onsdag 17 juli 2013

Sommarens skönaste byxor

Bonjour mes amis!
Ja, det är väl typ den enda frasen jag kommer ihåg efter högstadiets franskalektioner. Jag har alltid fascinerats av språk, tycker det är som ljuv musik att höra franskans smattrande, italienskans klingande och den härliga rytmen i det spanska språket. Tyvärr har jag själv inget så kallat språköra och på mina dåtidens franskalektioner tyckte jag det var bra mycket intressantare att beundra min frökens kläder och skor (som verkligen gick in för att se ut som en riktig fransyska) än att lära mig grammatik, uttal och betoning. 
Något som jag kan tycka är lite synd idag, för vem vill inte verka världsvan, sitta på en restaurang med ett glas rödvin, se allmänt sval och svår ut och strössla franska fraser som den värsta Catherine Deneuve utan att blinka. 
Ja drömma kan jag ju alltid göra och det var väl just det jag gjorde på franskalektionerna och därmed får jag skylla mig själv att jag aldrig kommer bli den franska diva som på smattrande franska utbrister très bien, mon dieu och au revoir utan får hålla till godo med min breda halländska som nästan är svårare att förstå än franskan.


Nu måste jag bara tipsa om sommarens bästa byxköp, ja hela den här outfiten är hur skön som helst och man kan både dressa upp eller ner den, beroende på vilken blus, tisha eller sko man matchar till byxorna. De här kommer användas flitigt i sommar och bli min favorit i garderoben.
Både byxa och tisha shoppade jag på Lindex

Tack raringar för alla tips på bra webbshoppar, idag är jag ledig och skall finkamma nätet och hoppas verkligen att jag kommer hitta några fina skor (och att de hinner hit i tid), japp
 i-landsproblem på högsta nivå.....
Bonne journée mes amis!

Kramisar
T

31 kommentarer :

  1. Jättesnyggt! :-) Måste säga att Lindex "hottat" upp sig och har mkt fint nu för tiden.
    Lycka till med skoinköpet.
    Kram Laila

    SvaraRadera
  2. Superfin outfit! Lycka till med "sko-jakten". Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Hoppas Lindex ser din fina outfit.. Vilka bilder och så snygg du är Ha en bra dag och lycka till med skoletandet. Men jag skulle nog gissa att det finns ett par i garderoben som kan passa miss Tiny..
    Kram kram Helena

    SvaraRadera
  4. Och vilka läckerheter sen. Kram.

    SvaraRadera
  5. Haha, du är rolig du :-)
    Men jag är som du, inget större språkgeni, och därför beundrar jag verkligen andra människor som bara "hablar" på i alla möjliga språk.

    Supersnygg outfit, och jag håller med den tidigare Helena, att Lindex skulle älska att se sina kläder på dig!

    Kram och ha det bäst!
    Helena N

    SvaraRadera
  6. Jag är likadan med språk, haha fast jag läste tyska, inte lika vackert.
    Jätte snygga byxor du har inhandlat , de ser himla sköna ut.
    Jag skulle vilja ha en Lindex här, saknar svenska affärer.
    Ha en fin dag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  7. Oavsett vad du snappade upp i språkväg så har du iallfall snappat upp det här med klädstil. Snygga människa! Du är grym på att få till det! :)

    SvaraRadera
  8. franska är vackert=)
    fina bilder på dig=)

    SvaraRadera
  9. Supersnyggt med svart/vitt. Ja tänk om man kunde tala flytande franska. Ett av de vackraste språk jag hört men halländska är inte så pjåkigt det heller :P Gulliga dig som länkade det är helt ok.
    Kram Anna <3

    SvaraRadera
  10. Tokgillar verkligen den typen av löst sittande byxor tillsammans med heels!! Har ett par svarta och tror jag slår till på ett par med leoprint oxå ;)

    Må så gott, Kram P

    SvaraRadera
  11. Hihi jag kan lära dig att låta världsvan på franska, åtminstone när du ska säga hej då. Det heter ju au revoir men uttalas inte så. Så här uttalar man det. Säg Orvar med tjocka "r" (det har du kanske redan) och betoningen ligger på a:t. Alltså lite långt och bestämt "a".

    Du ser i alla fall världsvan ut! Supersnygg som vanligt!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Härlig outfit! Det ser verkligen bekvämt ut! Ha det gott!

    SvaraRadera
  13. Shit va snyggt!! Börjar gilla sånna där sköna "trenka"-brallor mer och mer. Köpte själv ett par i en annan butik med resår nedtill.
    Kram! Judita

    SvaraRadera
  14. Ser skön ut den outfiten! Hoppas du hittar passande skor till den supersnygga klänningen i förra inlägget, kram Suss

    SvaraRadera
  15. Snygga och de ser sköna ut. Ha en fin kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  16. Har inte hunnit kika in här nu när jag har varit på semester. Klänningen du ska ha på lördag är så snygg. Hoppas att du hittar ett par skor som du gillar.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  17. Snygga byxor och de ser så sköna ut! Hoppas du hittar några snygga skor till den snygga klänningen!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  18. Så snyggt ochdet ser så mjukt och skönt ut också.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  19. Härlig outfit! Ja Lindex har verkligen fallit mig i smaken...
    Underbara bilder på dig :)
    Hoppas du hittar dina skor på webben eller i garderoben ;-)
    Stor kram Sandra

    SvaraRadera
  20. Så snyggt, det finns mycket fint på LIndex.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  21. Ja, Lindex har ju mycket snygga grejor!
    och du är duktig på franska ,det du kan :)

    SvaraRadera
  22. Så fin den översta bilden är! Byxorna ser ursköna ut. Lycka till med skorna. Kramis Nilla

    SvaraRadera
  23. Ja visst är det vackert men svårt med språk!
    Brallorna är supersköna, tror det är samma som jag har med vit botten och blå ”brokad” mönster!? Här är det lite för varmt för brallor faktiskt, i år har det blivit bikini på tomten och tunn solklänning i övrigt! Kram Sara

    SvaraRadera
  24. Det där var ju en hel del franska ord, så du drömde nog inte bara på de där lektionerna!
    Och visst är det orättvist att en del har sådan språkbegåvning att de bara behöver vara
    i ett land ett par dagar, så klarar de av att både förstå och prata en massa!
    Men nu för tiden så klarar jag ju i alla fall ganska bra att förstå skånskan...
    Det var verkligen inte lätt de första somrarna här!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  25. Byxorna ser onekligen sköna ut!

    Ha det fortsatt bra!

    SvaraRadera
  26. Grymt snyggt! O även klänningen på tidigare inlägg! Är sugen på att klicka hem en sådan! :)Ha det bäst! Kram Petra

    SvaraRadera
  27. Snyggt och ledigt. Köpte ett par liknande svarta tunna byxor i Köpenhamn. Hur sköna som helst.

    SvaraRadera
  28. Ett härligt inlägg :) snygg outfit :) så önskar jag dig en skön dag kramen

    SvaraRadera
  29. Jättesnyggt, blev lite förvånad att det kom från Lindex ;-)
    Du vet väl också att allt klär en skönhet, du är supersnygg!
    Kram

    SvaraRadera
  30. Jag tror dig!!! Och snygga är det också!! Perfekt!;)
    Kram snygging

    SvaraRadera
  31. Lindex har mycket snyggt faktiskt och det var var toppen, måste jag kika in =D
    kramar

    SvaraRadera