måndag 31 mars 2014

Trädgårdspyssel

Måndag, men vad gör väl det efter en fantastisk helg på alla sätt.
Vädret har verkligen visat sig från sin bästa sida och vi har varit ute i princip hela dagarna.
Blommor har köpts och planterats, rabatterna har rensats, stenarna har högtryckstvättats och vi har såklart tagit den obligatoriska trefikan ute i solen, jamen nu är det väl ändå officiellt vår på riktigt.
Det enda som fattades var grillpremiären, men det får bli till nästa helg, man måste ju spara det bästa till sist......
Vi har också skissat på några projekt som förhoppningsvis blir klara denna sommaren, förutsättningarna är något bättre i år då vi förra året fick mindre roliga besked som gjorde att vi la de flesta uteprojekt på is, men nu börjar allt rätta till sig och vi är på g igen, härligt.
Jag känner mig som en lufsig björn som sakta börjar gnida vintertröttheten ur ögonen och är på väg ut ur sitt ide och jag är vrålhungrig, ja inte så att jag ska slita upp första bästa björnbärsbuske och sätta i mig utan mer att jag känner en stor aptipt på livet, jisses vad lite sol och värme kan göra för en sliten kropp och knopp, nu är det faktiskt vår och herre guuuud vad härligt det är!

Några av lavendeln hade frusit under vintern så nya fick planteras under helgen.
 Älskar doften av lavendel som får mig att tänka på mormors linneskåp där det alltid luktade svagt av denna parfym.

Tyvärr har jag dragit på mig någon tråkig baskilusk för det känns som jag svalt ett sandpapper och stoppat tamponger i näsan, med andra ord har jag ordentligt ont i halsen och näsan är riktigt tilltäppt, men jag hoppas det är snabbt övergående, sjuk har jag varit tillräckligt i år.
 Dags att sätta fart, jobbet väntar.

Ha en bra start på veckan vänner!

Kramisar
T

26 kommentarer :

  1. Visst är det underbart, sol och fågelsång, få rota i jorden, plantera och njuta av kaffet utomhus med solen som värmer gott i nacken. Alldeles ljuvligt. Krya på dig vännen. Kram från mig.

    SvaraRadera
  2. Håller med dej att vilken härlig helg vi haft ! Underbart med sol och fixa och greja ute .Ja tänk att kaffet alltid smakar så gott ute .Krya på dej vännen .Ha en fin start på veckan .Kramar Rita

    SvaraRadera
  3. Wooohoo...Fantastiskt ljuvligt & underbara foton <3
    Ha en riktigt härlig start på veckan vännen/Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara livsbejakande bildet du bjuder på idag!
    Här kyler havet så den riktiga värmen infann sig inte i helgen, men bara solen lyser
    så vaknar livsandarna!
    Önskar dig en riktigt härlig vecka och att den där förkylningen drar sin kos fortare än kvickt.
    Kram M:E

    SvaraRadera
  5. Så vansinnigt skön tid nu! Älskar det.

    Min förkylning har nästan helt dragit sig tillbaka. Väntar på att få full kraft tillbaka nu.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Var du lätt sminkad eller helt utan på dessa bilder? Om du är helt osminkad blir jag sjukt avundsjuk, för attans vad söt du är "au naturel".
    Visst var det en helt fantastisk helg med härligt väder. Vi var hos min syster som bor i hus och satt ute på deras altan, och man ville liksom aldrig gå in.
    Hoppas dina ovälkomna baciller viker hädan snabbt.
    Kramis Helena N

    SvaraRadera
  7. Jaa visst har det varit en underbar helg!
    Mer sånt TACK!!

    Så fina bilder..:-)

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Älskar tiden som är nu! Så härligt att vara ute och greja. Fina bilder, så kul att plantera lite nytt. Fast inte kul att den gamla lavendeln dött. Men den gör ofta det i vårt klimat.
    Jag hoppas på flera eftermiddagar i trädgården.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Ja herre guuuu ge mig värme!!! Tror du inte det snöade här i morse! Vilket skämt! Nu har det smält bort som tur är!

    Haha känns som jag har haft tamponger i både näsan och bihålor i över en månad! I morgon är det april, då kommer det bli supervarmt och snuvan är borta och jag kommer vara pigg som en mört fram till oktober! Jo det har jag bestämt!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Ojojoj så härligt! Tänk vad lite sol kan göra.
    Hoppas du frisknar till snart. Kram

    SvaraRadera
  11. Mysigt det ser ut. Vi har också haft fint väder men tyvärr har jag inte hunnit ett skvatt ute. Får ta tag i det nästa helg minsann. Kram Mia
    http://happyvardag.se/2014/03/31/har-ar-vi-fran-norra-sta/

    SvaraRadera
  12. Vilka jättehärliga trädgårdsbilder! Nu blev jag ännu mera sugen på att plantera i lådorna och krukorna! Har passat min systers tre små pojkar hela helgen så det var inte riktigt läge för mig!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Hoppas att du piggar på dig snart! Fina bilder! Vi hann faktiskt en liten grillning igår, lite hamburgare i solen. Kram Stina

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig helg det har varit, underbart vad lite sol gör.
    Känns verkligen som man vaknar till liv igen;)
    Hoppas du kryar på dig,kram

    SvaraRadera
  15. YES, äntligen tid för trädgård och annat fix. För vi var också i trädgården, men det blev snickeriarbete för mina dagbarn, och barnbarn förstås.
    Jag hittade trädgårdsbyxorna Rose Garden (heter dom så tro..) till mycket bra pris jag tänkte klicka hem nu till trädgårdssäsongen börjar... trots att jag inte är någon fanatiker bland blommor, blader & buskar...
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  16. Men hur snygg och cool du ser ut när du trädgårdsfixar.....Krya på dig! Kram Anette

    SvaraRadera
  17. Ja, tänk att våren äntligen är här!! Och tänka vad lite sol och värme gör för allas (och särskilt mitt) humör:) Önskar dig en fin vecka!

    SvaraRadera
  18. Underbart har det varit hela helgen, vilken energi det ger! Fy och usch för förkylningar, hoppas du kryar på dig snarast vännen
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  19. Men ååå vilka ljuvliga bilder du bjuder på. Som vanligt ser det magiskt ut.
    Å vad långt våren har kommit hos er. Här uppe får vi vänta ett tag till innan vi kan klippa ner lavendeln och plantera nytt..
    Mysigt med utefika och jisses vad snygg du är när du är ute o gräver..;)
    krya på dig gumman!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  20. Vilken härlig dag! Vill också fixa i trädgården.

    SvaraRadera
  21. Vilken underbar helg vi har haft. Så himla skönt!
    Åh, lavendel har vi också på balkongen. De är så fina och luktar gott!!
    Kram finis!

    SvaraRadera
  22. Härligt att få börja påta i sin trädgård igen.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  23. Vad härligt att greja i trädgården!

    SvaraRadera
  24. Vilken härlig helg vi har haft kram Diana

    SvaraRadera
  25. Å, vilka härliga vårbilder!!

    SvaraRadera
  26. God morgon på dig ...nej jag är inte bra alls, men blir glad av att komma in här & se dina ljuva bilder :) och färger :) önskar dig en skön dag kram

    SvaraRadera