söndag 9 mars 2014

Vårens byxa, hiss eller diss?

Gäsp, lite småtrött är jag allt efter en supermysig kväll igår
Gäsp säger jag också till Sanna Nielsen, vad hände där liksom? Vår favorit var helt klart Ace Wilder, en tjej med ös i och låten är ju riktigt suverän, en riktig hit och så långt ifrån ett sömnpiller man kan komma.....
Nåja nu satt vi inte klistrade framför tv:n utan vi åt gott och drack bubbligt och babblade på om allt som har hänt sen vi träffade sist och vad som är på g framöver. 
Ni vet en sådan där kväll när man tankar extra mycket energi, när man känner en värme ända in i själen och man känner en tacksamhet över att man har de bästa vännerna, de som får mig att skratta och glömma det onda för en stund, så jädrans befriande och så välbehövligt.
Kameran fick vila under kvällen men jag lovar att det kommer recept och bilder under veckan på både förrätten och efterrätten som blev syndigt goda.

Lite vårnytt har fått flytta in i garderoben. Velade länge och väl över byxorna, det där med hög midja är man inte speciellt van vid och jag har inte riktigt bestämt mig än, är det en hiss eller diss?
Vad tycker du?
T-shirten får absolut stanna, en riktig Tinatröja, jag menar lite glitter i vardagen piggar upp och det kan man minsann behöva eller hur?

T-shirt från Lindex hittar du här 
Byxor från Lindex (fanns inte i webbshopen)

 

Vill du vinna en snygg coffee table book med Marilyn Monroe? Lämna en kommentar här så har du chansen!

Ha en skön söndag vänner!

Kramisar
T

32 kommentarer :

  1. Hiss!!!! Skitsnygga o midjan blir såå läcker :) visst hade man den typen på 70-talet?
    Ha en härlig dag...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Med din kropp är det rena succén! Härligt med en riktig tjejbubbelfest! Min har varit väldigt intensiv med en otroligt bra fransförlängningsutbildning i Göteborg! Idag skiner solen i Karlstad så jag ska gå o sätta mig i solväggen med en kopp kaffe snart! Ha en underbar Söndag! Kramar Petra

    SvaraRadera
  3. Självklart en hiss ! Tyvärr skulle jag själv aldrig passa i byxor med hög midja jag är liksom lite för rund om magen för det tror jag. Men på dig - tummen upp :)
    Mysigt med en kväll med vännerna, det ger verkligen så mycket energi.
    Njut av solen fina du.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt, men sedan är det ju så att allt klär en skönhet :) Jag skulle INTE göra mig i sådana byxor, har inte de rätta förutsättningarna om jag säger så..., haha :) Men på dig är det klockrent!

    Önskar dig en finfin söndag!

    Kraaaaam aka

    SvaraRadera
  5. Åååå de där ska du ju absolut behålla de satt ju som gjutna på dig!!
    Å så blir man ju lite nostalgisk.. så där hade vi ju i 18-20-års åldern..;)
    Vårkänlor fick jag nu och nix nu mååååste jag allt ta o kliva ut i soooolen!
    Kraaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  6. Stor hiss på din outfit! Supersnygg som alltid! Vi gillade Ace också, men blev väldigt glad att Sanna vann. Vilken proffsig artist hon är!

    SvaraRadera
  7. Hiss! Jag har alltid älskat denna skärning på byxor i 40-talsstuk. Tack att modet är modernt igen!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  8. Du är ju snygg i allt! Jag gillar de lite högre byxorna, passar fint när man som jag har lite inbyggt midjepös ;-)
    Underbart att tanka på lite ny energi emellanåt. Ha en skön söndag, Kram

    SvaraRadera
  9. Riktigt coola byxor. Jag har nyligen köpt ett par från Marlene Birger med hög midja också. Visst, det känns rätt ovant, men det är ju faktiskt snyggt.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Du har ju så fin kropp och byxorna sitter som en smäck på dig.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Tänk vad smaken är olika...jag tycker Sanna N var klart bäst!!Snygga brallor de passar dig perfekt!/kram Marita

