söndag 23 mars 2014

Nytt och fräscht till våren

Inte kom jag hem med något ur Kate Hudsonkollektionen
där är visserligen en klänning jag funderar på, men risken är väl stor att den är slutsåld, för det verkar vara rena rama hysterin efter kläderna.
Istället fastnade jag för en singoallablus som jag mer än gärna möter våren i. 
Man kan matcha den med det mesta och både dressa upp och dressa ner den.
Här har jag valt en outfit som jag kan tänka mig att ha både till jobbet eller gå ut och ta ett glas vin i, men jag kunde lika gärna valt att matcha blusen med ett par slitna boyfriendjeans och ett par boots och då fått en mer lös och ledig stil. 
Det är det här jag älskar med mode och kläder, att kunna matcha, hitta nya kombinationer med det som redan finns i garderoben, återuppliva någon gammal favorit genom att sätta till en ny accessoar, allt behöver inte vara nytt och allt behöver inte kosta skjortan, bara man vågar testa och inte sätter några gränser för fantasin.
Är det här något ni vill se mer av? Dagens outfit, tips på olika kombinationer, hur man kan blanda gammalt med nytt, ja allt vad som gäller mode, skriv gärna och berätta om hur jag kan inspirera er på bästa sätt inför våren och sommaren.

Singoallablusen hittar du hos Lindex


Ha en strålande söndag vänner!

Kramisar
T

48 kommentarer :

  1. Blusen var riktigt fin!
    Jag gillar dina modebilder och tycker om tipsen, så fortsatt på inslagen linje! :)

    SvaraRadera
  2. Wow...wow snyggt!
    /Kram fina bloggvän

    Pst...
    Nu är inlägget gjort om Marilyn Monroe boken <3

    SvaraRadera
  3. Så himla snygg, fina du. Blir alltid så inspirerad av att kika in här. Du är så stilsäker. Kram.

    SvaraRadera
  4. Jag har följt din blogg en tid och gillar verkligen din stil och ditt sätt att skriva. Tack för en härlig lifestyleblogg och ja tack gärna mera mode och kombinationer!!

    SvaraRadera
  5. Men du så snygg du är och blusen tackar jag gärna ja till. Så fina bilder!
    kramar och ha en fin söndag

    SvaraRadera
  6. Så snygg du är, verkligen och blusen är jättesnygg den också.
    kram
    Annie

    SvaraRadera
  7. Jag gillar verkliegn dina mode-kläd-tips! Du är så bra på att tipsa om det som inte kostar skjortan, t ex ;) För hur måna av oss lägger en halv månadslön på ett par byxor? ;)
    Du har verkligen känsla för att blanda och matcha, dressa upp eller ner. Fortsätt gärna visa oss! Snygg på dina bilder är du också!
    Så kul att du gillar mina filmtips, och att de varit till nytta för dig. Det gjorde mig glad att läsa det ;) :)
    Njut söndagen!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  8. Så snygg du ä och blusen är med kanon .Ha en skön söndag.Kramar Rita

    SvaraRadera
  9. Så snygg! Jag kollade också på kollektionen i går, en hel del fint. Njut av dagen. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Så snyggt o du är så inspirerande! Byxorna varifrån? Kram Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Annelie för dina ord. Byxorna är i skinnimitation o är köpta på HM för ett år sedan. Tyvärr hittar jag inte dem på nätet, men kanske de finns i butik. Kramisar Tina

      Radera
  11. Jättesnyggt!!! Gillar den blusen väldigt mycket, och byxorna också. Passar dig så fint!
    Tack för tipset! :-)
    Kram Eva

    SvaraRadera
  12. Kate Hudsons kollektion verkar vara mycket poppis! Jag tittade på Lindex hemsida och mycket var redan slut.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  13. Vackra vackra du! Du gör dig i alla kläder. Jag gillar dina "Dagens outfit" där du kombinerar tex en topp med olika byxor/kjolar/accessoarer.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  14. Oj vad fin! Kate Hudson verkar ha gjort susen för Lindex :-) Tycker att Lindex har hottat till sig senaste året... Finfina grejer där nu för tiden :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  15. Självklart vill vi se mode! Kram stina

    SvaraRadera
  16. Den blusen var riktigt snygg, precis som du är.
    Ha en fin söndag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  17. Snygg du är! Blusen är hur fin som helst. Jag kikade på den på Lindex, men provade aldrig. Ångrar mig nu:)
    Gillar dina modetips, och hur du matchar ihop kläder. Jag provade Boyfriendsjeansen, men de passade inte mig. Fick bli ett par från Esprit istället.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  18. Jättesöt blus! Jag fyndade faktiskt två blusar från Kate Hudsonkollektionen igår. Ska visa sen. Är jättenöjd.

