lördag 1 mars 2014

Små men läckra kontraster

Godmorgon vänner
Kikar in i snabbis innan vi sticker iväg på ett litet äventyr, ska bli så skönt att komma ut och framförallt få andas havsluft.
Ute är det både grått och trist men här inne är det en riktig färgexplosion. 
Överallt i huset står små vaser placerade med olika rosa, skira blommor, tillsammans med den mer taggiga tisteln, en kontrast som jag gillar, det mjuka möter det hårda.
Blommor piggar upp och gör mig glad och just nu känns det som mycket färg är precis vad jag behöver.
Kanske jag till och med kan få lite färg på kinderna om nu solen lyckas ta sig fram genom det molntäcke som ligger som ett tättslutande lock över oss, hoppas kan jag ju alltid.

Vaser och skål från Kähler hittar du här


Ha en strålande lördag vänner!

Kramisar
T

27 kommentarer :

  1. Underbart vackert ~ Ha ett härligt äventyr vännen/Kram <3

    SvaraRadera
  2. Så vackert!
    Ha en riktigt fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så vackra bilder du tar och va häftigt med tistlar, det ska jag köpa mig nästa gång i blomsteraffären =)

    Nu ska jag återgå till kalasfix för två små knattar här, tjohoo!

    Kram och ha en riktigt go helg,
    Catta

    SvaraRadera
  4. Härligt med lite färg. Här står det fina rosa nejlikor på både köksbord och soffbord. Piggar upp. :)

    Önskar dig en trevlig lördag.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Hej hej!

    åå härligt att du orkar ta dig ut en stund. det kommer du nog må bra av..;)
    Dina små färgklickar är helt underbara..älskar också de där kontrasterna mellan det "taggiga" och skira romantiska..;) Fint med lite pasteller också.. det blir man glaaad av..;)
    Ha en fin dag nu!
    kraaaaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  6. Älskar kontraster! Snyggt med tistlar. Här har vi också en dimma som ett tätslutande lock.

    Hoppas ni får en härlig dag vid havet.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Vad härligt att du orkar komma ut på lite äventyr .det kommer du nog må bra av .Härliga bilder med fina pasteller som man blir glad av .Ha en skön dag nu fina du .Kramar Rita

    SvaraRadera
  8. Vackra vaser med fina blommor... som engelsk konfekt!

    Trevlig helg! Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Den översta bilden är underbar!
    Ha en fin dag nu!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  10. Härligt med lite färg!
    Det behövs nu.

    Hoppas att du har och har haft en mjuk fin lördag/Kram Hannis

    SvaraRadera
  11. Jag älskar rosa, hörde precis på Tv att det är vårens stora modefärg. Happy me. Hoppas ni har en bra lördag. Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Ja men rosa är ju härligt fint! Själv har jag ju köpt rosa ljus, som du kanske minns, och det blev riktigt härligt i köket. Om jag bara slapp de gula tapeterna också.. Men en vacker dag. Har bara en hall som ska bli klar först.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  13. Så vackert och uppiggande! Jag hoppas ni haft en härlig dag!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  14. Ja, visst blir man lite piggelin med färg! Hårt och mjukt, runt och randigt... fint!
    KRAMZ!
    Judita

    SvaraRadera
  15. Gud vad härligt att sticka iväg på lite äventyr. Och vilka underbara bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Härliga bilder, underbara färger som man mår bra och blir glad av🌸

    Hoppas din dag varit fin!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  17. Så fint med mjukt rosa mot det taggiga. Hoppas du fick en härlig stund vid havet.
    Vi har kommit hem från Sthlm och har sjunkit långt ner i soffan med ett glas vitt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  18. Så härligt med färg raring...Hoppas du har haft en skön lördag...Kram Mia
    http://happyvardag.se/2014/02/28/att-hjalpas-at/

    SvaraRadera
  19. Vilka fina bilder. Älskar rosa så här års. Hoppas du hade en mysig dag och att du fått lite rosor på dina kinder.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  20. Du dekorerar så fint!!! Love it!!
    Ha en fortsatt härlig helg!
    Kram!!

    SvaraRadera
  21. Håller med angående kontrasterna. Gerbera är en av mina absoluta favoritblommor. Hoppas utflykten blev lyckad!

    SvaraRadera
  22. Vilka härliga bilder! Det är ju så härligt med lite vårkänsla nu.....
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  23. Såna härligt vårlika foton! Det kan vi behöva just nu! Hoppas du hade en skön dag! Liksom denna söndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  24. Hoppas det blev en mysig utflykt, härligt att låta våren flytta in och bjuda på en skön färgexplosion. Njutbara bilder. Kram och ha en fin söndag vännen.

    SvaraRadera
  25. Härligt med den där tisteln .Nu är jag hemma i Spanien igen och ska läsa ikapp. resten av söndagen blir det till att gå igenom de drygt 1000 bilderna som jag tagit på resan.
    Kram
    Jess

    SvaraRadera
  26. Älskar också att ha blommor uppdelade lite överallt, ger mysigt liv.
    Hoppas ni fick en mysig tripp, och att solen tittat fram. Kram Malin

    SvaraRadera
  27. Dom fina små vaserna. Jag får nog ta en Köpenhamnstripp någon dag. Hoppas det blev en mysigt litet äventyr. Kramar Anita

    SvaraRadera