söndag 16 mars 2014

När man struntar i att vara duktig

Vi drog iväg på en liten utflykt i alla fall igår.
Även om vindarna tog i från tårna och nästan fick bilen att flyga fram på vägen, så vad det nog ändå det jag behövde, att lufta mig.
Egentligen skulle jag väl ha plockat fram hink och fönsterskrapa och överraskat både mig själv och killarna med att vi faktiskt har grannar, ja det har varit lite tveksamt under några månaders tid, eftersom det har varit svårt att urskilja vad som har dolt sig bakom den hinna av salt, smuts och damm som legat som en ridå på fönsterrutorna, men att balansera runt på en stege när det är halv storm ute och försöka utöva någon form av akrobatiska övningar är bara dumt och förmodligen förenat med livsfara, så den tanken skippade jag.
Kanske skulle jag då ha plockat fram snabeldraken och fröken dammtrasa och tagit upp jakten på alla de dammråttor som tydligen har vaknat upp ur sitt vinteride.
 Vi har blivit invaderade av en hel koloni för de är precis överallt, från golv till tak, jisses hur lite vårljus kan locka fram alla skavanker i ett hus.
Nu hade jag ingen större jaktinstinkt igår så jag satte helt enkelt på mig cyklopet, det jag inte ser finns inte.....jag menar dammråttorna lär ju finnas kvar idag också.
Nu kanske jag skulle ha börjat sortera i källaren.....men då har jag en Mr C som kommer med det bästa förslaget, vi struntar i att vara duktiga och åker istället och tar en kopp kaffe på ett favoritfik.
Tack för den!!!!!
Nedsjunkna i de skönaste fåtöljerna i någon timme med en kopp kaffe, bara vara, prata om det mesta och bara njuta av tillvaron gör att det blir så mycket lättare att komma hem och gå en match både mot dammråttor och skitiga fönster.

Pleasebyxor köpta i Italien men du hittar dem här 
Bälte Liebeskind Berlin hitta du här 
Boots från Tamaris hittar du här 
Toppen är från Isay men hittar den tyvärr inte på nätet

Ha en ljuvlig söndag vänner!

Kramisar
T

37 kommentarer :

  1. Gud vad härligt det lät!! Man behöver slappa lite en lördag!!
    Ha en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken man och vilken idé!=)
    Du är suuuupersnygg i den outfiten!

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  3. Så skönt! Man behöver ta det lite lugnt också! Ha en fin dag. Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Vad underbart det lät ! Ja man behöver släppa allt och bara vara .Snygg outfit .Ha en skön söndag .Kramar Rita

    SvaraRadera
  5. Låter härligt, vilken bra idé! Ibland kan man behöva någon som hjälper en att prioritera rätt saker :)
    Och vad fin du är (som alltid)!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig dag ni verkar ha haft. Skönt att ibland bara glömma bort alla måsten och göra ngt kul istället. :-) Här idag tog vi det tråkiga framför roligt, men någon gång måste man ta tag i det också, så vi körde ett städ och rensningsrace i tvättstugan. .-) Kramizz vännen/Laila

    SvaraRadera
  7. Vad skönt! Bra val :)
    Själv jobbade jag i går och i dag njuter jag av att inte ha några måsten alls! Underbart!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hallå där!
    jamen åå vad rätt det där var! Strunta dammet o göra viktiga saker istället.
    Jag har ju gjort just det i 2 dagar nu så jag skulle verkligen behöva ta ag i snabeldraken nu..
    Fina bilder på dig som vanligt.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig dag ni fick!
    Så skönt att bara kunna njuta och ta det lugnt ibland.
    Jag menar dammråttorna och allt det andra finns ju kvar ;-).
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  10. Om man laddar sina mentala batterier på rätt sätt så får man lite senare ut dubbel effekt!

    SvaraRadera
  11. Tokgillar miljön du befinner dig i på bilderna!
    Det var ett bra förslag av Mr C, tycker jag!
    Kram vännen!
    /Maria

    SvaraRadera
  12. Jag tycker att du gjorde helt rätt! Skiten finns kvar, men favoritfiket har inte öppet hur länge som helst.

    SvaraRadera
  13. Det lät verkligen som ett klokt beslut. Jag blir mest glad över att läsa att det inte bara mitt hus som blivit invaderat under vintern:)
    Kram snygging!