    Jättekul när du visar dina outfits. Så snyggt och så omväxlande!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  19. Ja, jag gillar också dina inlägg om kläder och när du visar outfits! :-) Det som är så bra att kläderna du visar är "vanliga" kläder och du visar att man inte behöver ruinera sig för att klä sig snyggt, tummen upp på det!
    /Ingela

    SvaraRadera
  20. Gillar dina klädtips och så bra att du visar var man hittar dem eller liknande. Fortsätt gärna med det! Gillar också dina recept.
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  21. Superfin blus, den ska nog få följa med mig hem.
    Kram

    SvaraRadera
  22. vilka härliga bilder med vattnet och solen... blusen är jättefin. Hade nog aldrig ens sett åt den i affären, men såhär på dej är den jättefin. Klart inspirerande med dina modeinlägg...!

    SvaraRadera
  23. Wow, wow, wow vilken pingla. Bilderna är fantastiska som alltid. Jag har visst inget klädintresse kvar, men nu får jag snart fokusera igen…
    Kram

    SvaraRadera
  24. Snyggt!! Och det ser ut som sommar!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  25. Åå hallå pärlan!
    Jiiises så snygg du är och vilken miljö!!!
    Jag älskar dina inlägg.. det spelar ingen roll vad du skriver om.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  26. Ja men alltså jag menar jag älskar att du ger tips...;)

    SvaraRadera
  27. Vilka underbara bilder, superfina! Blusen var verkligen kanonsnygg, men jag undrar om jag ens hade tittat åt den utan att ha sett den på Dig först.. Gillar verkligen Din blogg som den är, så fortsätt som du gör, även med outfit tips!!
    Söndagskram Kate

    SvaraRadera
  28. Snygga kvinna!! Älskar dina oufitbilder, särskilt dessa i vacker natur.

    KRAM

    SvaraRadera
  29. Åh vad snygg blus - en sådan skulle jag vilja ha. Tack för tipset! Kram Mia
    http://happyvardag.se/2014/03/23/bakom-rubriken-pa-lopet/

    SvaraRadera
  30. Såå snygg du är!
    Blusen är verkligen jättefin, skulle gäärna köpa en likadan.

    Ha de gott
    KRAM

    SvaraRadera
  31. Jätte fin blus !!!
    Och riktigt härliga vår bilder.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  32. Go kväll finaste Tina! ursnyggt och en snygg kvinna :) du är helgrym på det du gör med kläder o bilder man kan bara älska det :) tack för din goa kommentar japp helt slut nu men kram på dig

    SvaraRadera
  33. Superfina kläder på supersnygg bloggerska!
    Kram Ulrica

    SvaraRadera
  34. Alltså guuud så snyggt! OCH så kul att se blusen (som jag beställt) på dig :) Jag valde blusen i röd färg och gissar att den INTE kommer att se lika fin ut på mig som på dig tyvärr, fniss :)

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  35. Ursnyggt! Jag tar gärna tips, för jag fastnar lätt tyvärr... Blusen vr helt i min stil! Underbart när man äntligen kan plocka fram lite ljusa kläder igen:)
    Tack söta för din krya hälsning!
    Ö skar dig en fin vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  36. Verkligen en supersnygg blus! Och så perfekt med solglasögonen till :)
    Ha en fin vecka söta Tina!
    Kram

    SvaraRadera
  37. Visst är den fin, har den med, men du var helt dundersnygg i detta och
    jag älskar dina bilder!

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  38. Fin blus!. Modetips är alltid kul. :-)

    SvaraRadera
  39. Blusen är kanonfin!!
    Gillar kläder man kan ha både till vardags och lite mera "after work".

    Fin dag till dig/Kram Hannis

    SvaraRadera
  40. Snygg blus!!!!! Gillades skarpt ..och snyggt med vita jeans. Måste använda det mer, det är ju snyggt även nu och inte bara på sommaren.

    Ha en fin dag
    Kajsa

    SvaraRadera
  41. Tack gärna mer mode !! det inspirerar :) Och du är alltid så snygg !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  42. Såååå sjukt snyggt! Den var verkligen sååå mycket finare på än vad den såg ut i butiken när jag var in förra veckan. Och du har matchat så stilrent och snyggt. Riktig 10-poängare. Gillar verkligen Lindex mer och mer. Tycker de går från klarhet till klarhet med starka kollektioner varenda säsong nu :)

    Tack för inspirationen

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  43. Verkligen snyggt! Aj lajk ;-)!

    SvaraRadera
  44. Den var jättefin! Missade den på Lindex i fredags tyvärr.

    SvaraRadera
  45. Jättefin blus! Tack för tipset jag har just köpt den på nätet och nu testar jag din lchf kaffe latte också! God!

    SvaraRadera