lördag 30 november 2013

Partypingla......not

Några snabba bilder innan det var time to go
i går eftermiddag (o nej, jag ger inte finger åt någon, ha ha, utan försöker få ordning på håret).  
Alltså julbord är en matorgie utan gränser, tror jag fyllde vart enda lilla hörn i hela magen med säkert 10 olika sillsorter, ägg, lax i alla former, kalla röror, grönkål, ostar och lite vitt vin (blev det till slut) tills jag nästan rullade av stolen, men halleluja vad gott det var.
 När man som jag skippar kolhydrater och dessutom inte äter kött kan det ibland bli lite bekymmer när man ska ut och käka, men julbord är perfekt både för en veggis och för en lchfare, eftersom det finns så mycket att välja på.
Såklart saknade jag min favorit, Janssons frestelse, men det lagar jag själv här hemma på mitt lchfvis, hm kanske skulle lägga ut recept på det, någon som vill ha?
Så idag är jag allt lite trött i mössan, fast jag var hemma i hyfsad tid och i städad form, det där med att slå klackarna i taket, inta dansgolvet som den värsta John Travolta och dansa långt in på småtimmarna, är inte riktigt min grej längre utan det nattpasset överlämnar jag med varm hand till festprissarna.
Nu ska jag bara få fart på den här kroppen, sen ska jag fortsätta adventspynta och senare under dagen ska jag inta köket och baka några goda kakor, så är i alla fall planen sen om det blir så det är en helt annan sak.

Ha en riktigt myslördag vänner!

Kramisar
T

40 kommentarer :

  1. RIKTIGT snygg är du
    Hoppas att du får en fin helg

    SvaraRadera
  2. Snygging, du är jätte fin. Jag ska också pynta lite hemma idag. Hoppas vi får en trevlig dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. fina du... önskar dej den bästa lördagen!

    SvaraRadera
  4. Du är jättevacker ...
    /Kram Annmi

    SvaraRadera
  5. Så fint!
    Både du och kläderna!
    Ha en skön lördag! Kram

    SvaraRadera
  6. Du är så vacker!
    Älskar julbord, särskilt allt som kommer från havet :) Ska på Törnströms julbord i år med jobbet, har varit där en gång förut och jag kan varmt rekommendera det, sååå hög klass!

    Jag pallar heller inge sena partynätter längre, även om jag ÄLSKAR att dansa! Är rädd om mina stackars timmar sömn..

    Önskar dig en strålande lördag,
    kram Catta

    SvaraRadera
  7. Snygg du är! Gillar ditt hår:). Gott med julbord, min mage är dock lite känslig så jag brukar ta det lugnt med att blanda för många olika sorters mat.
    Ingen partypingla här heller längre:)
    Vilken mysig dag du ska ha.
    Här blir det en sväng till Saluhallen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Wow vilken snygging du är! Känns alltid bättre dagen efter om man kommer hem i tid ;)
    Tar gärna recept på din Jansson, jag brukar bara helt enkelt ta väldigt lite av de sakerna men bättre att ha ett annat alternativ, kram Suss

    SvaraRadera
  9. Läckert, ursnyggt! Skönt att inte ha "betongkeps" dagen efter ;-)
    Vi kom också hem innan midnattstimman var slagen, så idag fortsätter julpysslandet här också.
    Kram du fina och ha en underbar dag!
    Judita

    SvaraRadera
  10. Du är så himla snygg! Det verkar som du haft en underbar kväll. Jag är varken veggis eller lchfare, men jag äter nästan ändå bara sill och ägg på julbordet. Fullkomligt älskar det. Fast sen åker det ner en och annan skumtomte också...
    Kram Helen

    SvaraRadera
  11. Bara så himla snygg är du .Kul att det blev en underbar kväll .Jag kom hem långt efter midnatt .Så idag blir det att fortsätta fixa och piffa här hemma .Ha en underbar lördag fina du .Kramar Rita

    SvaraRadera
  12. Snygg!!
    Gott det låter :-)
    Ska på julbord på fredag. Nu ska här laddas om för födelsedagsfika, men hade gärna legat kvar här i soffan. . .

