mera fest. Det är trots allt dom vi har flest av.
    Vardagar alltså=))
    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  31. Det er nemlig de små ting i hverdagen, som i virkeligheden betyder noget Tina :o) Jeg er helt enig og det gør også den enkelte dag til noget helt specielt, istedet for at man kun kan gøre det i weekenderne, eller når det hele er planlagt...!

    Ha´ en fin torsdag - kram fra OddStyle

    SvaraRadera