lördag 21 december 2013

Favorit i repris......

Idag tänkte jag bjuda på några av de bakverk som är våra favoriter i juletid
Antar att det är många som fixar och fejar med det sista idag. 
Kanske ska du jaga efter den sista julklappen, kanske ska du ta en dans med golvmoppen eller så kanske du ska jonglera runt bland kastruller, mjöl och bakplåtspapper. 
Vi är alla på upploppet av december månads marathonpysslande och snart får vi pusta ut i mål och njuta av allt vi åstadkommit.
Men innan vi brakar ihop i soffan och moffar i oss allt gott vi lagat, ser den där filmen som vi har tänkt sedan i våras och läser den där kioskvältaren som alla pratar om kanske vi vill baka någon godsak till........
 För det är ju trots allt jul och då ska man verkligen njuta av livets söta!

Nöttoppar med smak av kaffe och doppade i choklad, galet goda och hur enkla som helst att göra. Receptet hittar du här

De här havrekakorna är nog de jag bakar mest och hela året om. Helst ska det alltid finnas en omgång i frysen så killarna bara kan norpa en till fikat. Här hittar du receptet på världens godaste kakor enligt mina fikaexperter.

Det här mina favoriter på julens kakbuffé, chokladbiskvier med en len och krämig tryffel som smälter i munnen , lovar att det är svårt att bara ta en.  Här hittar du receptet

Det här är julgodiset för dig (och såklart alla andra också) som äter minimalt med kolhydrater, Bountypraliner lchf, det är bara att njuta av de här godsakerna. Här hittar du receptet

Mina killar älskar småkakor med olika smaksättningar. Här hittar du receptet på en kaka med tre olika smaker perfekt till julens stora fikabord.

 En favorit i repris på kakfatet varje år, jordnötskakor som är ett måste varje jul enligt killarna. Receptet hittar du här

En tårta som avslutning på någon av julens alla festligheter. Den här mjölkchokladtårtan kommer gästerna att ta både en och två gånger av. Receptet på den och en ljuvligt god Pavlova hittar du här

De här chokladbollarna med en touch av lakrits är syndigt goda och ett perfekt julgodis för dig som har dragit in på kolhydrater. Receptet hittar du här

En efterrätt som ser både lyxig och läcker ut, men är galet enkel att göra och det gillar vi eller hur? Receptet på denna äggtoddy med smak av kaffe och konjak hittar du här

Hoppas du hittade något som kan bli en favorit på ditt fikabord i jul.
Nope här kan jag inte sitta längre, nu är det full fart som gäller, en del som ska grejas med innan vi kan fira jul fullt ut.

Ha en magisk lördag vänner!

Kramisar
T

35 kommentarer :

  1. Oj så många bra och användbara recept:-) Norpar åt mig nöttopparna bland annat:-)
    I dag ska jag ut i vimlet och köpa mina första klappar:-) Suck…ser inte framemot det:-)

    Hoppas du får en fin lördag!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  2. Åh här fanns det mycket gott!:D Fina bilder också!

    Kraam Izabell

    SvaraRadera
  3. Mmm...Sååå mycket gottit & så vackert <3

    /Kram Annmi

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara bilder o recept. Här håller vi på med julgodiset för fullt. Både Bountybollar och bollarna med mandelmjöl är med på godisbordet i detta hushållet. Lakritsen missade jag, det hade nog varit en höjdare.

    Kram

    SvaraRadera
  5. OMG! Hur mycket gott som helst. Svårt att välja vad man vill göra. Har Bounty receptet sittande på bänken I köket ifall det blir tid över. Bodde jag närmare hade jag nog bara kommit förbi på en fika för att få testa dessa fantastiska bakverk.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Wow, vilka bilder! Du kanske skulle kontakta bokförlaget? Nöttopparna ser riktigt smarriga ut! Hehe, här är jag glad om det blir en sockerkaka :-)

    SvaraRadera
  7. Själv har jag utlyst städdag här idag men det är ganska dålig uppslutning så jag tog en liten pause själv mellan badrummen :) Ha en riktigt bra dag i blåsten Karin

    SvaraRadera
  8. Nu är tangentbordet fyllt med dregel...gud vad gott allt såg ut...Kan man leja dig till baka allt?? Tror jag är lite hungrig nu faktiskt.

    Ha en fin jul
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  9. härliga bilder du bjuder på... här har jag haft saffransskorpor på gång sedan igår, ja alltså, jag har plockat fram receptet. Tanken är iallafall att de ska vara klara till morgondagens glöggbjudning, vi får väl se!

    SvaraRadera
  10. Jisses, så mycket goda recept på kakor och annat gottigt. Här blir det inget LCHF godis utan knäck och kola blir det idag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  11. Wooohoooo det är ju som att öppna dörren t ett mysigt konditori här inne idag <3 massa gott och chokladtårtan har jag bakat och ja minst två bitar!

