lördag 21 september 2013

Chokladkräm på avokado lchf

Hur kan något som är så enkelt att göra vara så förföriskt gott
Du kommer inte tro dina ögon när du läser ingredienserna till den här lena chokladkrämen. Den är inte bara syndigt god den är förfärligt enkel att göra också. Den har blivit en så stor favorit att jag ofta äter den till mellanmål, nyttiga fetter och choklad det kan knappast bli bättre.
 Om du skulle bjuda dina gäster på den som en enkel dessert skulle de säkert bli mer än förvånande om du talar om vad den innehåller men jag tror i och för sig att de inte få fram ett ord utan bara sitter tysta och njuter av härligheten .

CHOKLADKRÄM LCHF
Ingredienser 1 port
1 mogen avokado
Knappt 1/2 dl kakao
Lite mer än 1 tsk vatten
2 tsk honung
1 tsk lakritspulver (kan man såklart utesluta men är en favoritkrydda just nu)
Färskpressad citronsaft efter smak

Så här gör jag
Kärna ur avokadon
Lägg i en skål tillsammans med övriga ingredienser
Mixa till en jämn och krämig smet
Häll upp i en kopp och kyl
Serveras med bär och eventuellt vispgrädde

Snart ska vi ta en promenad vid havet med goda vänner, sen en lugn lördagskväll med god mat och något pärlande i glasen.
Ha det bäst vänner!

Kramisar
T

35 kommentarer :

  1. Mums vad himla gott och enkelt .Tack söta för receptet.Önskar dej en skön och härlig lördag .Kram Rita

    SvaraRadera
  2. låter som något värt att prova... och den där koppen, hur tjusig som helst!

    SvaraRadera
  3. Så snyggt! Älskar kroppen!
    Kram kram Malin

    SvaraRadera
  4. Nä inte trodde jag att det var avocado i ,den måste testas .
    Ha en mysig fortsättning på helgen .
    ram kram Bittan

    SvaraRadera
  5. Kan ju kanppt tro mina ögon att denna förföriska lilla rätt kan ätas som mellanmål- thank GOD för det och tack snälla TINA för dina alltid lika härliga recept!
    KRAMAR! Judita

    SvaraRadera
  6. Lät så gott måste provas !!
    Och dina foton är som vanligt fantastiska !!
    Önskar dig en underbar lördag
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så gott det ser ut! Älskar choklad. Du är så duktig på att baka, tänkte på dig när jag såg på Hela Sverige Bakar i torsdags:).
    Ha en mysig kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Oj vilken rynka jag fick i panna.......det ser jätte gott ut men när jag läste avokado. Det måste nog provas. Nu blev jag nyfiken och måste prova. Ha en fin dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Tack så hjärtligt för detta härliga recept 6 läskande fina foto/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  10. Men... det låter helskumt med avocadon! Men jag gillar alla ingredienserna så det får nog provas :-)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Åh detta måste jag bara testa! Tack för tipset! :)

    Kram verra

    SvaraRadera
  12. Men gud så gott det ser ut att vara. Men fy vad chockad jag blev när jag läste: avokado!! Dock väldigt spännande recept!!!;) ser ju som sagt fruktansvärt gott ut.

    Ha en superfin kväll Tina!
    Kramar!

    SvaraRadera
  13. Det såg otroligt gott ut.'Ja Italien är fantastiskt vackert.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  14. Älskar sådana här recept. Få ingredienser och förföriskt gott.
    Ha en trevlig kväll raring.
    Kram helena

    SvaraRadera
  15. Ser gott ut!!! Wow...vilken underbar kopp. Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Ser väldigt gott ut, får bli söndagsfika imorgon;)
    Fin kväll till dig, kram

    SvaraRadera
  17. Vilket överraskande recept! Det ska jag helt säkert pröva och vi får ju ibland massor av avocadon från vänner som har egna träd.

    SvaraRadera
  18. Fantastiskt sätt att servera desserter på. Nu får jag äntligen användning av mormors gamla kaffekoppar. Tack för tipset.
    Kram

    SvaraRadera
  19. oj vad sugen jag blev på att prova detta nu. Hoppas du får en riktigt fin lördagskväll! Kram Nilla

    SvaraRadera
  20. Ser ljuvligt gott ut. Då blir det till att köpa hem avokado nu så jag kan testa detta. Ha det så underbart ikväll nu :D
    KRAMIS

    SvaraRadera
  21. Det ser ju löjligt gott ut, jag måste prova snarast.

    Kram

    SvaraRadera
  22. Är det sant... så enkelt! Attans att jag inte har nån avocado hemma :/ Nåväl en söndagsdessert är heller aldrig fel!!

    Kram P

    SvaraRadera
  23. Ser ljuvligt gott ut!! Här blev det "bara" mörk choklad till efterrätt ;) Fina bilder, kram Suss

    SvaraRadera
  24. Låter nästa för bra för att vara sant. Det måste provas, vill jag lova.
    Vilken underbar kopp!
    Så söt så det finns nästan inte ord.
    /P
    http://fotoarkiv.blogg.se/

    SvaraRadera
  25. Hihi!
    Blev fel i inlägget ovan. Dottern har varit och fingrat på min mobil och hennes bloggadress låg i minnet.
    Kan inte välja annat än "anonym" här på bloggspot. Ar alltid så på alla bloggspot men bara från Iponen.
    /P
    http://dogladyn.blogg.se

    SvaraRadera
  26. Nyfiken nu, vill prova :-)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  27. Det där ser ju helt magiskt ut! Som trollerigott!!

    KRAM❤ Anna

    SvaraRadera
  28. Men va gott!
    De ser extra smarrigt ut när de serveras fint också!
    Ha en skön söndag!
    kram

    SvaraRadera
  29. Tur att jag har avokado hemma, för detta måste provas. Jag brukar köra avokado och frusen banan som blir som glass.
    Ha en skön och bra söndag.

    SvaraRadera
  30. Ser ju gottit ut :) ha en skön dag kramen

    SvaraRadera
  31. Ser ju gottit ut :) ha en skön dag kramen

    SvaraRadera
  32. Ser farligt gott ut och verkligen udda ingredienser, spännande:) kram Linnéa

    SvaraRadera
  33. Detta ska jag definitivt ta och testa vid tillfälle, låter riktigt gott, och ser gott ut! Önskar dig en fin vecka <3

    SvaraRadera
  34. Visst är det häftigt med avocado i? Det är så gott, och man känner sig nästan nyttig ;-)

    SvaraRadera