måndag 17 februari 2014

Den ultimata medicinen

Jag är en riktig kaffekärring utan tvekan,
men när jag var hos RUTHiga EMMA och såg de finaste burkarna i de ljuvligaste pastellfärgerna och med ett innehåll som doftade underbart, kunde jag bara inte motstå.
Så nu kokar jag vatten, dukar fram tekoppar och fantiserar om afternoon tea med  nybakta scones, clotted cream, sylt och att någon granne ska rusa in gastande om att typ deras värmepanna har fått fnatt och lagt av efter all kyla så jag kan säga -Sitt nu ner så ska jag sätta på en kopp te, så ska du se att allt ordna sig, eller vad det nu är de brukar säga i alla engelska serier när problemen uppstår.
Jamen i England verkar te vara den ultimata medicinen mot precis allt så då borde det väl funka här med, eller????
Så idag när molnen ligger regntunga och kylan får hela kroppen att spänna sig som en pilbåge,  värmer jag mig med vaniljdoftande te, sveper in mig i filten, kikar på några avsnitt av Downtown Abbey och låter mig svepas med i den engelska aristokratins alla turer, en lagom aktivitet för en måndag när man behöver drömma sig bort en smula.

De goda teerna hittar du här 


Dagens positiva tanke: En hel orörd vecka framför mig

Ha det bäst vänner!

Kramisar
T

35 kommentarer :

  1. Åh,så vacker Tekopp & vilka fantastiska foto <3

    /Soliga Kramar från lilla mig

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder & vackra ord en helt orörd vecka ja Tina du kan du & jag hoppas du mår en gnutta bättre idag & kan ta hand om dig bara ....massa kramar till dig :)

    SvaraRadera
  3. Åh, du anar inte hur gärna jag velat göra dig sällskap. Te och Downtown Abbey och trevligt sällskap, kan det bli bättre?? Hoppas du kryar på dig, te gör faktiskt underverk, inbillar jag mig iallafall. Kramar Annika
    P.s Tack att du gjorde mig uppmärksam att Fru Erikssons kommentarer hamnade i spamfiltret.

    SvaraRadera
  4. Te ar gott:) Jag har inte druckit kaffe pa over 1 ar (gar pa homeopati o det funkar inte med kaffe) sa jag dricker grona teer med olika smaker o nar kaffesuget blir for stort sa funkar en earl grey. Men jag alskar lukten av makens espresso...

    SvaraRadera
  5. Viken fin kopp. Jag är en tedrickare och ska kolla upp detta, för jag har inte sett det förut. Hihi, undra om det bara är jag som inte sett Downton Abbey:).
    Ha en fin dag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Så gott med te. Kanske ännu mer i fina koppar.

    Ha en skön dag.

    Kram N

    SvaraRadera
  7. Gud så gott! Måste nästan kila ner och göra mig en kopp! <3

    SvaraRadera
  8. Kaffe går före te men på kvällarna när vinden viner och mörkret lagt sig så är det gott med en kopp rykande hett te..
    Sol och blå himmel visar sig här idag...

    Hoppas du mår bättre
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Åh vad mysigt du verkar ha det! :)
    Ja det hade varit gott med lite scones men nu dietar, jag lite så att jag ska vara i form till semestern. Jag springer en gång i veckan och så äter jag bara kolhydrater en gång per dag så det ska nog lösa sig det här :))

    SvaraRadera
  10. Åå det ser så mysigt ut med te. Jag är inte riktigt bra på te, men ibland övar jag på att dricka för att det är mysigt:) Kram på dig

    SvaraRadera
  11. Kanonfin thé kopp och himla vackra ord .Hoppas att du mår lite bättre .Massor av kramar Rita

    SvaraRadera
  12. Hej snygging!

    Te är så grymt gott, även om jag bäljer i mig mest kaffe ;)

    Du har mail förresten,
    Pöss!

    SvaraRadera
  13. Te är hur gott som helst, men såklart jag tycker det som inte dricker kaffe.
    Vilken snygg kopp
    vart har du köpt dem?
    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. fina bilder. Själv dricker jag inget kaffe utan bara te.
    Ha en fin eftermiddag och kväll.
    Kram
    hanna

    SvaraRadera
  15. Så fina bilder! Jag blir kär i din fina kopp.. var har du hittat den?