    SvaraRadera
  12. De byxorna satt som en smäck på dig, vännen, dessvärre inte min stil... Men t-shirten!!!
    Här hade vi också bjudning igår, fast en Hjärtefest med många nära & kära för att fira tacksamheten...!! Det blev mycket skratt och mycket tårar...
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  13. Här hemma höll vi också tummarna för Ace och röstade till och med på henne, något som inte tillhör vanligheterna.
    Tycker absolut att du ska behålla byxorna. Passar dig utmärkt. Kram.

    SvaraRadera
  14. Byxorna är definitivt en hiss, supersnygga enligt min mening. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  15. Ghaaa!!! Men hallå?! Du passar ju i ALLT så det är ju helt klart en hiss! Jag älskade sånna byxor förr och sydde ett par stycken både i vitt, blått och rött (Ja, typ Vive la France!...) med blanka knappar och superhög midja och alla mina kompisar var såååå avundsjuka, kommer jag ihåg, så jag fick sy några åt dem också, haha! Lite Yves Saint Laurent över den där stilen!
    Kram kram!
    Judita

    SvaraRadera
  16. Dom var ju supersnygga så snyggt dom satt, gillar snyggbyxor. Det verkar som om det är på ingång igen, toppen snygg också. Stiligt!

    SvaraRadera
  17. på dej, klart hiss... jättefina!
    Härligt med lite nya vårkläder!

    SvaraRadera
  18. Gillade byxorna, satt jättefint på dig! Tycker om den vida stilen men har lite svårt för hög midja.
    Såg inte mellon men håller helt med dig, gillar verkligen Ace Wilder´s låt, blir så glad av den. Sanna´s var bra men ingen fart i den... Kram Suss

    SvaraRadera
  19. Byxorna är kanonsnygga och sitter kalassnyggt på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  20. På dig är allt en hiss!!

    KRAM fina!

    SvaraRadera
  21. Två tummar upp för outfiten, klockren på dig, så otroligt stilig kvinna du är!

    Tyckte ändå det var lite kul att Sanna vann, det var hon värd tycker jag och jag tycker låten var grym även om jag inte är superförtjust i ballader i den tävlingen..

    Fin kväll på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  22. snyggt tycker jag
    Hanna

    SvaraRadera
  23. Jag tycker inte om för låga byxor, jag går och drar i dom hela tiden. Så jag gillar lite högre midja. Absolut hiss......Kram Anette

    SvaraRadera
  24. Jag tycker i varje fall att DU passar i dessa byxor - gör sig bäst på långa och smala personer enligt mig. Supersnygg matchning!!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  25. Mycket snygga brallor - provade dem häromdagen på Lindex men jag har helt klart för korta ben för dem. Tyvärr....Sitter dock ursnyggt på dig vännen. Kram Mia
    http://happyvardag.se/2014/03/09/tillbaka-till-bebisstadiet-2/

    SvaraRadera
  26. Så himla snyggt Tina! Kram och ha en underbar vecka //Carola

    SvaraRadera
  27. Så fint Tina!! Riktigt häftiga byxor;) Och snygg t-shirt!!!
    Kram fina!

    SvaraRadera
  28. Hur snyggt som helst, så helt klart en hiss.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  29. Supersnygga byxor, har själv stått och hållt i dom... bra köp!

    Håller med dig angående Mellon, vad hände? En okej låt, men tyvärr inget jag tror håller i stora finalen...

    Kram
    Helen
    http://www.vitaestilo.se/

    SvaraRadera
  30. Jamän en hiss såklart!! Superfina och du är så dundersnygg i allt!;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  31. Hiss! På dig i alla fall, inte på mig. :-D

    SvaraRadera
  32. Jag fullkomligt älskar denna typen av byxor stor tummen upp !!!

    Kram P

    SvaraRadera