    SvaraRadera
  14. Hur skönt lät inte det =) Så klok Mr C är!

    Önskar dig en fin dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  15. Vilken bra karl du har. Helt rätt att åka iväg och boozta er själva. Hemmet står kvar och råttorna kommer tillbaka direkt. Härligt ställe ni hamnade på och snygg som vanligt.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  16. Man får njuta av solen idag :) Ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
  17. Helt rätt att hoppa över alla måsten och åka iväg och fika istället. Å vilket mysigt ställe ni varit på, kram Suss

    SvaraRadera
  18. så skönt att bara ta det lugnt... på söndagen försöker vi alltid ta vilodag, även om mannen jobbar på förmiddagen. Det är kanon att ha en dag vikt åt att bara ta det lugnt, umgås eller ligga på sofflocket!

    SvaraRadera
  19. Ibland är det så himla skönt att bara skita i alla måsten som man skapar sig. Vilket mysigt café det verkar vara. Ha en fin fortsatt söndag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  20. Du är vacker som vanligt, snygg outfit också. Vilken bra idé att åka och fika istället för att städa. Ha en trevlig kväll...., på kvällen ser man inget damm.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  21. Vi struntade också i alla måsten i dag och drog till Österlen och vårt favoritcafé Olof Victors!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  22. Supercoola jeans!
    Det värsta är att smutsen på fönsterrutorna inte försvinner utan finns kvar den dagen man känner för att putsa bort det.
    Kram

    SvaraRadera
  23. Vilken bra idé av honom! Låter ju bra mycket trevligare än fönsterskrapor och sådant:-)

    SvaraRadera
  24. Det finns firmor som putsar fönster för en billig peng (enligt min chef). Härlig med en lite utflykt. Kram Anita

    SvaraRadera
  25. Vilket bra förslag din Mr C kom med. Kram.

    SvaraRadera
  26. Fika låter så mycket bättre än att jaga dammråttor! Bra initiativ av Mr C!
    Jag tycker också den där våren solen visade en massa skit här hemma hehe...
    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  27. vad härligt att bara strunta i allt samman och ta en gofika....vilken bra idé av mannen din. Kram Anette

    SvaraRadera
  28. Härligt att du har skitiga fönster och dammråttor - det har jag också! Valde att vara ute i vårvädret istället.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  29. Helt rätt att åka iväg och få en mysig stund tillsammans. Dammråttorna går ingenstans:)
    Din man vet vad du behöver.
    Fina du i fin miljö
    Kram Maria

    SvaraRadera
  30. Ja, Londondimma skulle man snarare gissa på när man kikar ut genom våra fönster här hemma! Lite röj hanns med i helgen här, känns jättebra att ha börjat vårstäda, men vi har även hunnit umgåtts med goda vänner.
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  31. Ja det börjar dra ihop sig mot att putsa fönster men jag kör på på inslagen väg och låter ett proffs göra det - inte vare sig jag eller min man utan en RUT:-) Kram Sara

    SvaraRadera
  32. Hej vackra du! Vilken utomordentligt bra idé att skita i att vara duktig, redig karl du har =))

    Jag har njutit av lite shopping med min lilla idag, och fika hos svärmor.
    J har jobbhelg så man får liksom göra det bästa av det.

    Hoppas du har en mysig kväll,
    kram!

    SvaraRadera
  33. Du verkar ha en man full av bra idéer! Min är är oftast inte fullt så hittapåig, åtminstone inte när det kommer till att åka och fika i alla fall. Det är oftast jag som får dra iväg honom. Fin är du som alltid!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  34. hej igen...
    du jag funderar på att göra det här receptet nästa helg:
    http://home2tiny.blogspot.se/2014/03/helgens-succe.html
    Men mandelsmör, vad är det?
    Kram!

    SvaraRadera
  35. Strunta i måsten ska man göra ofta! Dammråttor och skitiga fönster löser sig med tiden=))
    Viktigare att njuta av dagarna.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  36. Vilken snygg top!! Du smälter så fint in i inredningen på kaféet som för övrigt ser ut som ett tjusigt och mysigt ställe. Bra val där:-) Vi borde strunta i duktigheten betydligt oftare:-)

    Ha en fin måndag!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  37. Det tycker jag ni gjorde helt rätt i !!
    Galet coola brallor !!
    Kram på dig snygging :)

    SvaraRadera