    Idag har vi haft sol och takdropp.. helt underbart! Det är alldeles för tidigt med vår i mina trakter men kunde inte låta blir att hoppas :) Dottern och jag tog en promenad i solen och fick även se att videkissarna börjar krypa fram.

    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  16. Afternoon Tea mmmm så gott. Jag är ju ingen kaffetant men en tetant. Vilka fina koppar du har. Ha en go kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  17. Vilka vackra bilder! Jag är också helt betuttad i kaffe, när jag går och lägger mig så längtar jag efter att vakna och få ta förstra koppen!

    Jag tar till mig din positiva tanke omgående! Kram Jenny

    SvaraRadera
  18. Låter både gott och ser väldigt fint ut!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  19. Vaniljte lär ju alldeles fantastiskt gott. De smakar ofta parfym, men för det priset (kikade på hemsidan) MÅSTE det vara gott, ha ha.
    Önskar dig en härlig vecka!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  20. Go kväll! Hur går det? Har du räddat någon granne med teet? :)
    Jag dricker bara te. Kaffe är inget för mig.

    Ha en bra vecka!
    kram Kia

    SvaraRadera
  21. Visst är det gott med te!! Kaffe har jag aldrig lärt mig dricka och har inte varit någon flitig tedrickare tidigare heller, men sista halvåret har det blivit flera koppar varje dag :) Har hittat ett grönt te jag älskar och vaniljte är alltid gott!

    Hoppas kylan snart ger med sig nu, för den är eländig för kroppen...

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  22. Jag drickjer mycket kaffe men jag tycker faktiskt bättre om te, dessutom mår jag bättre när jag dricker te. Det blir kaffe på jobbet och te hemma.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  23. Hoppas du mår bättre. En kopp te är så mycket mer än värmande dryck för mig, min lilla "avkopplings" stund. För kaffe har jag aldrig lärt mig gilla.
    Fin vecka till dig, kram

    SvaraRadera
  24. Ja te kan vara lenande och uppfriskande emellanåt håller med =D. Ja skönt med en ny vecka nu =D

    SvaraRadera
  25. Jag dricker absolut inte kaffe, helst inte te heller. Möjligtvis varm saft. Men jag hörde något om lakritste...det ska jag nog prova. Kram och lycka till med the English style
    http://happyvardag.se/2014/02/17/lite-sport-men-valdigt-mycket-lov/

    SvaraRadera
  26. Jag älskar te om det är rött te som serveras. Din tekopp var jättevacker.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  27. Jag är både teoman och porslinoman, så det där skulle vara en riktigt härlig kombo för mig.
    Du borde ha hälsat på oss här på Sydkusten idag för vi har haft solsken och 7 plusgrader och riktigt varmt invid husväggen!
    Hoppas solen kommer till dig i morgon!
    Kramar M.E

    SvaraRadera
  28. Kaffekärring jag med, fast jag gillar te väldigt mycket, och om jag dricker så blir det gärna på kvällskvisten.. "In the evening" ;)
    Underbart väder idag hos oss, och ännu bättre imorgon, men bara tillfälligt...
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  29. Härliga bilder!! Som vanligt :-) Te är gott, men kaffe är godare :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  30. Det tycker jag du gjorde alldeles rätt i.
    Såna mysdagar borde man ha fler av tycker jag;-)
    Här har solen visat sig en gnutta idag iaf, o himmel så gott den lilla lilla stunden gjorde. Det finns hopp!!! =)
    Ha de fint vännen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  31. Härliga bilder på både kopp och the. Hoppas du haft en go dag! Kram Sara

    SvaraRadera
  32. Måste verkligen spana in den där tv-serien. Typ ALLA verkar ha sett den utom jag!

    Jag dricker också mest kaffe, men ibland är det gott med te.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  33. Hehe, ja England och te. Jag tänker också att det verkar vara lösningen på allt=))
    Gott är det även om jag oftast pimplar kaffe. Kanske lite väl mycket kaffe...

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  34. Vilka fantastiska koppar! Jag kommer gärna på te! :)
    Jag är också en kaffemaja.....dricker nog lite för mycket.... Men när jag är sjuk, vilket jag precis varit, så tycker jag kaffet smakar illa och då dricker jag te istället.
    Kram!

    SvaraRadera
  35. Å vad det låter bra, hos mig har solen varit framme idag. Ha det fint kram Karin

    SvaraRadera