    Kram N

    SvaraRadera
  13. Vackra du! Ja, det räcker med julbord en gång om året!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  14. ÅH så fin du är !
    Imorgon blir det julbord i Marbella, känns som julen är långt borta när jag sitter i linne och lapar sol.
    kram Jess
    www.annorlundaunderbara.com
    Skor-nödvändigt ont

    SvaraRadera
  15. Meeeen, va fin du är!!! Precis min stil uppifrån och ner - jag skulle inte byta ut en endaste sak! Du är alltid fint klädd men det här var verkligen supersnyggt!!! Ha en skön lördag och en mysig 1:a advent!
    Kram från Karin i Sandviken ;-)

    SvaraRadera
  16. Så fin du var, en riktig snygging är du ju!
    Låter mysigt med bak, det ska jag också göra idag.
    Ha en fin dag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  17. Så fin du är i håret. Gillar frisyren jättemycket. Kan du inte förklara hur du får till den så fint?
    Hur långt hår har du? Har du löshår? Kram Monika

    SvaraRadera
  18. Härligt med julbord, men jag äter tyvärr inte sill så för mig så är det mycket som "går bort". Men det är ju så himla mysigt och finns mycket annat gott, för kött äter jag.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  19. Sill i olika skepnader är bäst på julbordet - och grönkål!
    Himla snygga kläder på en snygg tjej!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  20. Wow vilken snygging! Du ser strålande ut från topp till tå (som vanligt)
    Älskar julbord och särskilt laxen och sillen, det vama hoppas jag nästan helt...

    Kram P

    SvaraRadera
  21. Fina fina du... Gott med julbord, brukar oxå utesluta kolhydrater på julbordet. Finns ju så mycket annat gott.
    Kram

    SvaraRadera
  22. Åh vad fin du är. Hoppas du fick en mysig dag. Kram.

    SvaraRadera
  23. Det är vi två om, är ingen partypingla jag heller:) Otroligt snygg var du iaf! Blusen gillas mycket. Kram Nilla

    SvaraRadera
  24. Snygg blus, gillar den intensivt.

    SvaraRadera
  25. Så fin du var Tina!!! Supersnygg sminkning;)
    Låter så gott med julbord, mums.
    Kram fina!

    SvaraRadera
  26. Så fin du är, hoppas din lördag har varit toppen.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  27. Du charmar mig så jag inte har ord att beskriva det när du visar sådana här bilder. LOVE it!
    Vad fin du är....älskar din sminkning

    KRAM!
    Lotta

    Ps. Vad roligt att du fått uppleva Thanksgiving här...en av mina favorithögtider! Anspråkslös, behaglig, skön....bara vara tillsammans och ha tid att koppla av.

    SvaraRadera
  28. Jättefina kläder på en jättesnygg dam!
    Kram

    SvaraRadera
  29. Fin frisyr, fina kläder, fint allt:) / Ninni

    SvaraRadera
  30. Fin:) Verkligen snygga kläder! Önskar dig en fin advent! Kram

    SvaraRadera
  31. Fina Tina!!!
    Den blusen vill jag också ha, måste googla på den för jag kan ju inte åka ända ner till Varberg, 40 mil....
    Önskar Dig en riktigt härlig 1:a advent, kram Kate

    SvaraRadera
  32. hei du vakre,

    så skjønn bluse. passet nydelig til deg. perfekt!
    en slik en ville jeg gjerne hatt jeg og.... men vet ingen som selger den her i Norge. dessverre.

    her er det lite som minner om at det snart er jul. hatt storm igjen i natt.... tredje på 14 dager.
    men uansett - i dag er det adventsstart.
    ønsker deg en herlig tid fremover og en riktig flott søndag.

    klem TOVE

    SvaraRadera
  33. Snygga du! Du är så fin så:)
    Kram

    SvaraRadera
  34. Blusen är jättefin!! Snyggt med vita jeans även så här på vintern! Kanske ska ta och plocka fram mina…:-)

    Julbord ja…hm…tror aldrig jag gått ifrån ett julbord utan att vara mätt och stinn värre än en julgris. Det är en konst att äta "lagom":-) Den konsten kan jag inte!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  35. Det där med att slå klackarna i taket och partaja fram till morgonen gryr överlämnar jag också till de andra partyprissarna nu för tiden, det är inte riktigt min grej längre...
    Kram fining

    SvaraRadera
  36. Du ser verkligen ut som en riktig partypingla i alla fall!
    Kram från Fiona

    SvaraRadera
  37. Tack, jag tar gärna Janssonreceptet. Älskar Jansson o kan sakna det lite grann.

    SvaraRadera