    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  12. Oj, oj, vad mycket gott! Imorgon ska vi baka pepparkakor, det är nog tyvärr allt jag orkar och hinner med. Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  13. Du är verkligen en klippa i köket vännen! Tack för all inspiration! Ja själv ska jag ge mig ut i julkaoset på stan! :) Ha en underbar lördag! På återseende! Kramen

    SvaraRadera
  14. Wow, vilken underbar inspiration du bjuder på och visst längtar man efter det där när allt blir stilla...

    SvaraRadera
  15. Åh så mycket gott till julfikat du bjuder på. Baka något mer gör jag troligtvis inte, men eventuellt gör vi Rocky Road någon dag... det har jag aldrig testat på, men det verkar lagom enkelt. Kram.

    SvaraRadera
  16. Fantastiskt mycket gott! Hur ska man kunna välja?:)
    Havrekakorna blir jag sugen på att prova, kanske i mellandagarna. Du skämmer bort oss läsare med alla goda recept:) I kväll ska jag göra lakritskola.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  17. Oj oj vad mycket gott du visar upp, man blir ju inte dåligt sugen på allt.
    Ha en fin kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  18. Alltså hallå du får nästan ha varningstext på sådana här inlägg. Slurp säger jag och fantastiska bilder. <3
    Kramar och trevlig kväll

    SvaraRadera
  19. Så mycket gott, jag har sparat alla recept perfekt för mig som gillar att baka.
    Kram

    SvaraRadera
  20. Men herregud vad jag vill fira jul med dig:) Allt ser fantastisk gott ut!
    Kram

    SvaraRadera
  21. Himmel, så många läckerheter! Chokladbiskvierna ska jag göra först, sen chokladbollar med lakrits, sen .....
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  22. Du är helt otrolig Tina! Inte nog med att allt du gör ser sååååå gott ut, du lyckas även ta värsta kockboks-bilderna!!! Mums så mycket gott!!

    Ha en fin kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
  23. Oj så mycket gott! Du är otroligt duktig! Jag ska göra en tomtetårta till julafton! Inget mer!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
  24. Inte bra att kika in här så sent på kvällen....så mycket gott du bjuder på idag..Ha en bra kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  25. OMG...så många godsaker. Jag dreglar. Kram Mia
    http://bloggmorsorna.se/happyvardag/2013/12/21/jultraumat-som-uteblev/

    SvaraRadera
  26. Här känns det som jag mer startat än att jag är på upploppet... men det ska nog bli jul här också till slut. Jösses så mycket gott du visar och det värsta är att jag vill ha av alla sorterna! Mums... så gott det ser ut.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  27. Massor av gott du bjuder på, men nu är det stopp här:) Kanske blir det en omgång pepparkakscupcakes imorgon, eftersom vi får gäster på glögg imorgon. Vi får se vilket humör och vilken energi jag vaknar med imorgon, dottern ska ut och roa sig inatt när John de Sohn spelar på Öja krog. Hon ska köra själv och jag känner mig själv vid det här laget - bäst kommer jag sova när jag hört att hon är hemma igen!

    Ha en fin fjärde advent!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  28. Åh, herre vad mycket smarrigt :) Det är inte utan att snålvattnet rinner.... ;)

    Hoppas att allt är bra annars! Kraaaaam

    SvaraRadera
  29. Jisses vad mycket gott.
    God jul på dig!

    SvaraRadera
  30. Åh vad gott! När kan jag komma och fika;-)?
    Gör alltid äggtoddyn till nyår, så god!
    Ha en härlig söndag. Kram

    SvaraRadera
  31. Gottegris!! Jag är så imponerad av att du kan baka så mycket och inte rulla fram.. Jag hade inte kunnat låta bli att moffa i mig allt gott!!
    Kram

    SvaraRadera

  32. Så mycket läckerheter på bakbordet och underbara bilder. Gott!
    Önskar dig en fin fjärde advent.
    Kram

    SvaraRadera
  33. Men guuuud så mycket gott!! Och vilka vackra härliga bilder, wow! Måste tacka för bra tips, har börjar fundera över vilken tårta vi ska ha till efterrätt på julafton och poff så fick jag se den här inne hos dig :) Chokladtårtan blir perfekt, tack!!!!

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  34. Ahhh, går upp i vikt bara av att titta på alla bilderna.... Men, Pavlova-tårtan kan vara den som serveras till efterrätt när alla barn och barnbarn kommer hem på juldagen!! Kram från Kate
    PS. Underbara bilder....

    SvaraRadera
  35. OMG, så mycket gott!!! Och vilka superfina bilder, som alltid.
    Kram

    SvaraRadera